onsdag, juni 28, 2017

Peoner!


Man kan ikke reise fra hagen i juni altså, sånn er det bare. 



Den lille trappa i bergene er blant mine yndlingslesesteder i hagen på denne tiden av året, og her ser dere hvorfor: Peoner på alle kanter! Og de blomstrer NÅ! Jeg sitter midt i havet så ofte jeg kan. 



Lubne deilige mørkerosa nydelige peoner. 








I syrinlunden vokser noen hvite silkepeoner. Snart får de selskap av lyselilla doble riddersporer!


Silkepeoner ved verandatrappa også. 


For to år siden, kvelden før en Paris-reise, satt jeg pal ved peonene. Jeg orket ikke tanken på at de skulle være avblomstret når vi kom tilbake, så jeg måtte bare nyte dem til fulle før vi dro. Jeg satt på en stol rett foran de hvite silkepeonene i flere timer, stirret på dem og snuste. Leste og drakk te. Lakket negler til og med. Kofferten var heldigvis ferdig pakket. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud så fantastisk. Jeg gleder meg så utrolig til å få egen hage en vakker dag.

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, det er ganske deilig med hage!

Populære innlegg