onsdag, mai 25, 2016

The Ballad of the Sad Café / Carson McCullers. - London : Penguin Classics, 2008. - 157 p.



Et av vårens blindkjøp fra Shakespeare & Company, bokhandelen hvor man ikke kan gjøre bomkjøp! Dette er en novellesamling fra 1951, skrevet av Carson McCullers fra Georgia, USA - en forfatter som ikke fikk noe langt liv; hun var mye syk og delvis handicappet og døde da hun var 50. Fascinerende historier, flotte menneskeskildringer, og jeg sitter igjen med en stor nysgjerrighet på hvorfor noen av dem handler som de gjør. Men det får man jo ikke alltid vite i litteraturen, tvertimot.

3 kommentarer:

Ragnhild sa...

Det var verkeleg ein tittel som gjorde meg nyfiken! Og novellesamlinger er ikkje noko eg har lese for mykje av, so eg trur absolutt at denne boka skal kunne få ein heim hjå meg, dersom eg kjem over den i ein bokhandel.

Ina sa...

Hei! Jeg har lest bloggen din en stund, og koser meg veldig med den! Nå måtte jeg bare legge igjen en kommentar, for jeg har nemlig akkurat oppdaget Carson McCullers, og er i gang med å lese 'The Heart Is a Lonely Hunter'. Skal prøve å få tak i 'The Ballad of the Sad Café' også! Liker henne veldig godt, trist å lese om skjebnen hennes.

Glamourbibliotekaren sa...

Ragnhild: Ja, det støtter jeg deg i!

Ina: Så morsomt! Jeg har også lyst til å lese flere bøker av henne.

Populære innlegg