søndag, desember 28, 2014

Vårt juletre


Høstens loppemarked-høydepunkt var definitivt da jeg fant et par håndfuller av slike disco-julekuler fra gamle dager - gule og grønne!



Fra før har jeg jo blant annet denne røde yndlings-julekula fra farmors juletrepynt, som jeg var så heldig å arve. 


Den rosa bjella var også blant favorittene, samt en hel del andre - de får æresplassene i øverste rekke på treet. 




Denne også.  


Og en hel del hvite snøkrystaller som farmor har heklet. 



Denne engelen kjøpte jeg en gang i domkirka i Siena. 


Denne gjengen får naturligvis også bo i treet. 


Og denne pene valpen er årets nykommer - jeg kjøper nemlig én ny ting hvert år og gir til min elskede. 


7 kommentarer:

Kjersti sa...

Det er så koselig å titte innom deg daglig, se på de vakre bildene og lese betraktningene dine. Nå er det mange dager siden jeg har kommentert, men jeg vil bare understreke at jeg koser meg veldig med bloggen din selv om jeg sitter stille her i stolen min. Ha en fortsatt flott jul!

fivrelden sa...

Ah, så koselig et tre. Det er veldig mange ting her som jeg husker fra besteforeldrenes tre. Vakkert :)Ettersom jeg arbeider med museum har jeg også kjøpt endel eldre pynt, og jeg liker det veldig godt. (slikt selges på julemarkedene våre. Hurra)

Glamourbibliotekaren sa...

Kjersti: Takk for det, hyggelig å høre! God jul til deg også!

Fivrelden: Så koselig at du kjenner igjen ting!

Maja sa...

Nydelig pynt :) Fikk noe gammelt etter grandtanten min nå rett før jul, men har ikke rukket ikke henge det opp noe sted. Tror jeg skal ta inn en grankvist i morgen, det får duge som juletre i år.

Tigram sa...

Elskar disco-jolekulene og ser du har typen med både firkanta og sekskanta mønster/relieff. Gjorde liknande kupp i fjor i ein gjenbruksbutikk. God jol vidare!

Lektor Tørrdal sa...

Jeg fikk så vidunderlig 60-talls følelse av bildene dine. Godt du slår et slag for koselig jul

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Grankvist-juletre er fint!

Tigram: Takk det samme!

Lektor Tørrdal: Takk, så hyggelig!

Populære innlegg