lørdag, august 01, 2015

Min elskede Panthella er endelig i hus!


Hurra! Jeg fikk en vintage Panthella i bursdagsgave fra hele familien! Jeg har ønsket meg denne lenge, lenge, og kjøpte den nesten da det var salgsutstilling på Panton-design i byen i 2008. Den gang var planen å kjøpe en 1964-utgave av Fun Lamp i julegave til min elskede, og to lamper hadde jeg da virkelig ikke råd til, og dermed har denne blitt liggende øverst på ønskelista siden. Nå står den endelig der, på hylla hvor vi har LPer og platespiller, akkurat der hvor jeg har tenkt hele tiden at det hadde passet fint med en Panthella - helt siden vi flyttet hit. Denne er kjøpt brukt i Danmark, litt usikker på når akkurat denne er produsert, men selve designen er fra 1971. Den finnes også som stålampe, men jeg har alltid likt bordlampa aller aller best. 


Fun Lamp har fått en venn! Det vil si, det hadde den jo fra før også - vi har jo en rød flowerpot! Og en puff i Panton-mønster, den jeg bruker som bakgrunn på alle LPene i vinylbloggen


6 kommentarer:

Trine sa...

Gisp! Heldiggris! Den har jeg siklet på lenge også. Vi gifter oss til neste år, tror denne må på ønskelista..

Fivrelden sa...

Den var veldig fin. Har også tittet på den :)

Julia sa...

Gratulerer! Så kjekt å få ting man har ønsket seg lenge, og ekstra kjekt når de gjør seg så bra akkurat der man har sett de for seg. Selv drømmer jeg om en sort skinnstol, enten LC2 eller Barcelona, og innen jeg a) har spart sammen nok og b) endelig får et sted å sette den, så har jeg nok endelig bestemt meg for hvilken det blir. En vakker dag.

Fagbibliotekaren sa...

Den er så lekker! Gratulerer! Broren min har stålampa, den er også skikkelig fin, men jeg tror jeg synes bordlampa er ekstra fin :-)

Marianne sa...

Den har jeg også! Lite tips: Hvis du bruker pærer på minst 50 w ser man ikke skyggen fra spilene inni :)

Stine Arkeologine sa...

Gratulerer med ønske om et langt og lykkelig samliv til deg og Panthellaen din! ;-)

Populære innlegg