søndag, april 27, 2014

Magnoliaselskap

Når man har et sånt tre i hagen, må man invitere til selskap så alle kan beundre det. 
Det varer jo så kort!


Fram med pent servise og blomsterbukett på bordet under morelltreet!



Jeg gjentar meg selv; magnoliaen har virkelig aldri vært så pen før!



Nok en hageplatespillerdag. Jeg digger at sesongen er i gang!



I morgen tipper jeg blomstringen på dette treet eksploderer helt, så da skal jeg sitte på den benken fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg må legge meg. Jeg lover. 



15 kommentarer:

Regnboge sa...

Kanskje eg skal kjøpe eit magnolia-tre til mamma og pappa so dei kan plante i hagen vår.

Det var den finaste buketten eg har sett på ei stund: Enkelt, men heilt nydleg, særleg i den muggen.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det! Kuleprimula, forglemmegei, eranthis-blader, og gule primula som av en eller annen grunn ikke vises på bildet. Man tager det man haver i haven! Den lille mugga er jeg veldig glad i - jeg fant den på et marked i Paris i fjor, og den er helt perfekt som vase.

Stine Arkeologine sa...

Utrolig vakre magnoliaer!

Hazel sa...

Åh, sikke en vidunderlig have! Sådan en ønsker jeg mig også. Så utroligt fin og idyllisk :)

Anonym sa...

Veldig vakkert!
Men et ærlig og kanskje litt ubehagelig spørsmål: når du reklamerer så uhemmet for musikkspilling i det fri - gjør du deg noen tanker om naboer som kanskje ønsker og trenger å nyte stillheten akkurat når du drar igang fest...? Mulig du er så priviligert at du bor så ensomt at det ikke er noe problem for deg, men VELDIG mange (sikkert også blant dine mange lesere) bor tett - og er det helt OK å "lydforurense" omgivelsene? Vi lever i et samfunn hvor stillhet snart er en uoppnåelig luksus... Lyd stopper dessverre ikke ved hagegjerde eller hekk, og har vi ikke alle et ansvar for å ta hensyn til hverandre -? Eller? :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Stine Arkeologine: Takk! :) Og enig!

Hazel: Ja, vi har det veldig bra i hagen vår! :)

Anonym: Jeg er vel ikke akkurat kjent for å dra i gang noen høylytte fester, hehe. Tror ikke jeg har reklamert uhemmet for musikkspilling i det fri heller - jeg regner med at mine lesere er ansvarlige og vurderer sin egen bosituasjon i slike tilfeller. Det funker hos meg fordi de nærmeste naboene er mye borte (langtidsbortreist ca halve året), fordi lyden på platespilleren ikke står på særlig høyt, fordi det er et stykke til neste nabo, og fordi vi selvfølgelig har vett nok til å ta hensyn. Selv bruker jeg ofte ørepropper på kino fordi jeg synes lyden er for høy, så det er ingen fare for lydforurensning der jeg bor :) Du har rett i at stillhet er en sjeldenhet nå til dags, men jeg lover deg at jeg ikke bedriver - eller oppfordrer til - noe som helst som kan plage andre.

Anonym sa...

Så hyggelig at vi er enige! Det er det nemlig mange som ikke er... Kjenner at jeg allerede gruer meg til å bli terrorisert av umenneskelig dunking til alle døgnets tider, - derav innspillet og mitt prinsipp om aldri å spille musikk ute eller med åpne vinduer... Sommerens bakside - men vi får glede oss over alt det andre :-)!

Marit E sa...

Hei!

Kan jeg spørre om i hvilket område dere bor i? Jeg mener ikke å stalke deg, men jeg er så smått i gang med å lete etter område å etablere seg i, helst nærme havet/sjøen, men gjerne nært Oslo også av sosiale årsaker. Vakker hage med blomstrende trær og rom for hageselskap er jo et must!
Og jeg har fått inntrykk av at det er omtrent slik der du bor, gjennom dine beskrivelser. :)

Vennlig hilsen, Marit.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: :)

Marit E: Hei, jeg har egentlig aldri sagt detaljert hvor jeg bor, så jeg tror ikke jeg gjør det nå heller. Lykke til i boligjakten! :)

Marie sa...

Hvor er platespilleren din fra? Er den bærbar? Jeg har vært på jakt etter en bærbar platespiller lenge. Hver gang jeg tror jeg har funnet en, viser det seg at den må ha strømtilførsel selv om den er "portable".

Forøvrig rimelig misunnelig på hagen din. Den ser perfekt ut! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Marie: Takk for det! :) Det er en platespiller fra Numark, PT-01 tror jeg den heter, og den går på batteri (eller strøm om man vil, den har også adapter). Jeg vil ikke anbefale den som eneste platespiller - man bør ha noe bedre til vanlig, men som bærbar er den utmerket. Lyden er dog ikke optimal, hehe.

Marie sa...

Tusen takk for (utrolig raskt) svar. Ha en fin dag! :)

Kathrine sa...

SUKK, den som hadde hatt en hage ... vi har to terrasser, en med soloppgang og en med sol hele resten av dagen og kvelden, så vi kan aboslutt ikke klage, men det er noe eget med å plante en stol i gresset under et blomstrende tre <3. One day!

Glamourbibliotekaren sa...

Skapt: Ja, det er skikkelig SKIKKELIG deilig med hage! En dag får nok du også gress under føttene! :)

Synne sa...

Så herlig, alt sammen! Blomstrende trær og å kunne invitere til slike sammenkomster må være noe av det fineste med å ha hage!

Populære innlegg