torsdag, mars 29, 2018

Årets crazy-kylling-påskekrim

I fjor tok mine zombie-aktige påskekyllinger konsekvensene av at det er så mye fælt som skjer i verden for tiden, og de sluttet fred. År etter år har de vært i tottene på hverandre, skremt vettet av meg og dere, men nå har de visst blitt voksne.

I år har de heller gått for en klassisk krim, et skuespill rett og slett. De har tenkt å framføre "Mord på Orientekspressen"!


Her ligger de og slapper av før audition. Øver på replikker, varmer opp stemmen. 


Husker dere disse? Uruk-haiene. Nå er de fredeligere enn noensinne. 


Denne stakkaren overlevde såvidt den store daimkakeulykken i fjorårets påsketeselskap, men han holdt heldigvis ut og kom sterkere tilbake i år. 


Sånn! Da er de klare for de første prøvene. 


Togføreren, samt en mystisk kar på taket. 


Colonel Arbuthnot?


Tre gentlemen sitter i røkesalongen. 


Princess Dragomiroff i sitt boudoir.


Daimkake-kyllingen hviler litt mellom sine scener.



Jeg tror det må være Hercule Poirot som står på toppen her! I midten er det en av passasjerene som tar seg et bad, og i nederste etasje er det trimrom. 


... og en eller annen mistenkt som prøver å gjemme seg bakpå bakerste vogn. 


Jeg synes denne utviklingen er positiv. Hvis noen mener kyllingene har feiget ut, kan de se på tidligere års grøss her: 

2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008

6 kommentarer:

Maren sa...

Haha! Jeg likte årets påskekrim ekstra godt! Fine kulisser også ❤

Trude sa...

Om ikke den skumleste, så ihvertfall den søteste påskekrimmen i år �� God påske!

Kristin sa...

hihi! Alltid årets favorittkrim, dette!

Anonym sa...

Kult!

Marianne sa...

søteste!!

Anonym sa...

Jeg elsker påskekrimmen din og de grusomme gule. Vel overstått påske! Anne

Populære innlegg