mandag, mai 15, 2017

Fine ting på en mandag


Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så at Louises gate på Bislett var full av blomstrende syriner allerede. Men det er helt sant. Tipper sola står bra på der!


De rosa trærne på Rådhusplassen er nydelige nå. 


Jubel på søndagsturen: Blomstrende hegg langs hele ruta! Det er nesten ingenting som gir meg flere flashbacks og større nostalgibombe enn duften av hegg. Eksamen, forventning, snart sommerferie, vår i skogen, fuglesang, alt det der. 


De blomstrende trærne i vår egen hage, her representert av et av plommetrærne. Det er ikke lenge før epletrærne slår ut i blomst nå! For ikke å si syrinene... åh. 


Det er andre fine ting også, i tillegg til blomstrende trær: 

En sosial uke med besøk, kafé med venner, bursdagsfeiringer og hygge

En baby som har fått matrosdress til 17. mai

Å finne igjen klær på loftet som jeg hadde glemt at jeg hadde. Vårjakka mi er en mørkeblå velourblazer som jeg kjøpte på en vintagebutikk i Jordaan i Amsterdam i 2002 

Alice Munro-noveller

Mai!

Ha en fin mandag alle sammen!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hegg lukter nydelig. Så søtt med matrosdress også. Min lille pike var utrolig søt i matroskjole i 1989. Kos dere med datterens første 17 mai! Vh Astrid

Ragnhild sa...

Koselige fine ting i yndlingsbloggen :-) Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Stine Arkeologine sa...

Ordentlig fine ting, på en tirsdag også! :-)

Ingvild sa...

Så hyggelige bilder! Louises gate var en del av min jobbrute i mange år. Det er et eget mikroklima der -- sneklokker, krokus, tulipaner, syriner og roser blomstrer der flere uker før resten av nabolaget følger etter!

Glamourbibliotekaren sa...

Astrid: Takk for det! :)

Ragnhild: Takk! :)

Stine A: Bra! Burde funke på alle dager :)

Ingvild: Det er noen gater i byen som er sånn! Fascinerende. :)

Populære innlegg