onsdag, juli 02, 2014

Bursdag i hagen!

Akkurat da gjestene kom gjennom grinda, begynte det å regne! På tjue sekunder hadde vi flyttet selskapet inn, og spiste kaker ved de vidåpne verandadørene til sola kom fram igjen. 

Blant annet åttitalls-slageren daimkake!

Så tok alle med seg tekoppene ut! Har man hage og sommerbursdag, sier det seg selv. 
Man feirer ute. 


Dessert. 

Platespilleren var naturligvis med!

Jeg tror jeg kokte sju kanner te. Kanskje åtte. 

Humlene brummet fornøyd rundt i rosene. 

Jeg får alltid så fine ting!! 
Mange LPer, mye mye te, flere bøker, italiensk secondhand-silkeskjerf, blomstrete paraply, antikt Egersund-fat, fin parfyme og den kuleste Beatles-veska jeg noensinne har sett! 

Fin bursdag! 

Jeg oppfordrer alle til å feire bursdagene sine, selv om det er på en tirsdag i november og noen kanskje ikke synes det er hyggelig å feire at man blir eldre. Det er VELDIG koselig å samle venner hjemme hos seg, bake litt og le og more seg - og bursdag er en gylden mulighet til nettopp det. 





10 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så koselig det ser ut!! Jeg skal jammen ta oppfordringen i år, og feire bursdagen min med gode venner. Det har ikke blitt høyt prioritert de siste årene, men nå ble jeg inspirert :)

Hazel sa...

Forsinket tillykke med fødselsdagen! Hvor ser det hyggeligt ud, og sikke nogle gode gaver! :)

fru winther sa...

Åååå, gratulerer med overstått! Så ut som en dunderkoselig dag! jeg feirer også alltid bursdag- kakeslaberas- uansett hvor gammel jeg blir eller hvor mange eller få vi er. Like fint hver gang. Liker å servere franske limonader fra fine flasker og drikke i mine fineste glass- med sugerør, og så må det være jordbær og marengs. Og min manns suverene ostekake.Hver gang. 608

Glamourbibliotekaren sa...

Elisabeth: Så bra! Det er jo veldig hyggelig.

Hazel: Tusen takk! :)

Fru winther: Takk! Høres ut som et bra opplegg det også! Jeg gikk for iste i går som kald drikke i tillegg til vanlig te, men flirtet med tanken på å lage limonade - helt til jeg forstod at vår nye Kenwood ikke hadde juicepresse, og at jeg derfor måtte ha skvisa tjue sitroner manuelt.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
Och jag håller helt med dig - födelsedagar ska firas! Själv brukar jag ge mig själv en ego-ferie-dag om jag fyller år på en vardag. En dag då jag gör precis det som faller mig in...

Anonym sa...

Gratulerer på bursdagen din, i ettertid jeg så litt sent, (men jeg må huske nå, fordi det er tilfeldigvis samme dag som min nye katt siameser .) ellers; ja, er en hage alltid gi glede og plass og sol i våre hjerter. ( bruno )

Stine Arkeologine sa...

Gratulerer med dagen som var! Så koselig feiring, med regn og alt - høres perfekt ut! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Det er også et bra alternativ! :)

Bruno: Tusen takk!

Stine Arkeologine: Det var veldig hyggelig, takk takk!

Ingerid sa...

Gratulerer med vel overstått dag og feiring, kjære Glamourbibliotekar! Jeg ble riktig inspirert - neste år skal jeg jamen få til et skikkelig slabberas! Selv i slapse-mars. Fortsatt god sommer!

Glamourbibliotekaren sa...

Tusen takk! Så moro at du blir inspirert! :)

Populære innlegg