tirsdag, februar 09, 2016

Dag 2


I dag har jeg funnet fram et bismark-armbånd i gull som jeg har arvet etter min kjære farmor. Låsen er heldigvis solid, for jeg kjenner at jeg er engstelig for å miste det. Men da får man jo bare passe ekstra godt på! Det skal sies at jeg faktisk bruker dette en del i "finere" sammenhenger, bryllup osv, men det er jo ikke mange slike anledninger i året, derfor er en tirsdag i februar et ypperlig tidspunkt å ta det fram. 

Morsomt at så mange er med på dette! Få høre hva dere har valgt ut i dag!

19 kommentarer:

Josefine sa...

God morgen! I dag har jeg valgt meg en kjole jeg ikke bruker så ofte til hverdags fordi jeg syns den er hakket for pen. Og i dag har jeg til og med lagt eyeliner! Mega glamorøst!

Stine Friis sa...

Jeg har nesten bare arvede smykker, og har lært meg å bruke dem til daglig – selv om jeg såklart er redd for å miste dem. Ofte stabler jeg ringer – så jeg har en litt mindre ytterst, så ingen sklir av. Arvegods er typ sånt som oldemors giftering og mammas safir- og diamantring som hun ga meg til jul etter å ha brukt den selv i ti år. Så jeg føler jeg har arvet et tonn med ansvar i tillegg til smykker. Men i dag har jeg ikke på de dyreste tingene, men øredobber jeg fikk av samboeren min til jul og smykker fra Weekday. I morgen derimot vurderer jeg perlesmykke.

Bra initiativ! Så synd om de fineste tingene forblir ubrukt!

Lektor Tørrdal sa...

Jeg har fått/stjålet mammas vidunderlig vakre silkeskjerf fra 60-tallet med rullet kant. De er så elegante, og jeg bruker de dessverre nesten aldri. Men i dag har jeg tatt på meg det med røde blomster og går med rød cardigan. Litt for kaldt egentlig, men det er så grått og vått ute.

Anonym sa...

Jeg har hjemmekontor i dag, og tar formiddagsteen i mitt fineste teservise, som jeg bruker altfor sjelden - det er Figgjo Mokka i pastellfarger, også fra min svigermors barndomshjem. Og for en gullkant det setter på denne arbeidsøkten, midt oppi travelheten med krevende leveringsfrister! Sitter her og skjenker god, grønn jasminte fra den pastellgrønne kanna, som gir helt Alice i eventyrland-vibber, og drikker fra en liten rosa kopp med lillefingeren i været. Så inmari hyggelig! Takk til Glamourbibliotekaren for det lille dyttet. Det inspirerte meg til å tenne levende lys også. :-)

Cecilia sa...

I dag lufter jeg en kremhvit litt gjennomsiktig bluse med perler på kragen. Den var ment for varme sommerkvelder da jeg kjøpte den, men det kan bli vel lenge å vente, og den er fin inni en pen strikkejakke også.

Line sa...

I dag ble det en grå jakke med en rosa topp som mest brukes til finbruk. begge har fått henge i fred i skapet ganske lenge, men i dag ble de valgt. I tillegg fant jeg fram snö -øreringene mine

Anonym sa...

Fant nydelig svart fuskepelsjakke i skapet som passet. 😊. Kjenner meg fresh med rosa ullgenser og grå bukse fra Tiger of Sweden.

Sørlandspige sa...

Og her er det min kjære mormors flotte kamesmykke som lyser opp dagen! Hun følte seg så fin når hun brukte det, og det gjør jeg også - og ikke minst varm om hjertet når jeg tenker på henne som jeg var så inderlig glad i.

Annette sa...

I dag har jeg funnet fram et sort, A-formet skjørt i skinnende materiale, som jeg vanligvis bruker kun til fest. Men gøy å ha det på i dag også :-)
Takk for utfordringen!

Eirin sa...

Jeg har faktisk ikke kunne kommet på en eneste ting jeg eier som jeg syns er for fin/er redd for å bruke. Noe som forsåvidt er bra, men det gjør det litt vanskelig å hive seg med på utfordringen. Jeg fant ut at jeg heller kunne skrive at i dag har jeg på meg en hjemmestrikket favoritt fra mamma. Hun strikket koksgrå mariusgenser til min samboer, men fordi hun strikker litt stramt ble den litt for liten. Men den passet perfekt til meg! Jeg er veldig glad i den og bruker den ofte (og for ordens skyld, ny genser er på vei til samboer også).

