fredag, mai 30, 2014

Paris, dag 6

Den siste dagen fikk vi besøk av slike små søtinger mens vi spiste frokost. 

Denne utsikten altså. Den står så bra til croissantene og morgenteen. 

Etter frokost var det på tide med dessert i form av en ny kanne te. Han dro for å hente et instrument som var til reparasjon, jeg krysset plassen og satte meg på kaféen rett i mot - den dere ser på fontenebildet over. Ingen steder smaker Twinings' vaniljete så godt som der. Det plaskregna, men under markisene var det fint og friskt.


Place de l'Estrapade

Jardin du Luxembourg, alltid like avslappende og fin. 

Og på den andre siden av parken bodde Gertrude Stein! TENK så mange interessante mennesker som har gått inn gjennom denne porten i 27 rue de Fleurus. Picasso, Matisse, Satie, Braque, Hemingway, Fitzgerald, Joyce... Skulle gjerne ha opplevd en lørdagskveld her.


Fint porselen i et vindu i Rue du Cherche-Midi.

Kule brosjer også!


 Jeg satt i parken og leste mens han var inne og kjøpte ny hatt på Le Bon Marché.


Etterpå spiste vi lunsj her, nydelig croque, man må jo bare hit innimellom. Og jammen så jeg en dame der inne som ligna på Sartre. Hun hadde samme blikk (!), og samme briller. Hva er sannsynligheten?!



Etter dette tok jeg visst ikke flere bilder av interesse for denne blogg - så det får være det siste for nå! Takk, kjære Paris, for en herlig uke - og på gjensyn om ikke altfor lenge!


5 kommentarer:

Anonym sa...

"Gertrude Stein" skrev i sine memoarer om de kunstneriske begynnelse av Picasso, Derain, Matisse, Marie Laurencin ... men marie Laurencin i en diner ikke gjør ham komplimenter og fortalte henne,:( "- som gir ingen ikke telle hans smaklos, og hans mangel på takt "dagen var: den (23 mai 1934:" Sitat ". dagbok av en samler kunst" rené Gimpel) .... rundt panelet i 6th Street "("Simone de Beauvoir","j.p Sartre") personlig som fransk, kan jeg bare lurer tilnærmelser av tanken lett publisert i Paris, og jeg sier at disse to menneskene er kjent tenker og kvalitet forfattere, men sikkert ikke filosofer!
   innlegg din Dag 6 var hyggelig som alltid, og interessant, og navnet på denne vakre lille " spurv" "piaf"AV Paris , Jeg håper å stå skikkelig høflighet i det som kan bli tatt opp med all respekt mine, frue .. ( bruno )

Maja sa...

Nå er det like før jeg booker en tur til Paris! Du gjør det enda mer fristende med de fine bildene dine. Takk for titten, det var svært inspirerende!

Glamourbibliotekaren sa...

Bruno: Jeg leser Stein nå, veldig interessant!

Maja: Hyggelig at du likte bildene! :)

K. sa...

Tusen takk for fine bilder! Det ser ut som at dere hadde en herlig tur.

Glamourbibliotekaren sa...

K: Absolutt herlig tur! Gleder meg veldig til neste gang.

Populære innlegg