fredag, desember 12, 2008

Glamorøs fredag


God morgen!

Til tross for sen posting er jeg tidlig ute i dag - så tidlig at jeg til og med tok bussen for å komme ekstra tidlig på jobb. Den glupe idéen fikk jeg ikke før etter at jeg hadde tatt en spray Shalimar i min nakke - så jeg beklager til alle mine medpassasjerer om noen fikk luftveisplager på grunn av meg. (Ombord i bussen så jeg en annen som tydeligvis var i gang med glamorøs fredag - en mann med caps og refleks-vinterjakke og matchende refleks-overtrekksbukse og tre ENORME gullringer på sin venstre hånd. Respect!!)

Møter i dag, avspasere de siste timene, gjøre noen ærender, vaske leilighet... men i morgen er det tid for en etterlengtet frisørtime. Og pepperkaker! Og søndag er det juleoratoriet i Torshov kirke kl. 16 - med landets fineste barokktenor som evangelist, Henrik Hundsnes.

Ha en fin dag, mine kjære venner!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Glamorøs fredag indeed! Jeg sitter inne og ser ut på delvis snødekte grantrær i skogkrattet utenfor kontoret - veldig julete! Er iført beige tweedbukser og sort høyhalser, perler i ørene og Shalimar i bakhodet (pussig sammentreff :), har røde lepper og er ellers diskret sminket. Jeg gleder meg enormt til helgen begynner om ca 6 timer. Da skal jeg bake til jul og ellers bare være kjærestete, med lange, late morgener og frokost i morgenkåpe. Blir muligens en tur på julemarkedet på Blå, ellers er ingen planer gode planer.

God helg alle!

fru winther sa...

Glamorøs fredag! Her er det knakende kaldt i dag, og snøen glitrer som diamanter! Utrolig vakkert. Jeg liker når det river litt i nesa. Jeg skal være glamorøs nisse på jobb, og på halsen har jeg også Shalimar. Ellers er det grått skjørt og midnattsblå bluse i lettere Carl Larsson-stil. Ut og spise med jobben i kveld og lussekattbaking i morra, kombinert med lettere husvask og småpusling med julegreier. Knall! God helg alle sammen!

Anonym sa...

Her er det ukesavslutning på jobb, med Lutefiskaften sammen med kolleger i kveld. Gleder meg!

Glamouren starter innerst med Vera&William singlet, så hvit skjorte med lilla kabelstrikket ullgenser utenpå. Grått skjerf i halsen, jeans og dufter som vanlig av Hermes Kelly Caleche :)

Er nydelig fullmåne her, og deilig vintervær. Det ble nytt til det fulle i skisporet i går kveld!

I helga skal jeg gå litt mer på ski, bake lussekatter og generelt kose meg under pleddet! I går tok jeg en sjefsavgjørelse, denne helga utsetter jeg alt som heter vasking og rydding, det får skje til uka :) Jeg lever etter mitt motto, jeg gjør hva jeg vil, når jeg vil!

Ha ei god helg alle sammen!

Jenny B sa...

Det är inte så glittrigt att vara hemma sjuk från jobbet, fast det känns alltid litet glamouröst att äta långsam frukost i morgonrock och ha en hel dag till att ta det lugnt, lyssna på musik och läsa böcker.

Hoppas alla andra slipper hosta lika mycket som jag gör! Ha en fin helg!

Anonym sa...

Flott vintervær her og, og dagen består i å pakke for tre uker på østlandet inkl ski og fest-det er en utfordring å få plass til alt...tipper dagens mest glamourøse utfordring blir å velge ut parfymer å ta med i sekken:-)
God helg !

Anonym sa...

Corp glam i dag, med pene dressbukser i sort ull, sort topp, cardigan med fuskepelskant og et blålilla skjerf for å ha litt farge. Litt grønn øyeskygge og 8 hour leppepomade som er rød.
Blir kort dag på meg også, men av tristere grunner, skal på syning av (for?) avdød farfar. Hvorfor de kaller det syning og ikke likskue skjønner jeg ikke. Hva resten av helgen bringer tar jeg litt på strak arm, om det blir jobb eller julegreier.

Anonym sa...

Fantastisk vintervær og vel overstått Luciaarrangement på skolen. Svart skjørt, rød ullgenser og juleøredobbene i sølv med røde steiner. Fikk de i russegave av sølvsmedonkel for veeldig mange år siden, men de gjør nytten hver jul.I ettermiddag skal jeg og eldstemann reise til mine foreldre for førjulskos og reinslakting. Det blir en bra helg!

