onsdag, oktober 25, 2017

Verda er ein skandale : Ei bok om livet på landet / Agnes Ravatn. - Oslo : Samlaget, 2017. - 95 s.


Denne har jeg gledet meg til! Livet på et småbruk i ei lita vestlandsbygd med sauer utenfor vinduet og dårlig dekning, og med Einar Økland som nabo og samtalepartner. Jeg vil også ha en kamerat som Einar Økland. 

Eller egentlig vil jeg ha Agnes Ravatn som venninne. Vi skulle sitte ved kjøkkenbordet og klistre klebemerker på Yves Rocher-bestillingsskjemaer mens vi spilte Todd Rundgren-plater. 



Veke 53
Operasjon sjølvdisiplin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ikke fått lest hennes siste bok enda, men den står på lista. Jeg ble utrolig fascinert av besettende og "creepy" Fugletribunalet for noen år siden. Jeg leste til langt på natt og stilte vekkerklokka på grytidlig morgenen etter for å lese de siste sidene før jeg dro på jobb. Tror knapt det har skjedd verken før eller siden :-) Så også romanen i teaterversjon på Det norske teatret med Marie Blokhus i hovedrollen.

Gurun Kringkastar sa...

Det er lenge siden jeg har ledd så høyt som når Ravatn effektivt beskriver utenforskapet man havner i ved å bli stemplet som "litt spesiell", med Økland på bytur i Haugesund og seg selv i urban barselgruppe, som eksempler.

Stine sa...

Denne skal definitivt lesast!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Ja, den var skikkelig uhyggelig! (Jeg så også teaterforestillingen)

Gurun Kringkastar: Hoi! Har du lest "Folkelesnad" og "Stillstand"? Hehe. Digger at hun konkluderte med alle slike halm(?)-stjerner som interiørfolka hengte opp-ned på dørene sine for noen år siden, var satanistiske pentagram!

Stine: Bra!

Populære innlegg