torsdag, desember 07, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Refleks

Hei!

Nå i disse mørke tider er det viktig å bli sett, og jeg tenker stadig vekk på å kjøpe meg reflekser av noe slag. Jeg vet imidlertid ikke helt hvor jeg skal lete, for har ikke lyst på de vanlige sportsbutikkremsene som vandrer rundt omkring. Kunne heller tenke meg noen søte eller litt mer pene reflekser. Har du noe tips om hvor man får tak i slikt?
Hilsen
Ann Merete



Hei! Godt spørsmål. Prøv designbutikker som Norsk Form, Kunstindustrimuseet, Norway Designs. Selv har jeg to rosa hjerter og et lite spøkelse. Jeg har sett reflekser av ymse slag rundtomkring, noen som til og med ser hjemgjorte ut (det burde jo være mulig å lage noen fine selv hvis man finner metervare i en sybutikk). I Sverige finnes fine reflekser på barnebutikker, så jeg vil tro man kan finne noen i barneavdelingene her også. Eller på f.eks. Mique. Eller bokhandler. Eller apoteker. Kjøpmannen Mysterud på Sagene har en liten eske med bamsereflekser på disken sin... De er jo søte på en nostalgisk måte.

Det kan være fint å ha refleks på veska også - jeg har i allefall en ganske stor veske, som sikker dekker til jakkerefleksen min fra enkelte vinkler.

Noen lesere som har sett fine reflekser et konkret sted?

mvh
Glamourbibliotekaren

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ark på Aker brygge så jeg de hadde søte enkle reflekser, blant annet hjerte i myk plast, ikke den harde "bråkete".

elisabeth sa...

Jeg var på Norli og kjøpte englereflekser! De var søte! Jeg fikk til og med hengt en engel på ryggsekken til mannen min, haha, han var ikke så veldig imponert! (Ikke akkurat "tøft" og maskulint.) Men den henger der fremdeles - kanskje han har skjønt at den faktisk er ganske viktig. Anyway - Norli is the place.

Anonym sa...

jeg kjøpte en Snorkfrøken refleks til meg, og en med Mummitrollet på (til kjæresten) på Muumi-butikken i Helsinki :)kanskje litt utilgjengelig, men pytt; de var kjempesøte!

Anonym sa...

i diverse bokhandler kan du finne reflekser fra 3M (merke som bl.a. lager tape). De har spøkelser, sommerfugler, dødningehoder m.m. Du kan også sjekke ut seeme.no , og så er det jo de fine cheap monday-refleksene som dukket opp på siggelicious oslo style for litt siden

Anonym sa...

Takk for gode tips! Skal stikke innom en bokhandel så fort jeg får tid!

Lise sa...

Barneavdelingen til H&M har 3-pakninger med forskjellige figurer for 30kr :)

Anonym sa...

bokhandleren NORLI selger kule reflekser. kjøpte en sølvgrå robot refleks.

Anonym sa...

På Håkki har de iallfall kule reflekser! På min veske henger "Jag har kompisar i skogen!" :)

Anonym sa...

Man skal ikke skue refleksen på navnet; KUKKA, det betyr altså blomst, er designet av finske Saara Renvall, og leveres sågar i en egen glamorøs eske. Finnes i flere farger

Populære innlegg