Britt Åse sa...

Nydelig vintervær her også, men helt uglamorøst hos meg, formedelst en mageinfluensa som ikke helt vil slippe taket. Æsj!
Jeg har avlyst arbeidsdagen samt alt sosialt i helga, og satser på å være relativt glad og juleglamorøs fra mandag av.
God, glamorøs helg, alle sammen!

Anonym sa...

Morgenglamour med kalenderlys og hvite hyacinter med grønn mose i gammel krystallskål på frokostbordet. Noen snøfnugg i luften og deilig, varm jakke i raggsokkgarn til svart blyantskjørt og litt sølv her og der. 70-tallsglamour i form av litt, og bare litt, Opium i nakken (adventsgave fra snill svigerinne). I helgen blir det stemningsfull "Julmarknad" i Haga, de siste julekortene, og kanskje litt julebakst. Tips: hakk noen mandler, kna dem inn i pepperkakedeigen, rull den til en pølse og legg den riktig kaldt noen timer. Skjær deretter tynne skiver med skarp kniv og stek forsiktig, prøv deg fram, ovner er forskjellige. Jeg garanterer lekre pepperkaker. God helg!

Anonym sa...

Nydelig vinterdag også her i Trondheim, en lav vintersol farger landskapet på andre siden av fjorden gyldent (husker jeg ikke helt feil så står sola kun 3 el 4 grader over horisonten her midtvinters, men vi ser den jo. iallfall utenfor skyggeområdene og på andre siden av fjorden!)
Jeg jobber hjemme i dag, med fin emaljenål på genseren, grønn Lancome-øyenskygge (ble anbefalt her engang, og den er veldig fin!) og Tolu fra Ormonde Jayne bak ørene. Skal senere i kveld på konsert der bla strykekvartettet til dattera mi spiller. og i morgen blir det et upretensiøst lite julebord.
Ha en fin helg alle sammen!

Anonym sa...

Hjemmekontor medfører mindre glamorøst antrekk, men er kos i seg selv :) Jeg skal også på en etterlengtet frisørtime i morgen (glede seg!), og resten av helgen skal nytes og bittelitt jobbes før en intensiv kurs-uke. Stikkord er café, trening, bursdagsfest og søvn ;)

God helg!

Anonym sa...

Glamorøs fredag starter med en sen frokost, iført 60talls kjole og knallrosa neglelakk. Planer for dagen er å slappe helt av.
I kveld skal jeg på middagsselskap, men resten av helgen har jeg ingen planer foreløpig.

Anonym sa...

Frisk sykkeltur langs ring to på piggdekk innleia dagen - som alltid. Antrekket er svart, med ein svart og kvit tunika over pologenser.

På halsen har eg ein egyptisk muskolje, og på handleddet er den lagt lag på lag med Lovely, utan at det hjalp noko særleg på levetida til Lovely, dessverre. Kisskiss Sexy Tango på leppene derimot, sit som støpt.

Kvelden skal tilbringast saman med to av mine favorittdamer, eit slags jentejulebord. I morgon skal fsmilien sjå Jungelboka, og søndag er det pepparkakehusbaking. I tillegg skal vi lage deilig gløggekstrakt. Ha ei god helg, alle saman!

Anonym sa...

Fabelaktig glamorøs fredag! Juleoratoriet i Nidarosdomen i går, hvor oratoriekoret overgikk seg selv- praktfullt, mektig og jublende.. Tårer og gåsehud.. Etter en rask løpetur under fullmånen, jobbes det intenst og strengt juridisk, iført grått skjørt, rød cardi, Chanel-støvletter, YSL på lepper og negler, mens parfymen fortsatt er Serge Lutens.

Julebord i kveld, men maratontrening venter i morgen, så jeg tar det piano.. Julebakst, kafébesøk i helgen, hvor vakker musikk skal klinge under lesing av de siste sidene av Proust!

Anonym sa...

Så hyggelig at du skal høre Juleoratoriet i Torshov på søndag! Gleder meg også til den konserten. Ingen (før)jul uten Bach - live!

Bente sa...

Her er det hjemmekontor som gjelder i dag, etter en glamorøs fredspriskonsert i Oslo Spektrum i går! Men jeg har hatt glitter i håret i dag; det var nemlig Luciafeiring i barnehagen. Og i morgen skal vi på Luciakonsert i Gamle Aker kirke. God helg!

Anonym sa...

Idag var det lite fredagslyx på jobbet i form av frukost med glögg och lussekatter.

