torsdag, desember 13, 2007

Barbra, avdeling Sankthanshaugen


Jeg har nevnt det før, flere ganger. Men det er noe helt spesielt å gå rundt i et landskap mens man hører på fin musikk. I ettermiddag hadde jeg det litt travelt og småløp langs Sankthanshaugen i skumringen, rød på nesa og i kinnene, i lang kåpe og med lua trukket godt nedover ørene, mens jeg hørte på gammel Streisand. Som å være med i en 70tallsfilm fra New York...! En blanding av The way we were og Love story. Hvilket får meg til å tenke at neste gang må jeg høre på soundtracket fra Love Story når jeg er ute og går! "Snow Frolic" og de der.. Hadde det ikke vært for alle menneskene rundt meg, skulle jeg hoppet litt ekstra og svingt en runde rundt en gatelykt. (Hvorfor gjør man ikke sånt egentlig? Gene Kelly gjorde det jo rett som det var... )

Gatelyktene rundt haugen er så fine. Senere, da jeg skulle hjem, var det helt mørkt - kun lyktene lyste - og jeg gikk over haugen og hørte på Dean Martin som sang "The things we did last summer" med englekor. Verden blir helt annerledes med fin musikk.



5 kommentarer:

frikke sa...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som føler jeg er i en film hver gang jeg går ute i samfunnet med nostalgisk stemningsmusikk i ørene :)

Anonym sa...

"The way we were"! Jeg elsker den filmen. Kan gråte bare jeg tenker på den. Tror kanskje det er en god film for helga. :-D
Memories, like the corners of my mind.
Misty watercolor memories of the way we were....

Glamourbibliotekaren sa...

jaaaa... ååååå... your girl is lovely, hubbell...

Anonym sa...

Vel ,jeg satte på filmen fredagskvelden, og det ble som vanlig til at jeg satt og strigråt.
Det eneste som irriterer meg er at jeg har den kun på engelsk, (på VHS), uten teksting. Det går jo greit det, men den siste kommentaren han kommer med etter hun har født, og hun ligger der i senga på sykehuset, den kommentaren får jeg ikke tak i....
Any help?!

Glamourbibliotekaren sa...

Anna L: Jeg vet ikke helt; jeg har den ikke selv dessverre, men her kan du kjøpe den på dvd for en billig penge! En av mine store favoritter, "Arthur" med Dudley Moore og Liza Minnelli, har jeg hatt på VHS siden 1989 og den er så slitt at jeg ikke tør spille den mer. Men på fredag kjøpte jeg den på dvd. About time :-D

Populære innlegg