onsdag, mai 28, 2014

Paris, dag 5

Den femte dagen spiste vi frokost på en hyggelig kafé i Marais. 


Ingen uforutsigbarheter her - jeg går alltid for croissanter. 

Oslo har noe å lære når det gjelder t-banestasjon-estetikk!


Jeg sier alltid "Hadde jeg jobba i nærheten, skulle jeg spist lunsj her ute hver dag" i alle fine parker og grøntområder jeg besøker på min vei. Det samme gjelder Palais Royal. 



Lunsjen den dagen ble derimot créme brûlée.. Det var fin lyd i denne! Teskei mot brent sukker. 



Her fikk jeg en ny venn, selv om jeg ikke dristet meg til å kjøpe Vol de Nuit. 



Yndlingsøredobbene mine var med, og om kvelden tok jeg dem på da vi skulle på konsert!


Vi hadde nemlig billetter til Salle Pleyel, hvor Matthias Goerne, Marita Sølberg, Orchestre et Choeur de Paris og Paavo Järvi framførte Brahms' Ein Deutsches Requiem. Mektig!

Det var dag 5! Flere bilder kommer i morgen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

det er godt å høre at du fant en lykkelig klar stemme på kapital Paris en regnfull dag, mens den simpel fransk som meg, vi er lav ,når det er mørkt. men som den franske "croissant" baker, som fine benker i de historiske parker, busk roser (men nå altfor vanlig denne "Pierre de Ronsard" navn rose her.). koselige fasader med prestisjetunge navn parfyme. og kvalitet steder for en god tid klassisk musikk. dette er veldig bra å ha, ja !... men likevel har jeg aldri ikke hørt spille "Paavo Järvi": og et lite råd fra deg : - er at det er virkelig god leder Orquestra? å anbefale? for noe spesielt? ( bruno)

Anonym sa...

Nydelige bilder. Jeg var i Paris for første gang tidligere i vinter, men det var før det ble ordentlig vår der. Er det noe tidspunkt du vil anbefale å reise på? Jeg kunne gjerne tenke meg en tur til neste år også.

Glamourbibliotekaren sa...

Bruno: Ja, Paavo Järvi er en flott dirigent!

Anonym: Det er nok ekstra fint når kirsebærtrærne blomstrer, men det er ikke alltid så lett å vite når! I fjor var det veldig sen vår - vi var der på samme tid, i midten av mai, og da var det ganske kaldt. Tidligere mai'er har vært mer "normale". I år var det veldig varmt. Jeg har opplevd at det har vært ganske kaldt tidlig i juni også, mens oktober har vært sommerlig og fin. Så jeg tror bare man får sjanse litt, og Paris er jo nydelig til enhver årstid!

Populære innlegg