Bär idag en blå Paul Stuart slips i siden och bomull med vita, röda och bruna linjer. Ljusgrå skjorta och grå kofta.

Glamourbibliotekaren sa...

Grace: Shalimar er tingen! :)

Koldfru: Du også?? Wow. Hva var det som inspirerte oss til å velge akkurat den i dag tidlig?

Glamouringeniøren: Det mottoet hørtes veldig fristende ut akkurat nå...

JennyB: Krya på dig!!

Kjersti: Lykke til med pakking!

Kaisa: Du får ta det med ro og la følelsene komme. Lykke til!

Barbro: Førjulskos = reinslakting...? hehe. hilsen blodredd vegetarianer

Hagenpåhytta: God bedring!

Glamouroversetteren: Åh, Haga, vi drar dit nesten hvert år før jul, men droppet det i år fordi det er så mye annet. Savner det..

Sol: Mm, sol over fjorden, fint.

Frøkna: Hjemmekontor = drøm!!

Randi: Så fint med 60talls-kjole!

Glamourinnkjøparen: Men muskoljen sitter bra? Jeg har inntrykk av at enkelte parfymeoljer varer mye lenger enn vanlige parfymer, men det varierer selvfølgelig.

Juristen: Mm, jeg husker juleoratoriet i Nidarosdomen for noen år siden, virkelig en opplevelse!

Marmota: Ingen jul uten Bach, ingen vår uten Bach, ingen sommer uten Bach, ingen høst uten Bach.. :)

Bente: Glitter i håret er slett ikke verst! :-D

Fredo: Høres fint ut! Kofte/cardigan er fint til menn synes jeg, eller røkejakke som man kalte det før i tiden :)

glamourlegen sa...

Å JA, for en deilig fredag! Den har blitt brukt til julegaveshopping (er knallfornøyd med alle gaver hittil og gleder meg til å gi dem bort), lunsj med lillesøster, og kjapp klem på lillebror da jeg stakk innom kontoret hans. Og så har vi den flotte nye date-mannen som vi er i ferd med å falle litt pladask for...

Har sprunget rundt i min vidunderlige, innsvingede, nyinnkjøpte, ekstravagante Karen Millen-kåpe (dyreste plagg jeg noen sinne har kjøpt - gratulerer med med dagen fra meg selv til meg selv) og følt meg ganske så fjong.

God helg alle sammen!

Anonym sa...

Glamorøs fredag igjen! Dagen startet med to forelesninger i lite glamorøst antrekk: slitte Dr Martens (de eneste skoene som "sitter" på isholke...) og lånt svart cord-skjørt fra venninne, som ble kjøpt under studietiden i Trondheim 8 år tilbake, men det duger fortsatt! Eneste glamorøse innslag var kashmir-skjerfet fra Oasis. Etter å ha sett på det skjerfet i hele høst, ble det mitt den dagen jeg forsvarte fordypningsoppgaven min forrige torsdag, eksamenspresang til meg selv fra meg selv. (A la Glamorlegens kåpe, en trenger slik "luksus-følelse" en gang i blant-gratulerer med ny kåpe!) I morgen er det julekakeverksted hos venninne for 5. år på rad, fin tradisjon. I år blir det lussekatter, trøfler og enkle Sara Bernard (hmmm skrives det slik?). Søndag blir det aftenvakt på intensiv. Ha en flott helg alle sammen!

Anonym sa...

Puh! Endelig ferdig med julebaksten, og de siste julegavene ble handlet i dag.
Nå kan bare jula komme:)
Glamoren i dag er den nye frakken jeg har spradet i i hele dag. God og varm heldigvis for her er det kaldt og måneskinn. Parfymen er " The One". Veldig god.
Og i morgen er det kaffeselskap og pakkebytting.
God helg til alle.

glamourlegen sa...

MillaCamilla: Takk:-) Det var en kombinert tidlig bursdagsgave (født 1. juledag) og 'endelig ferdig på skolen puh og hurra'-gave.

Når man tar på seg en ny kåpe skal man få den der gode følelsen av å være 'kledd', samme hva man måtte ha på under av gamle, slitte greier.(Og samme hvor kåpen er fra - en venninne av meg har en så velskåret H&M-kåpe at jeg nesten har lyst til å stjele den).

Dr. Martens og cord-skjørt høres ut som ungdomsskoleuniformen min på nitttallet, så du var jo ganske kul og retro, da:)

I morgen går jeg på 'nattevakt' i akuttmottaket kl. 17, håper vi får fine helgevakter begge to!

Populære innlegg