søndag, november 29, 2009

1. søndag i advent

Ett lys ble tent, Morgenkonserten i P2 spilte en adventskantate av Bach, jeg lagde en kanne med den beste juleteen jeg vet - Cachemire fra Le Palais de Thés.



Adventsstaken har jeg hatt i mange år - en helt enkel hvit rektangulær porselensstake med plass til litt pynt nedi. Kastanjene er fra parken rundt Sagene kirke, anisstjernene kjøpte jeg i løsvekt for noen år siden.




Rognebær fra et tre i nærheten, to syltetøyglass som er blitt til lykter ved hjelp av litt silkepapir (jeg kan jo late som om noen små søte venner har laget dem til meg i barnehagen, men sannheten er at jeg lagde dem selv nå nettopp).




Og litt mose, tyttebærlyng og røde bær på et fat - alt fra hagen.









Her kan dere også høre. Tenorsolist er Ian Bostridge, en hyppig gjenganger her i bloggen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nydelig musikk og sang på en nydelig dag her i midt-Norge.Takk!

Jonas Lie sa...

Hyggelige bilder, og vakker musikk!
Mange takk for en koselig (og pinlig sen) start på dagen.

Princess of many sorts. sa...

Hei:)
Jeg gleder meg alltid til advent.
Det er så utrolig koselig, sitter selv og ser på et stort lilla kubbelys:)
Ha en kjempe fin advent alle sammen...
Ha en fin Søndag.
SP

Anonym sa...

Dette var vakkert!

Her er noe litt mer tacky -kan være en grei kontrast i noen minutt av gangen -særlig for de som ikke har åpent ildsted:-)

Fredlig adventstid til alle -særlig til Glambibl!

http://fauxfire.com/

Jenny B sa...

Vilka stämningsfulla bilder! Till frukost åt jag filmjölk med pepparkakssmak, och i kyrkan sjöng vi Bereden väg för Herran och Hosianna med starka stämmor. Jag önskar alla en fin advent!

Kirsten M sa...

- Så nydelig, takk for at du deler litt love and peace: )

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Bare hyggelig!

Jonas Lie: Ingen årsak!

Princess: Takk i lige måde.

Anonym: Haha! Cool. Jeg har den prisbelønte dvden "Hyggepejsen", noe av det samme :)

Jenny B: Mm, Bereden väg er så fin!

Kirsten: My pleasure!

koristen sa...

Kjempekoselig, men du passer vel på at lyktene med silkepapir ikke blir for varme? Veldig dumt med brann, sier denne gamle tanten :-)

Populære innlegg