onsdag, oktober 22, 2014

Drivende skyer / Francoise Sagan. - Oslo : Gyldendal, 1962. - 133 s.


Jeg er så fornøyd med disse Sagan-utgavene jeg fant på et bokmarked i fjor. Det var siste dag, posesalg, og der dukket de opp - fem-seks bøker som jeg har lett lenge etter på antikvariater. Pent brukte, ca noen få kroner pr bok (man får plass til temmelig mange bøker i en femtikroners posesalg-plastpose!). Jeg pleier alltid å lese Francoise Sagan i Paris eller i Frankrike generelt, denne gangen intet unntak, og nå var det altså "Drivende skyer" - eller "Les merveilleux nuages" jeg tok med. 

Tematikken er ganske lik de andre bøkene. Ung og relativt fri kvinne, tåpelig mann som hun frigjør seg fra, men her var det egentlig ingen konkret love interest. Boka handler mer om oppbrudd enn forelskelse. Fin, som de andre!

Flere Sagan-bøker: 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Arvet en haug Sagan-bøker etter min grandtante. Tror det er samme utgaver som du har, men noen av dem har smussomslag.

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg har to utgaver av "Liker de Brahms?", og den ene er med et slikt omslag! :)

Populære innlegg