tirsdag, mars 06, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Konferanse i Florida

Glamingeniør skal på konferanse i Orlando (Florida) i påsken. Har ikke peiling på hva jeg skal kle på meg under konferansedagene (casual comfort er dresskoden) og hva skal jeg ha på i de 4 feriedagene etterpå? Varmt og godt er det, men kaldt innendørs pga AC.





Hei!
Jeg har forhørt meg litt med en kamerat fra Florida, og han sier at det er vanlig å dresse opp når man skal på jobb, og ned når man skal ut etter jobb. Litt motsatt av her, altså. Amerikanerne går ut om kvelden for å slappe av, og da gjerne litt casual kledd. Anyway, jeg har laget en liten collage her, bestående av canvas-bukser og en hvit bluse fra Marc by Marc Jacobs. Med flate sko som disse fra Anthropologie, evt. lave hæler, burde du gå rett inn i casual comfort. Veska er forøvrig Chloé bay bag. Når du har fri, kan du jo f.eks. gå for den klassiske skjørt&singlet&cardigan-looken. Skjørtet er fra Anthropologie, singleten og cardiganen er fra H&M. Alt kan matches og mixes med "konferanseklærne". De røde skoene er fra Anthropologie, solbrillene fra Miss Selfridge, og hårspennene og halssmykket er fra H&M. Parfymen er Acqua di Parmas Arancia di Capri, og lipbalmen har spf 15 og er fra Tarte. Cardiganen kan du jo bruke om det skulle bli kaldt inne, og det kan være lurt å ha et skjerf med, ettersom man lett kan bli forkjølet når man veksler mellom varm uteluft og airconditioning.

God tur!
mvh
Glamourbibliotekaren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott! Tusen takk for inspirasjonen. Var ikke klar over at de pynter seg omvendt fra det vi gjør :)

Dette skal jeg huske når jeg pakker kofferten og når jeg går i butikkene der borte. Handlelista blir bare lengre og lengre for hver dag. Gleder meg utrolig mye, skal bli så gøy, bortsett fra et og annet kjedelig foredrag på konferansen da... :)

Anonym sa...

Og så kan det være lurt å ha en fuktgivende spray i veska pga hvis konferansen er på et stort hotell (og du også bor på dette hotellet), så er det ofte tørr luft inne og man er nesten ikke ute hele dagen (+har en lang flytur i tørr luft bak seg). Hvis du ikke skal skulke mye da ;-)

Glamourbibliotekaren sa...

.. eller løpe ut i blant; luftfuktigheten er nok temmelig høy der ute :)

Populære innlegg