lørdag, april 26, 2014

Jeg-lista


















Jeg liker  ettermiddager under morelltreet i hagen, å reise til Paris, New York og landsbyer ved Middelhavet, å våkne uthvilt tidlig når jeg har fri, nyvasket sengetøy som har tørket ute i sol og vind, å plukke hvitveis, å kjøpe LPer, John Coltrane, bokmarkeder, labradorvalper, Chanel Coco, biblioteker. James Taylor. Magnoliaen vår. 
Jeg synger  "I'm beginning to see the light" i Ella Fitzgerald og Count Basie-versjonen fra 1963. Barbro Hörbergs "Med ögon känsliga för grönt".  
Jeg elsker mannen min, familien min, vennene mine og musikk. Og hagen vår.  Og Johann Sebastian Bach. 
Jeg er ikke spesielt flink til  å være tålmodig når det er noe jeg synes er skikkelig kjedelig eller teit. 
Jeg foretrekker  å gå på konserter fremfor utesteder, drikke farris fremfor alkohol, lese hageblader fremfor dameblader.
Jeg er avhengig av  te, kjærlighet og musikk. Og gode bøker. Søvn. 
Jeg har på meg  jeans og en blå topp med hvite prikker. 
Jeg drikker  ferskente. 
Jeg lytter til  "Unfaithful servant" med The Band. (Og nå kl. 13:  "Perler fra Platearkivet" i P1+.) 
Jeg blir sint av hersketeknikker, nedbygging eller sentralisering av livsviktige tilbud som biblioteker, kutt der det ikke bør kuttes, i det hele tatt mye av politikken for tiden. New public management i kulturen. At markedet skal styre absolutt alt, inkludert vår dannelse. Helt koko. 
Jeg er redd for  alvorlig sykdom, brann, og resultatene av tingene i punktet over. 
Jeg ønsker meg  lang sommerferie med fint vær, flybilletter til fine steder, en magnolia til. 
Jeg er pinlig dårlig til  å klatre i tau. 
Jeg er oppvokst på  musikk. 

(liste rappet fra Elsa som igjen hadde den fra Sandra)







også liker jeg å ha selskap i hagen min. 








5 kommentarer:

aariho sa...

Å så koselige bilder - og masse tanker om hva du/vi ønskar og liker. Ha en herlig lørdagskveld.

Maja sa...

Så fint gjensyn med nydelige bilder! Koselig liste, og jeg ser vi har mye til felles :)

Tannlegetrollet sa...

En fnfin liste.

Ser at vi har mye felles .

Så fint at du klarer å glede deg over de
små ting her i livet. De koslige små tingene.

Takk for super blogg.

Klebsiella sa...

Jeg synger Nordmannen av Aasen. God søndag!

Glamourbibliotekaren sa...

Aariho: Takk for det!

Maja: Så hyggelig!

Tannlegetrollet: Takk for fine ord!

Klebsiella: Takk det samme!

Populære innlegg