onsdag, mai 31, 2017

Mai-favoritter


Noen favoritter fra måneden som straks er over! Vi begynner øverst fra venstre og går med klokka.

Chopin på knitrende vinyl, gjerne preludiene - for da får man jo med Regndråpepreludiet (op. 28 nr. 15). Og regn er jo hele poenget med Chopin på denne tiden av året. (For en merkelig setning. Dere som har hengt her lenge vet hva jeg mener.)


Body butter med en ljuvlig duft av syrin, veldig autentisk etter min mening. Denne har jeg nevnt før


Hårspenne med perler på. Med en langfingret baby i hus er det en smule risikabelt å ha på dinglende øredobber og halskjeder, så da kan man jo heller bruke hårpynt! (I tillegg til små øredobber da, jeg går sjelden helt uten)


Leppestift fra Laura Mercier. Denne heter "Audrey" og har vært en trofast venn i mange år. En mellomrød og ganske diskret farge. 


Engelsk vintage tekopp. Kjøpt for en femmer på loppis en gang i tiden, og en av de koppene jeg liker aller best. 


Hagen min, her representert av en kvist fra en av syrintrærne. Det er så fint her nå; jeg blir helt yr av å gå rundt i hagen om kveldene og sniffe inn alle gode dufter. Særlig syrin! 


Mariage Frères "Ruschka" - kjøpt på Le Bon Marché i Paris i april i fjor, snart helt tom. Heldigvis holder smaken seg lenge på disse teene. Jeg tror aldri jeg har brukt så kort tid på en boks derfra før! Kanskje fordi jeg er mye mer hjemme, og fordi jeg ikke har kjøpt ny te på noen måneder. 



Ikke mye nytt her altså*, jeg shopper nok mindre enn noensinne for tiden. For det første har jeg alt jeg trenger, for det andre merkes det at man får utbetalt mindre enn man er vant til, og for det tredje kan man jo gjerne tenke litt miljø og generelt shoppe mindre. 


*=syrinkremen er forsåvidt ny, i alle fall av året. 

4 kommentarer:

Anni sa...

Har du noen tips til en god hvit te? Synes grønn ofte kan bli litt for skarp og gressaktig bitter.

Anonym sa...

Fine ting :-) Mariage Frères må være mitt favorittmerke i te tror jeg. Tror jeg må ta en tur til Frankrike snart for å hamstre :-)

Marianne sa...

Takk for tips om syrinkrem, alltid på jakt etter gode syrinprodukter!

Glamourbibliotekaren sa...

Anni: Min yndling er den hvite teen med ananas fra Perchs! Sjekk perchs.no.

Anonym: Ja, jeg er snart tom for mine yndlinger derfra, så før eller senere blir det en ny tur!

Marianne: Bare hyggelig! Den er fin altså.

Populære innlegg