fredag, juli 15, 2016

Glamorøs fredag


Jeg sovner hver kveld og våkner hver morgen til lyden av bølger som slår mykt mot land. Kan ikke huske at jeg har følt meg så uthvilt før! Hoteller i strandkanten, uten nattklubber eller annet bråk i nærheten = prima. Så er det jo en stor kontrast når man skrur på radioen om morgenen og hører nyhetene om terror og elendighet. Fred er virkelig ikke noe man kan ta for gitt. Man skal aldri glemme hvor privilegert man er når man slipper å oppleve dette nært på kroppen.

Dagens duft er Vanille Abricot, jeg er iført shorts og singlet og Birkenstocks, farmors tørkle i håret, solbriller, solfaktor 50, korallrøde negler på fingrene og gullfargede på tærne. Planen for dagen er å henge på stranda og lese, og i kveld skal jeg på en forestilling der min elskede spiller. Og helga blir noenlunde i den retning. 

Ha en fin dag alle sammen! Hjertelig velkommen med deres fredagsrapporter!

Mvh Glamourbibliotekaren.



(Utsikten min akkurat nå)

9 kommentarer:

Kjersti sa...

Det er tankevekkende å lese om kontrastene i innlegget ditt. Nei, man skal virkelig ikke ta fred for gitt...
Min fredag begynner med litt indre stress pga en del oppgaver jeg må få kontroll over. Her skal det skrives lister! Men jeg skal også pusle litt hjemme, handle til helga og begynne å tenke på hva jeg skal ha i feriekofferten når mannen min og jeg reiser til Bornholm noen dager til uka. Sommerkjolen er på, så for en gangs skyld kan jeg glamourrapportere i et noenlunde glamorøst antrekk!

Dahlia sa...

Stille på jobb denne fredagen i juli. Jeg rydder i e-poster og planlegger ei rolig helg med litt hyggelig matlaging, luking i hagen og noen småreparasjoner i huset. Har samlet meg en bunke med sommerlesingsbøker, og gleder meg til å ta fatt på Alice Munro, Thomas Mann og Ragnar Hovland.

I helga skal jeg også finne noen diktsamlinger i hyllene hjemme som får være med på ferie. Sommer er den beste tida for diktlesing. På hytta langt uti en åker et sted på Sørvestlandet finner jeg roen og konsentrasjonen mens fuglene kvitrer og traktorer durer i det fjerne.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

Stine Arkeologine sa...

Det høres deilig ut! Her er det siste dag på jobb før ferien, og gjett om vi gleder oss både store og små. Om et par dager sitter vi på toget på vei sørover til to uker på hytte i strandkanten, robåt og slaraffenliv. Føler meg litt rufsete og trøtt etter noen intense arbeidsuker, men ellers holder jeg et anstendig fredagsglamournivå med pepitarutete 50-tallsskjørt, pumps og hestehale som har stylet seg selv med "eiterkrøller" (som faren min brukte å erte meg med å si) i regnværet. Det ble lite søvn i natt, og nå gleder jeg meg veldig til å få fri og bare være sammen med familien min!

Riktig god helg til dere alle! :-)

koristen sa...

Tynt befolket er det på mitt arbeidssted også, men jeg har mer enn nok å gjøre selv. Antrekket er jeans, en pen, hvit topp og gode og pene sandaler fra Tallinn. Duften er Eternity fra CK, en gammel favoritt. I kveld skal jeg på Lillebjørn Nilsens sommerkonsert, gleder meg til det.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre :-)

Anonym sa...

Som fersk AFPer (14 dager) nyder jeg en stille fredag helt for meg selv. Har vært på rolig yoga som senket puls og blodtrykk og nå er jeg nydusjet og lunsjen er snart over. Hva har jeg gjort egentlig i dag: laget frokost til meg selv og gemalen, vært på yoga, dusjet og pratet med en tidligere nabo, meldt meg inn på Pensjonistuniversitetet, vurdert hva jeg vil ta av kurs til høsten og ellers bare kost meg. Jeg har eg. bestemt at "kontortiden" min skal være mellom 0700 og 0900, men jeg kan jo være litt fleksibel. Den faste tiden er eg. satt slik at jeg ikke skal falle i staver over sosiale medier og glemme at det finnes mye annet i livet :-).

Ute skinner solen og livet er flott - bortsett fra at nyhetsmeldingen om terrorhandlingen i Frankrike atter en gang slår luften ut av meg. Hva skjer i verden? Hva kan vi gjøre for å hindre dette? Hvilke mennesker vil andre mennesker så vondt? Hva kan vi gjøre for å hjelpe franskmennene? Hva kan vi gjøre for å hjelpe oss selv? Vi er på feil spor! Jeg tror hverken på Gud eller Djevel, min tro ligger hos det gode i menneskene og takk for at det finnes mange gode mennesker i verden. .mette

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag! Her har glamouren bestått i nytt undertøy som kom i posten tidligere i uka, fra utlandet, og det er fantastisk å føle seg så vel under klærne, på et vis. Annen glamour: Skal på kino i dag, for første gang på ganske lenge. Sammen med åtteåringen skal jeg se den nye Istid-filmen. Har Chanel på leppene og Valentina på halsen, pen bukse og en ny topp kjøpt på sommersalg med 75% rabatt. Klager ikke!

I morgen blir det hageparty og overnatting hos venninne, søndag håper jeg det blir lang tur i marka med åtteåringen, som skal være hos meg i helga.

God helg, alle sammen!

HildeSofie sa...

God glamorøs feriefredag!
Tilbake i Tigerstaden, men fortsatt en uke ferie igjen (nesten ihvertfall, litt jobb blir det innimellom). Dagen antrekk har vært jeans og en sort t-skjorte, siden initiativtakerne bak Black Lives Matter-demonstrasjonen oppfordret folk til å gå i svart. Det var varmt, men hyggelig og fint å være med på!
Planer for helgen:aner ikke! Kanskje en øytur? Eller piknik i en park? Jeg tar det som det kommer :)
God helg til alle!

Tina80 sa...

En liten kommentar på tampen av fredagen. Dagens glamour var at sommerværet med sol og varme selv om en jobber.
Sommeråpnet var i byen, og folk var på plass for å få med seg dagens begivenhet. Var ikke tilstede under selve sendingen, men på gratis jazzkonsert med Anders Baasmo i finværet. Flott fredag :-)

Maja sa...

Litt i seneste laget, men fredagen var såpass glamorøs at jeg synes det må meldes inn. Tilbragte absolutt hele dagen på min kjære balkong, og på kvelden fikk jeg besøk av min bror og vi hadde det skikkelig koselig. Mimret barndom og lo av gamle rare historier og sånt, quality time all the way. Lenge siden jeg har følt meg så glad og fornøyd med livet. Brødre, ass.

Populære innlegg