tirsdag, juli 22, 2014

Sverigesommerhelg

Ingen sommerferie uten en tur til Sverige, og aller helst skjærgården (eller en innsjø). Og en päronsplitt. 


Med denne utsikten.

En av Fjällbackas hyggelige gater. Bergmansgatan inn til venstre. 


Oppi bakken i Bergmansgatan. 

Han padlet i sin smale surfski-kajakk. 


Jeg satt på stranda og leste, deriblant flickböcker fra en loppis vi var innom. 


Senere ble det bryggehygge med jordbær. 

Og drømming om slike sommerhus, med et eget lite bryggehus hvor man kan sitte på verandaen om sommerkveldene. 


Min trofaste sommerhatt var med. 


Skjærgård altså. Det blir knapt mer sommer. 


Og sol gjennom løvet. 



6 kommentarer:

Ine sa...

Ser ut som en perfekt sommerhelg! Sverige, altså.

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, vårt nest-nærmeste ferieland, og det eneste aktuelle feriemålet av den eksotiske arten da man var liten og charterferie var forbeholdt de få og billige flyselskaper ikke eksisterte og ingen hadde hørt om lavpriskalender og hoppe-på-tilbud :) Da dro man til Sverige!

Glamourlektoren sa...

He, he, så sant! Sverige var ferielandet og er det fremdeles for meg. Jeg er sverigesommerromantiker, og gleder meg stort til neste tur - til helgen sammen med min kjære.

Stine Arkeologine sa...

Ser herlig ut! Koselig sommerbok du har funnet deg, og de hadde så fine kjoler på pikebøkene fra 40-50-tallet!

Anonym sa...

Pleier bare å komme med fredagsrapport - men er det ikke fantastisk nå!!!!! Riktignok litt varmt om nettene, men det finnes vifter og lakeposer i silke som kan kjøle oss ned - enjoy sier jeg bare!!!!! .mette

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlektoren: God tur!

Stine Arkeologine: Ja, alltid så fine kjoler!

mette: For ikke å snakke om varmepumpe som funker som aircondition! Vi har det svalt inne, det er deilig! Og ja, det er virkelig fantastisk nå :)

Populære innlegg