onsdag, november 15, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Svart eller gull - eller noe helt annet?

Hei! Tusen takk for flott blogg - jeg har stor glede av dine geniale tips ;-) Håper du kan hjelpe meg forut for julebordssesongen; å finne riktige antrekket ofte et mareritt for oss som ikke er str. 38-42. Etter ett par år med klassisk bukse og dressjakke har jeg endelig lykkes i å være tidlig nok ute og har funnet et antrekk jeg er superfornøyd med. Nydelig (synes jeg da!) sort kjole med stropper og tilhørende jakke i gjennomsiktig stoff. Er veldig fornøyd med både kjolen (faller tungt nok, ofte ett problem når man er såkalt "rund") og jakka (skjuler overarmene uten at man ser helt tantete ut) - men er veldig usikker hva jeg skal gå for når det gjelder sko og smykker. Må legge til at kjolen og jakka har ørsmå broderier av sorte "perler". Tenkte litt på gullsko, men det blir kanskje vel hardt? Og hvis man går for gullsko; da kan man vel ikke ha sorte strømper? Noen tips til sko og smykker? Gjerne en liten veske også; mulig min 8 år gamle pompadour selskapsveske i svart fløyel med svarte perler kan passe? Hilsen Åse

Hei!
Jeg tror jeg ville gå for svarte strømper, svarte sko, gullsmykker og gullveske. Jeg tror det gir best balanse mellom antrekk og tilbehør. Den svarte veska di kan sikkert funke også, om du ikke finner en gullveske du liker. Jeg er stor tilhenger av øredobber fremfor halssmykker - ofte må man velge enten eller, så de ikke må kjempe om oppmerksomheten. Men et stort halssmykke og bittesmå øredobber er også fint. Sjekk Accessorize eller H&M for gullvesker, evt. andre kjedebutikker også. Og relativt billige smykker kan du finne f.eks. på Arts&Crafts, Belladonna, Glitter, butikker som selger Pilgrimsmykker osv., i tillegg til tidligere nevnte Accessorize. Det kan være fint med smykker som har steiner i f.eks. rødt eller grønt - det er mye farger rundt omkring i butikkene nå, så vurder det også. Evt. bytt ut gull med sølv - det er kanskje lettere å finne både vesker og smykker i sølv nå for tiden. Det er mange muligheter! Og husk nå endelig en fin rød og skimrende leppestift!

mvh
Glamourbibliotekaren.

1 kommentar:

Mari sa...

Jeg vil tillegge at mange secondhand-butikker har fin-fine vesker i gull og sölv. Dvs de butikkene som satser mer på vintage (ofte ubrukte, men gamle ting)enn bare "brukt og billig."
(Jeg har selv to stykker som tilsammen kostet under 300kr!)

Populære innlegg