søndag, august 30, 2015

Fine ting på den siste ordinære sommersøndagen






Rusle en tur i hagen i nattkjolen tidlig om morgenen, plukke med en fin bukett inn til spisebordet. Georginer, ringblomster, kaprifol, fennikel, gullris, mynte, kyss meg over gjerdet, oregano, revebjelle, hestemynte. Og en tekopp i hånda. 

Tegn på at høsten er på vei, kribling i magen av det

Epler

Strålende sol, skyfri himmel, løfter om en fin dag 

Stranda

Verandadørene på vidt gap, tynne flagrende gardiner

Lesestunder med fin bok

Kunstutstilling 

Helaften i kinosalen med min elskede


En veldig, veldig fin dag, som avslutter en minst like fin helg. Kino (Casablanca!) med god venninne fredag kveld, deilig lørdag i sola med sengetøy som tørket i vinden, svært hyggelig bursdagsfeiring for annen god venninne med nydelig mat og trivelige mennesker i en lekker leilighet på mitt kjære Sagene (hoi, adjektiv-overdose!), ferskt brød fra bakeren, god tid til å bare sitte og nyte og tenke litt og slappe av. Slik samler man energi til en ny arbeidsuke. Spe på med et par konserter, gode filmer og bøker, god te hjemme og på kafé, så blir neste uke like gyllen. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fint :-)

Solveig sa...

Så nydelige blomster.. den hagen din må jo være helt fantastisk! Har lyst til å komme i gang snart jeg også, foreløpig er det forvokst og overgrodd. Men nå har jeg meldt meg inn i hagelaget her jeg bor, satser på at det gjjør susen og gir inspirasjon :-)

Maja sa...

Fin start på mandagen. Vakre blomster, vakre ord. Livsnyting i min stil. Ha en god mandag!

Fagbibliotekaren sa...

Stranda her også, det var så deilig i går! Ha en fin arbeidsuke, Glamourbibliotekaren! Og takk for en inspirerende blogg.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Takk for det! :)

Solveig: Takk, ja vi synes hagen vår er ganske fantastisk! :) Lykke til med hagearbeidet du også, det er veldig givende!

Maja: God mandag til deg også, og takk for fine ord! :)

Fagbibliotekaren: Ja, det var en nydelig dag i går! Fin uke til deg også, glad for at du liker bloggen! :)

Glamourlæreren sa...

Så vakre blomster. Heldig er du som kan plukke inn sånt! Vi har lenge vært inne på tanken på å kjøpe et rekkehus i nærheten, barna er blitt større og trenger mer plass, og hvis (når) det blir hage på meg kommer jeg absolutt til å bruke dine hageposter til inspirasjon! Kyss meg over gjerdet husker jeg fra jeg var liten, det er de gule, ikke sant?

Populære innlegg