fredag, mars 20, 2015

Fin fredagskveld!



En fin arbeidsdag hjemme med fordypelse i min elskede Matteuspasjon, levende lys, god påskete og en kjæreste med fri både dag og kveld - det er bra start på helga! Akkurat da jeg pakket ned laptopen kom det blomsterbud på døra med armene fulle av nydelige tulipaner. De er fordelt rundt i stua nå, og det er ryddig og fint her etter noen dager med unntakstilstand og feber. Vår-sengetøyet skal straks legges på, vi skal lage quesedillas til middag, jeg har min fredagsdrink (Schweppes Lemon) i pent glass, og jeg er i form til å lese igjen. Hurra! Deilige fredag!


Og forresten - mitt ønskedrøm-team av Matteuspasjonen-solister som gikk i oppfyllelse i Concertgebouw i fjor vår, var jo innom et tv-show (!) kvelden før konserten. Flaks for meg at det finnes opptak av dette fantastiske ensemblet! Underlige omgivelser å framføre kirkemusikk i, men lyden er ålreit, og Carolyn Sampson og Damien Guillon synger overjordisk vakkert i duetten som kommer mot slutten i del 1 av dette verket. Hør bare her: 
(håper dere slipper reklame først - i verste fall kan man skru av reklamelyden)





Ha en fin fredagskveld alle sammen!



6 kommentarer:

Kari sa...

Så nydelig musikk, jeg ble helt forhekset og måtte høre den tre ganger på rappen! Vakre tulipaner også, så heldig du er :) Fin fredagskveld her også, så klar for helg!

Anonym sa...

Høres ut som den perfekte fredag spør du meg! Ha en fin kveld videre.

Anonym sa...

Koselig :-) Takk for en fin blogg!

fivrelden sa...

Nydelig musikk, den ble lyttet til en god stund her. Takk :)

Karianne/Mammadamen sa...

Hihi, er også veldig glad i Schweppes Lemon, men dessverre ikke alltid så lett å få tak i!

Fin lørdag herfra! ��

Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Takk for hyggelige kommentarer, glad musikken falt i smak også! God dag videre!

Populære innlegg