tirsdag, mai 27, 2014

Mamie Gateaux

En dag gikk vi hit til Mamie Gateaux i Rue Cherche-Midi, tesalongen vi også besøkte i fjor. Det betyr noe sånt som "bestemors kaker", og det er nettopp slik det føles - koselig lun stemning med gammeldagse kaker, gjerne med frukt i, og god te. 



Han valgte sitronkake med marengs. 

Jeg fikk sjokoladekake. Mørk og mektig, jeg måtte la litt stå igjen.. 



Fullere tekanne har jeg vel aldri sett. Jeg tok den gode ferskenteen denne gangen også!

Og med på kjøpet fikk jeg en liten madeleine-kake; jeg sendte en tanke til Proust

Både gardinene og radiatoren har blonder hos Mamie Gateaux.


Stolene og bordene er så fine, gulvet også!


På gjensyn!


6 kommentarer:

Synne sa...

Ja! Det er så hyggelig der, og de serverer så mye godt!

Glamourbibliotekaren sa...

Absolutt! Og siden sist har de slått ut veggen til hjørne-lokalet ved siden av, så de har fått bedre plass!

Anonym sa...

du har gitt meg lyst til å sitte i solen med kaker desserter som gode! Jeg må si at kaken sitron marengs er en av min favoritt, og at sjokolade er deilig selv god som matlaging lykkes, min eldre tante. ingen problemer for den samme gamle gardiner heklet bomull (condé stil, tror jeg); Jeg har fortsatt noen få, selv om katten min er allerede hektet på). om "sentralvarme" i blomster dekorert jern; (Jeg er sjalu, mine gjorde ikke!). veldig fin, din paris! men jeg vil trygler: (- gi oss tilbake vår sol please!). ( bruno )

Stine Arkeologine sa...

Ah det ser avslappende og koselig ut der! (har akkurat trykket "send" på selvangivelsen og skulle gjerne gjenfunnet balansen med en velfylt kanne te og en madeleinekake akkurat nå, men kan iallefall stupe i seng og drømme om det i natt!). :-)

Mari sa...

Nydelige bilder fra Paris. Jeg og min kjære hadde tenkt oss dit til høsten, men må utsette det på grunn av overtagelse av ny leilighet. Når vi først får reist, skal jeg iallefall huske å sjekke Paris-tipsene dine på forhånd.

Har forresten du eller noen av leserne dine tips til hvordan man kan gjøre en liten balkong glamorøs? Vi skal overta en leilighet med en lang og smal balkong. På balkongen er det er to små utsnitt - et der det går an å få inn et lite cafebord og to stoler, og ett der vi får plass til en sittepuff med puter. Ellers er plassen meget begrenset. :)

Marie sa...

Ååå! Den kaféen husker jeg du skrev om i fjor, og jeg noterte ned navnet! Må komme meg avgårde snart, du har så fine Paris-tips. Du skulle vært reiseleder, hehe. Temareise: Glamourbibliotekarens Paris!

Populære innlegg