onsdag, desember 31, 2014

2014-kavalkade, del 2


Juni kom med en hage som var så vakker at jeg ikke kunne tro mine egne øyne. På den hvite benken satt jeg i morgensola og leste, mens rosene duftet honning og humlene brummet fornøyd rundt meg. 

Slike buketter plukket jeg inn rett som det var. 

Vi dro ned til sjøen flere kvelder i uka. 

Jeg kjøpte mine nye gamle jadeite-kopper!

Vi feiret bryllupsdag sånn som vi pleier - med Att angöra en brygga på kino, besøk på Ekebergrestauranten og overnatting på byens koseligste hotell. 


Bursdagen min tilbragte vi som vanlig i hagen. Jeg er så heldig som har hage - og sommerbursdag!

Flammentanz-gjengen oppførte seg eksemplarisk, og holdt seg sånn i tre uker. 



Jeg leste ved Mjøsa mens min kjæreste padlet surfski. 

Jeg lagde kjempegode lavendelkjeks til oss to en regnværsdag. Afternoon blend til det. 


Vi dro til den svenske skjærgården - han padla, jeg lå på brygga og leste. 

Vi tok en utflukt til idylliske Helgøya i Mjøsa. 




Vi bada og leste, leste og bada. Sånn gikk sommeren - en av de fineste i manns minne! 


Stranda er bare en veldig kort sykkeltur unna. Med håndkle i sekken og strandmadrass på bagasjebrettet er man framme på null komma niks. (Etterhvert da jobben startet igjen langt uti august, ble formiddagsdukkerten fast innslag på hjemmekontordagene.)

August kom med litt mørkere sommerkvelder på verandaen. Så himla fint. 



De sjeldne monstergeorginene sprang ut i flor. 



Og jeg leste og leste. Sommerferien varte nærmest evig, finværet likeså, og totalt ble det tjue bøker i løpet av ferieukene. 


Jeg tenker virkelig tilbake på sommeren 2014 som en av de fineste noensinne. En uendelig rekke fridager med sol og varme, frokost i morgensola med avis og god te, vidunderlig blomstring i hagen, fine reiser og opplevelser og stunder hjemme i hus og hage - og alt dette sammen med han jeg er aller mest glad i. Vi har det så fint, og jeg føler meg veldig, veldig privilegert. 

6 kommentarer:

Maja sa...

Det var virkelig en flott sommer i år! Hyggelig å se tilbake på den via de fine bildene og opplevelsene dine. Elsker kavalkader! :) Godt nyttår, kjære favorittblogger, vi ses i 2015!

Hilde Aa. sa...

Hei, jeg er relativt ny leser (fant veien hit via din Instagramkonto), har aldri kommentert før, og vil bare si at disse bildene ser veldig lovende ut og at jeg gleder meg til å ta fatt på arkivet ditt =) Riktig godt nytt år!

Siri sa...

Den hagen din er noe av det flotteste! Gleder meg til våren og til hagevandringene starter i bloggen igjen :)

glamourstudenten sa...

<3

Anonym sa...

En herlig oppsummering av et flott år! Det er hyggelig å følge deg - ser fram til nye blogginnlegg i 2015.

Godt nytt år!

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Takk for det, vi ses! :)

Hilde Aa: Velkommen i kommentarfeltet! Håper du fortsetter å skrive :) Godt nytt år!

Siri: Så hyggelig å høre! Jeg gleder meg også :)

Glamourstudenten :)

Anonym: Godt nytt år, hyggelig at du henger med her!

Populære innlegg