fredag, mai 01, 2015

Glamorøs fredag


God morgen! Det er mai! Og i mitt hode er forvirringen total, jeg er hjemme igjen - og jetlagged som aldri før. Fint å ha helgen å ta seg igjen på. Jeg har en plan om å dingle i hengekøya mest mulig. 1.mai-flagget vaier her ute, jeg har en kanne Chamomile Citrus fra Mighty Leaf på gang, og antrekket er så langt en pysj med prikker og striper. 

Vi har hatt en alle tiders uke i New York! Vil dere se bilder? Det kommer nok noen, vær trygg. Jeg elsker den byen, den er så mangefasettert og har virkelig noe for enhver smak. Man får lett et slags avhengighetsforhold til den, må tilbake igjen og igjen, og da får man jo ikke reist på så mange andre lange/store reiser. Før vi flyttet inn i hus (og fikk større lån) reiste vi dit hvert år i en femårsperiode, men nå blir det ikke fullt så ofte. I tillegg er dollarkursen svært lite gunstig nå, så alt er mye dyrere. Det merkes! Bra jeg ikke er shopaholic. Shoppingtur til New York er liksom ikke så smart i disse dager (nå har det aldri vært målet med turene våre heller).

Heldigvis har det ikke vært sprengvarmt her mens vi var borte, så magnoliaen er fremdeles i fint flor, og morelltreet har ikke nådd blomstringstoppen ennå. Prydkirsebærtreet, plommetrærne og epletrærne er alltid sist av de første, så nå er det best å holde seg hjemme for å få med seg alt sammen!

Dagens duft blir nok Etat Libre d'Orange Tilda Swinton Like This, nyinnkjøpt fra en lekker liten parfymebutikk i Brooklyn (etter fem år på ønskelista), og mine røde negler - carefully done hos Golden Nails i W 46. gate - skal få et solid lag med jord rundt seg i dag. Kontoen er så å si tom, men jammen skal de siste kronene brukes på hagesenteret. Jeg kan leve på knekkebrød fram til lønn.

Ha en fin dag og helg alle sammen! Velkomne skal dere være med fredagsrapportene! Første batch New York-bilder kommer litt senere i dag, så dere får titte innom igjen. 

Og til slutt: Lester Young, en av mine absolutte favoritter. 


12 kommentarer:

Anonym sa...

God glamorøs 1. maifredag! Flagget er hengt opp, jeg har olakjole på og er straks, tradisjonen tro, på vei ut døra til gode venner for å spise frokost før toget. Gleder meg til å synge Internasjonalen av rungende hals.
God helg, alle sammen!
Lotta

Josefine sa...

God 1.mai! Tradisjon tro tilbringes den på lesesalen, det blir travelt nå en måneds tid, slik som det pleier.

Dagens glamoureffekter er Maximillian Strasse Her fra Essie på neglene, Chloé Love på håndleddende og antrekket er særdeles casual og lesesalvennelig. I kveld kommer en venninne på taco, og i morgen synger koret mitt i bryllup! Det er glamour så det holder! :)

Lektor Tørrdal sa...

Planen i dag er å gå i tog under parolen mot søndagsåpne butikker, og jeg gleder meg også til å synge Internasjonalen.
Ellers må dagen og helgen brukes på å vurdere engelsk årsprøver fulle av livsvisdommen til mine sjarmerende, unge lovende. Dette er trolig akkopagnert av min nabo som lærer å spille fele ...
Har lyst å komme meg innom et bruktmarked og kjøpe gode tomater på torget i løpet av helgen.

Marianne sa...

Jaaaa! Vi vil se bilder!! Drømmer om NY men må prioritere annerledes i ferien i år. Her er det endelig fredag, langhelg, deilig! Skal ned i byen og se på toget tenkte jeg. Og kanskje ta en kaffe med søstra mi. God helg folkens!

Kathrine sa...

God fredag! Vil mer enn gjerne se flere bilder fra New York! Følger deg på instagram og har sett de fine bildene du har lagt ut der, herregud så lyst jeg har til å reise dit snart.

Dagen tilbringes på lesesalen, men skulle gjerne gått i tog under en klimaparole. Ha en fin fredag!

Stine Arkeologine sa...

Velkommen hjem! :-) Her er det en vakker 1. mai. Sola skinner, jeg har sovet til åtte (lenge når en er ufrivillig drillet i å våkne halv sju!) og tusler ennå rundt i morgenkåpe. Planene for dagen er å være mye ute med ungene og egentlig har jeg ikke planlagt noe mer utenom å bla i min nyervervede Flora Britannica, et underverk av en bok! Nå drikker jeg kaffe mens vi følger med på et direktekamera over et havørnreir med to klekkeklare egg.. 1. mai er bra for både store og små. Riktig god fridag til dere alle! :-)

Anonym sa...

Hjertelig velkommen hjem! Ser fram til bildene, jeg elsker New York men har ikke vært der på mange år. Fredagen feires på hytta (med flagg), nå er det straks kaffe i solveggen her. Deilig!! God helg alle!

Tigram sa...

Så fine bilete frå New York! Eg har køyrt bil gjennom fine landskap og spola våren litt tilbake. God fredag!

Sara sa...

Etter å ha siklet over glamorbibliotekarens New York bilder her i bloggen, skal jeg nå forsøke å komme meg ut i en park :-) Det er finvær i dag, noen truende skyer her og der men det hindrer ikke meg! Bok i veska, Dior Addict bak øret, Mac Russian Red på leppene (er det 1 mai så er det 1 mai) og en sving innom kaffebrenneriet tenker jeg vi sier. God helg alle sammen!

.mette sa...

Deilige 1.mai. Lang frokost, tur med kafébesøk hvor vi satt ute, fuglene synger og det er nesten slik at man ser det spiser og gror. Innom en tyrkisk butikk som hadde masse delikate grønnsaker og ting i poser og bokser av ymse slag som skal sette en spiss på framtidige middager. Godt med litt fri. Glamoureffekt: plast solbrille fra DNB som fungerer utmerket til sitt bruk. .mette

Synne sa...

Gratulerer med dagen!
Fri på en hverdag er jo glamorøst i seg selv, og jeg har spist is i sola i dag, og nyter synet av løvsprett og blomstring overalt i byen. Det er blomster på skjørtet mitt også, og leppene er pyntet med den rødlilla Rebel fra Mac. I kveld blir det film og sjokolade, hoho.
God, glamorøs fredagskveld og riktig god helg til alle!

Anonym sa...

Veldig flotte bilder du har lagt ut.. Magnoliaen i full blomst her nesten uvirkelig vakker... får gå en tur i nærområde her i en hage som ellers i året ser rotete og mindre heldig ut, men på den tiden blomstrer ikke mindre enn 3 slike trær.

Har vært en tur på hagesenteret og handlet inn lavendel, pelargonia og noen sukkulenter... det er slikt jeg klarer å holde i live...

Har akkurat tatt inn flagget som gjorde seg godt mot egne blomstrende kirsebærtrær.
God helg til alle. Vh Astrid

Populære innlegg