mandag, januar 01, 2018

2017-minner, del 1


En litt usystematisk kavalkade i to deler følger herved!


Testunder i hagen, når f.eks. kirsebærtreet blomstret


Trilleturer om vinteren, f.eks. ned til Sørenga med sitronmarengskake i veska


Te, te, te. F.eks. på februarkvelder hjemme i stua med nybakt kjeks. 


Eller teselskap med suksessterte og gode venner. 



Eller helt alene med bok og Bach mens babyen sov i vogga. 


Tenk så liten hun var! Lille, lille, lille. 


En bitteliten påskekylling i gulrutete vintage-sparkebukse med høner på. 


Hun sov ofte under syrinene. 




Mange hyggelige stunder med baby&bakst-gjengen! Her på et pledd i hagen vår i juni. 



Anthropologie-kjolen min matchet vogna bra, fant jeg ut. 


Trilleturer i Oscarsgate ble det mange av. 



Og hyggelige stunder i Dronningparken! Hun leste Tassen, jeg leste Marian Keyes. 



Maikvelder i morelltreblomstringen. 


Teselskap under morelltreet, med viltvoksende gress og sovende baby. 


Testunder ved den blomstrende Aïcha. 


Trilleturer til brygga om kvelden, med te på termokopp og bok i fotenden av vogna. Hun sov og pustet inn frisk sjøluft, jeg leste Hjalmar Söderberg. 


Hagen min. 

2017. Et år jeg aldri noensinne kommer til å glemme. Følelsen av å ha all verdens tid til å være sammen med den lille ungen sin - det er en luksus jeg unner alle, og det er så sørgelig at det er bare noen få land som har den muligheten. Trilleturer ved sjøen, i skogen, langs grusete landeveier, årstidene man opplever på en helt annen måte når man har fri sammenlignet med når man er på jobb. Babyen vår som ble større og større, alle framskrittene, alle milepælene. Reiser, ikke så mange og lange i år som tidligere, men det var helt greit. Alle hyggelige treff med andre babyer, alle kaféturene med vår lille barselgruppe, å besøke hverandre på formiddagene. Et hav av tid. Å ligge i hengekøya mens babyen sover. Alt sånt kommer jeg til å huske så inderlig godt. For et år det har vært!



4 kommentarer:

Maja sa...

Ok, jeg er lettrørt, og det fikk jeg nok en gang bekreftet for meg selv nå. Så fint du beskriver tilværelsen med baby. Det ser og høres ut som at du har hatt et skikkelig fint år!

Maren sa...

Så nydelige bilder! For et år! Veldig glad for alle treff med te og baby og bakst.

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Det har vært veldig fint!

Maren: Takk for alle hyggelige stunder! Vi er jammen heldige!

Anonym sa...

Takk for en flott blogg, den ene av to som jeg følger . Jeg unner deg så å ha et harmonisk og fint første baby - år , det er verd gull ! Mitt første år med baby var et "kolikkår", så jeg fikk ikke kjenne så mye på de gode stundene, men jente nr 2 var et lite murmeldyr, så da hadde vi det bra . Jeg er født på femtitallet, så det er så mye som framkaller minner av det du legger ut; både musikk og andre ting, veldig koselig ! Gleder meg til 2018 med bloggen din .

Hilsen Greta

Populære innlegg