torsdag, desember 31, 2015

Bloggens årskavalkade 2015, del 2.


Påskeferien fortsatte i april. 


Hengekøye-lese-sesongen ble innviet. 


Magnoliaen blomstret i hagen min... 


...i Botanisk Hage... 


...og i New York. Våren i New York, vår andre hjemby so to speak, finnes nesten ikke bedre. 


Det var så fint å være der igjen. Det føles virkelig som hjemme. 



Jeg la ut mange mange bilder, og jeg ble så glad av å se dem igjen nå! Håper dere også vil ta en titt igjen: 


Tidlig i mai fylte bloggen 10 år! Vi så på det aller første innlegget, og dere la igjen mange hyggelige hilsener begge steder. 


Vi tok (etter ønske fra noen av dere) en liten rundtur i hjemmet!



Hageselskap-sesongen begynte for alvor i slutten av mai. 


Og vi tok en roadtrip til Karlstad og Lars Lerins galleri, og fikk hilse på mesteren selv. 



Juni kom med en blomsterbonanza uten like, hagen var eventyrlig, og kaprifolen duftet så sterkt om natta at mannen min vekket meg klokka 02 for å ta meg med ut i en helt stille, intenst duftende hage. 


Fineste syrin-året i manns minne, og den gule magnoliaen kom også ut. 


Jeg dro til Bodø og så på midnattssola. No filter!




Jeg hadde intet mindre enn 125 peonknopper i hagen! 


Rosene eksploderte, og mannen min sveiset en portal over grinda hvor flere av dem kunne klatre. 


Aïchaen ved lesebenken min var også helt eksepsjonell i 2015. 


Dessuten hang vi som vanlig mye ved sjøen om kveldene. 
Åh, juni. Snart er du her igjen...

5 kommentarer:

Kirsti sa...

Hei! Fant akkurat bloggen din via Instagram, og er allerede helt hekta! Jeg har bare ti år å ta igjen :-D Dette skal bli en fin helg, det kan jeg si allerede nå. Så på New York-bildene du linka til her og ble fanget av en wanderlust mer intens enn jeg har kjent på lenge, bare så synd krona er så svak nå, har jo ikke råd til å reise dit. Får spare litt penger først i allefall :-) Takk for et fint nytt bekjentskap, gleder meg til å følge med videre!

Anonym leser sa...

Et av mine nyttårsforsetter er å kommentere oftere ;-) Jeg har lest denne bloggen siden jeg gikk på gymnaset, det vil si i åtte år, og jeg har aldri kommentert. Men nå tar jeg steget, kommer ut av skapet så og si, og sverger herved på å kommentere ofte! Har hatt glamourøs fredag for meg selv lenge men vil gjerne delta i felleskapet ;-) Godt nytt år, glamourbibliotekaren!

Stine Arkeologine sa...

Takk for alt fint du har delt gjennom hele 2015. Bloggen din er en av de tingene som forgyller hverdagen! :-)

Anonym sa...

Helt nydelige bilder. Takk for titten! Nå gleder jeg meg til sommeren..

Glamourbibliotekaren sa...

Kirsti: Velkommen hit, så hyggelig! :)

Anonym leser: Bra nyttårsforsett! Velkommen skal du være ikommentarfeltet :)

Stine Arkeologine: Så fint sagt, tusen takk!

Anonym: You and me both!

Populære innlegg