torsdag, januar 14, 2016

Glamourspørsmål fra leser: Klassisk musikk



Jeg fikk følgende hyggelige henvendelse fra en leser forleden dag: 

Hei og riktig godt nyttår til deg:) Jeg leser bloggen din fast med stor glede! Du formidler gledene med de enkle ting i livet på et aldeles strålende vis og jeg blir rett og slett smilende. Avslappende og godfølelse. Takk for at du tar deg tiden og dele dette med oss lesere! Jeg tenkte å spørre deg til råds da jeg forstår at du har god greie på klassisk musikk (kanskje du jobber med det og, har ikke helt fått klarhet i det;)) Er selv helt nybegynner på feltet og lurer på hvor skal jeg starte? Har hørt flotte stykker her og der men aner jo ikke hva det er. Tips tas imot med takk.  
Vennlig hilsen Hege.

Hei og takk for fin kommentar! Veldig koselig å høre at du liker bloggen! Jeg vil gjerne gi deg noen tips til lytting av klassisk musikk, og jeg tror rett og slett jeg resirkulerer tidligere glamourspørsmål om det samme - her kan du lese mer: 

*En slags handleliste fra 2015 med fine plater
*Glamourspørsmål med noen tips inndelt i epoker og genrer
*Enda et glamourspørsmål om klassisk musikk
*Og her er mitt lille kurs i Bach-kantater som jeg skrev i høst. 

NB! Det er nok en del av linkene i de eldste innleggene som ikke er aktive lenger, det er noen år siden jeg svarte på de glamourspørsmålene. Jeg tror dog platene skal la seg søke opp ganske enkelt. (Butikken Aktiv Klassisk finnes heller ikke lenger, men butikkene som nevnes i handlelisten fra 2015 eksisterer - og nettbutikkene så klart.)

Lykke til, og nyt musikken!

mvh
Glamourbibliotekaren.  

2 kommentarer:

Anonym. sa...

Det er en ny butikk rett ved konserthuset; Lawo Classic som selger cder med klassisk musikk!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, den er blant de som nevnes i handlelisteinnlegget fra 2015 som jeg linker til her! Suverent at vi har to butikker i Oslo nå! :)

Populære innlegg