onsdag, juli 15, 2015

En annen hage


Her er noen bilder fra en annen hage, nemlig den jeg vokste opp i. Utenfor soveromsvinduet vårt blomstrer hurdalsrosen. 


Den er så nydelig! Min egen, den som klatrer i buen over porten, er jo ferdig med blomstringen nå, så da var det ekstra fint å kunne oppleve den igjen her. 


Rosa Rugosa-hekk utenfor gjerdet. Humlene brummer lykkelig omkring. 









Rhododendron i flor utenfor det andre vinduet vårt. 




Disse var jeg så glad i da jeg var liten. Lyserosa og lysegule små roser som vokser nedenfor farmors veranda. Jeg prøvde å lage parfymer av dem. En håndfull kronblader i en servant full av vann. Det var nok noe med forholdene og målene som ikke var helt riktig, muligens. 






Her er mitt gamle pikerom! Der inne har jeg lest mang en ungpikebok, skrevet mangt et brev, hørt på mang en plate (og kassett!) - og ommøblert ca ti ganger i året - minst. 




Og her er utsikten fra det. 

Fin hage, hva?

7 kommentarer:

petit sa...

Så fint og så koselig, og så klarer du å gjenskape mye av det hjemme hos deg selv. Vakkert! :)

Anonym sa...

Nydelig! :-)

koristen sa...

Nydelig og hyggelig :-)

G sa...

Oi for en vidunderlig hage!

Trude sa...

Kjempeflott hage - så grønt!

Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Ja, det er fint her! Og veldig grønt!

Anonym sa...

Når jeg ser på disse bildene dukker disse ordene opp i tankene: Skjønnhet, ro, harmoni. Flott sted å vokse opp!

Populære innlegg