torsdag, april 07, 2016

Helgas store varp


Tenk - etter mange års leting, fant jeg endelig et ordentlig engelsk teservise! Det finnes ikke mer klassiske kopper å drikke te av enn slike, med bilder av gamle slott, natur og en mann stående i en liten kanalbåt. Jeg har ønsket meg et slikt servise så lenge jeg kan huske, og nå på lørdag fikk jeg endelig tak i ett - med en nydelig tekanne, sju kopper med fat, åtte asjetter, sukkerskål og et serveringsfat. Det er nesten så jeg må kalle inn til teselskap umiddelbart for å innvie det! Men innvielsen skjedde i ettermiddag da jeg kom hjem fra jobb og mannen min hadde bakt grønnsakssnurrer til middag. Middag og te! 


Åh! så fine. Sju slike! Perfekt til teselskap med scones og marmelade. 


Og se på denne nydelige kanna! 


Her er serveringsfatet med grønnsakssnurrene. 

Så nå må jeg bare rydde i skap for å få plass. Noe må ut hvis noe skal inn, sånn er det. (Hadde det ikke vært sånn pes med å sende porselen i posten, skulle jeg lagt ut ting jeg ikke bruker på Finn.no)




14 kommentarer:

Marit sa...

Så fint. Wood & Sons? I tilfelle har jeg det samme i blått, både kaffe, te og middag. Kjøpt her og der i mange år. Jeg har solgt mye porselen og sendt i posten. Bruker man bølgeplast og "isolerer" med aviser, godtar posen innpakkingen og forsikrer opp til kr 10.000,-, Porto er ikke så ille, opp til ca 150 for inntil 10 kilo. Dette vet du sikkert, men jeg har erfaring og vet at det som oftes går fint. Og morsom!

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Så FINT! Mannen har vokst op med ett lignende, og har skikkelig nostalgisk forhold til det, så jeg er på utkikk etter noe lignende. Men da må som du sier, noe ut...og det er Vanskelig!
Håper du får mange fine timer i godt selskap med dette og Venner!

Miss Lemon sa...

Å Dåååååån!!! Elsker engelske serviser! Selv samler jeg på Spode sitt, det selges fortsatt i butikken , men selve mønsteret er flere hundre år gammelt ❤️

Stine Arkeologine sa...

Hurra, gratulerer! :-) Veldig fint, de røde og brune engelske servisene er spesielt fine synes jeg! (har solgt porselen på Finn og presisert at det må hentes, og har fått solgt uten problemer - liker heller ikke å sende slike ting, mye arbeid og komplisert hvis noe blir knust underveis!).

Ine sa...

Så nydelig servise! Og så gøy å finne noe du har lett etter i mange år. Da slår loppishjertet ganske fort! Og så mye fint du har i skapet, er jeg sikker på at folk gladelig kommer og henter hvis du legger det ut for salg på Finn :)

Lektor Tørrdal sa...

Jeg likte spesielt godt tekannen og den flotte røde fargen :-)
Har fått noen blå, engelsk tekopper som er litt større og rundere enn de i ditt service. Mamma kaller de Ann of Hathaway (konen til Shakespeare) koppene. Veldig teselskap vennlige.

lille_maria sa...

Kjempefine! <3

Anonym sa...

Nydelig servise! Det bor sikkert mange grei avstand til området der du bor eller jobber som er villige til å hente. Bare pressiser "må hentes" og forslag til et par overleveringssteder i finn-annonsen, så er folk som tar kontakt innstilt på akkurat det.

Anonym sa...

Gratulerer med et aldeles nydelig service! Så gøy å "dumpe over" noe du har ønsket deg så lenge. Takk for at du deler. Og de grønnsakssnurrene var også til inspirasjon der de ligger nystekte og innbydende på det lekre fatet. :-)

Glamoursjefen sa...

Heldige du! Er på jakt etter et slikt selv, og da helst i blått. Men hadde slått til på alle farger, kjenner jeg... Dette var aldeles nydelig. Tekannen er jo bare helt fantastisk. som skapt for teselskap etter teselskap med scones og marmelade, og små fingersmørbrød, kanskje?

Fivrelden sa...

utrolig fint. Minner om Old Britain Castles :) Du kunne jo solgt det som skal ut via bloggen. Selv har jeg kjøpt mine fantastiske sissel tekopper via nett og de var godt pakka. :)

Fivrelden sa...

Sissel- tekopper.

Eirin sa...

Så fint! Hva har dere i fyllet i grønnsakssnurrene? De så utrolig gode ut.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for hyggelige ord og gode tips alle sammen! Jeg husker ikke navnet på serviset akkurat nå, er ikke hjemme, men skal sjekke straks jeg kommer hjem! :)

Eirin - det var denne oppskriften, kjempegod!

Populære innlegg