Anonym sa...

Jeg har også tatt på meg gull i dag. Er hjemme hos mine foreldre da jeg er i mammaperm. På pikerommet fant jeg et smykkeskrin med gamle skatter. Der lå det et glemt gullsmykke som har tilhørt min storesøster, og som jeg lånte en gang for lenge siden. Men jeg tror det er mitt nå;) Sønnen har fått låne et bittelite sølvarmbånd som jeg fikk i dåpsgave. Så nusselig, og så nydelig. Hilsen Stine.

Kirsebærblomster sa...

Dette er perfekt for meg som har shoppestopp! Det er i det hele tatt veldig kjekt å kun forholde seg til det man har, og faktisk bruke alle de fine tingene og klærne, uten å la seg distrahere av alt man tror man har lyst på. Anbefales!

Nattsvartur sa...

Jøss, heter det bismark-armebånd? Nå lærte jeg noe nytt. Jeg fikk ett tilsvarende i sølv av pappa'en min når jeg var liten.

Jeg klarte selvsagt å glemme hele utfordringsuken i går morges, og kom ikke på det før jeg sto i dusjen i dag. Så det ble litt sent, og ikke noe frem fra glemselen eller "dette er for fint til å brukes" på meg. Men har i hvert fall på et pent Mette Møller skjørt jeg bruker altfor sjelden og ett fint (brukt) smykke jeg kjøpte i London i høst. Så får jeg se om jeg kan gjøre det bedre i morgen, enten med noe fint å ha på på jobben, eller med noe lekkert servise på kvelden.

Dette er et fint konsept, og ta gjerne en reprise til våren når det er ekstra hyggelig å finne frem fine vårkjoler og slikt :-)

Rotehovudet sa...

I dag har eg tatt på meg eit sølvsmykke med matchande øyredobbar, som eg vanlegvis brukar berre i spesielle høve. Kjekt å føle seg litt ekstra fin på ein tysdagskveld :-)

Anonym sa...

Dag to av utfordringsuka med noen stilige skoletter som jeg aldri har brukt (!) og en fantastisk kul Epilogue-bukse som krever litt mot. Med mindre regn og lysere tider kom inspirasjonen, og glamourbibliotekarens oppfordring selvsagt.

Maje sa...

I kveld skal jeg koste på meg en skikkelig rens og hudpeie fra Kiehl`s (en serie som jeg er glad i); ikke fordi det er spesielt dyrt eller spesielt, men fordi jeg sjelden tar meg tid til det. Flott initiativ, dette!

Stine Arkeologine sa...

I dag har jeg brukt et par nydelige, mønsterstrikkede, hvite ullhansker som mormoren min strikket for mange år siden. De er et dyrebart minne som jeg vil la gå videre i arv, og derfor ligger de til vanlig godt bortgjemt i en skuff. Det ble en høytidelig dag! :-)

(Nå er de trygt tilbake på plass. Men jeg lurer på om jeg skal ta dem fram igjen av og til f.eks. når jeg går på konserter senere. Jeg vet jo ikke sikkert om de som kommer etter meg vil sette like stor pris på dem, så kanskje de skal få skinne i lyset av og til nå når de kanskje er aller mest verdsatt!)

Glamourfarmasøyten sa...

Sent ute idag også, men fikk på meg neglelakk på tampen av dagen. Hverken spesielt dyr eller eksklusiv, men brukt lite neglelakk i det siste så det ble litt eksklusivt på den måten. Så da er én glamoureffekt på plass til imorgen også! God natt, og takk for morsom utfordring!

Julia sa...

Ble direkte inspirert og valge en massiv sölvlenke jeg fikk i konfirmasjonsgave, samt noen billige motesmykkeringer. Maa absolutt bruke armbaand oftere, selv om jeg synes de er litt i veien naar jeg skriver paa dataen. Og hvorfor sluttet jeg aa bruke ringer? Kanskje det har noe med roingen aa gjöre. Sukk. Lover bedring.

Populære innlegg