lørdag, mars 03, 2007

Lørdagsinnkjøp

I dag har jeg shoppet litt - og det er så lenge siden sist, så det føles som en liten sensasjon som jeg må dele med dere lesere.. (pathetic, I know)

Jeg vandret rundt på Frogner og videre ned Drammensveien til sentrum, og endte opp svært fornøyd med følgende:


Wallpaper* City Guide New York. Disse guidebøkene er små og fine og inneholder nyttige tips og gode anbefalinger fra Wallpaper*, blant annet om hvor man kan bo, shoppe, spise, i tillegg til info om arkitektur og hvor ting skjer. Mitt drømmehotell i New York,
Library Hotel, er blant de tolv hotellene de anbefaler.






Moleskine-planner. Jeg fant ut at det var på tide å pensjonere min ti år gamle filofax; den tar rett og slett for stor plass. Etter å ha filosofert litt omkring filofaxer og agendaer
et par ganger her i bloggen, kom jeg fram til at jeg heller ville gå til anskaffelse av den klassiske Moleskine-varianten.







Bois de Cedre-duftlys fra Millefiori. Det minner ganske mye om
Diptyques Cedre-lys som jeg kjøpte i Paris i høst. Nice. Disse selges på Konzept HP på Frogner, hvor de forøvrig også har Diptyque, både lys og parfymer.





Den nyeste plata fra John Eliot Gardiners Pilgrimage-serie der han, Monteverdikoret og English Baroque Soloists tok for seg samtlige av de 200 bevarte Bach-kantatene, og spilte hver og en av dem på den søndagen i kirkeåret som de var skrevet til - i forskjellige kirker i Europa. Alt i løpet av ett eneste kalenderår. Denne serien er virkelig et must for alle Bach-elskere. Coveret er det fineste så langt i serien - den lille blåøyde pakistanske jenta ser ut som jomfru Maria med sitt blåe sjal.




Living Etc - mitt favoritt-interiørblad gjennom de siste ni år. (Hvilket minner meg på at jeg må tegne et nytt abonnement snart, det er jo bare dumt å ikke abonnere.)











Også rosa tulipaner da, som jeg aldri rakk å kjøpe i går før blomsterbutikken stengte.

Dessuten tok jeg et stopp på Gimle parfymeri for å teste parfymer. De ringte meg i forrige uke og fortalte at de hadde fått inn E. Coudray, så de måtte jeg jo prøve. Ambre et Vanille var helt ok, men ikke unik. Musc et Freesia var fin.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor kjøpte du Moleskine-dagboken? Pris? Og begynner den på 1. januar 2007?

Glamourbibliotekaren sa...

Norli, 99 kroner, ja. :)

Anonym sa...

Visste du at Moleskin har kommet med kartböker også? Med sider for å skrive inn dine egne favorittrestauranger og lignende!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, de er kjempefine! Burde skaffe meg en innen neste New York-tur. Bra å få samlet sånt i én bok - mine memoarer fra tidligere turer er skriblet ned på lapper og servietter og diverse uleselige greier :)

Anonym sa...

Får ikke bruke "send inn spørsmål" pga uglam pc, så jeg benytter denne i stedet.
Skal i konfirmasjon til en liten slekning og skal selvfølgelig ha med gave. Utrolig mange dølle smykker i butikkene. Har du noen forslag til noe glamorøst? Gjerne noe helt annet enn smykker også. "Glamour til de yngre garder"

Glamourbibliotekaren sa...

Hmm, konfirmasjonsgaver.. jeg tenker at det er en gylden mulighet til å gi noe med oppdragende effekt :) En cd-boks med Miles Davis, bøker av litterær verdi, en samling klassiske filmer, den slags. Eller kanskje et fint fotoalbum, en fin tekopp, gavekort i bokhandel, konsertbilletter. Hvis du vil gi smykker, kan kanskje et fint og enkelt armbånd være tingen.

Populære innlegg