torsdag, august 10, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Sølv vs gull?

Hei..
Jeg har et spm. ang smykker og accessoirer som jeg har tenkt på lenge og diskutert med flere venninner. Vi blir aldri enige, så derfor tenker jeg at du har den perfekte løsningen. Kan gull og sølv kombineres. Jeg foretrekker sølv og har mest sølvsmykker, men samtidig har jeg flere belter, vesker og smykker i gull. Håper virkelig du kan svare meg på dette.

Mvh Golddigger


Kjære Golddigger,
På dette området er jeg ganske klar: Unngå kombinasjon av gull og sølv så langt det lar seg gjøre. I allefall når det gjelder smykker. Om man har en sølvring sammen et gullbelte tror jeg ikke det er så katastrofalt, men har man f.eks. sølvøreringer bør man ikke ha gullsmykke. Da kan selv de flotteste smykker se ut som juggel fra syden. Uansett, jeg prøver å unngå det så mye jeg kan. Jeg er mest glad i sølv og har et armbåndsur i sølv, og forlovelsesringen er i sølv, derfor valgte vi gifteringer i hvitt gull - det ser jo nesten ut som sølv (bare enda litt finere). Skulle vi hatt gifteringer i vanlig gult gull, hadde jeg nok byttet klokke. Det høres kanskje litt vel kategorisk ut, og jeg liker egentlig ikke å være veldig regelrytter, men dette er en av de områdene hvor jeg virkelig ikke har mye slingringsmonn selv. Rett og slett fordi jeg synes det ser rotete ut å kombinere gull- og sølvsmykker. Men nå er jeg ingen bling bling'er heller - Less Is More er mitt motto på smykkefronten.

Mvh
Glamourbibliotekaren

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har til min fortvilelse lest et sted at den nye trenden er å mikse ulike typer metall i samme smykke. Jeg husker ikke hvor jeg leste dette, men jeg håper for guds skyld vedkommende tar grundig feil...
Ellers har jeg begynt å å bruke hvitt- og gult gull samtidig, men ikke i nærheten av hverandre. Selv om jeg har en giftering i hvitt gull MÅ jeg bare gå med mine nye øredobber fra Julie Sandlau:
http://www.juliesandlau.com/index_flash.jsp

Elin

Anonym sa...

Hva med hvitt gull og gult gull sammen da? Jeg har en ring av hver på hver sin ringfinger (giftering i gult gull, alliansering i hvitt), men synes begge passer nydelig sammen på samme finger også..

Glamourbibliotekaren sa...

jo, det går stort sett ganske bra! Og hvis du synes det er fint, er det det eneste som betyr noe! :)

Populære innlegg