fredag, januar 22, 2010

Glamorøs fredag


Full fart! Travel morgen! Arbeidsdagen består av gamle vinylsingler og andre perler, men en liten hilsen til alle lesere må naturligvis også prioriteres.

Endelig fredag igjen, og dagens glamoureffekter er en myk og varm og fin Calida-trøye (julepresang), Tiffany's-smykkene mine og L'Artisan Mûre et Musc Extreme, som det jammen allerede er to år siden jeg kjøpte på Barney's. Og raggsokker. Og selbuvotter.

Helgen inneholder mye tid og få planer - selskap på søndag, og kanskje en skitur hvis det faller seg sånn. Ellers: Nada. Tror jeg skal lese ut boka mi.

Ha en fin dag!


28 kommentarer:

HildeSofie sa...

Endelig fredag!

Rockeglamour på hjemmekontoret, med grå jeans, sort lang singlet og en kort topp over. Rundt halsen og håndleddet henger sølvkjeder med store grå perler. Bak øret lukter det White Linen, NRK surrer på radioen og teen står og trekker.

Deler av helgen tilbringes som ordstyrer på landsmøtet til ungdomsorganisasjonen som er en del av den jeg jobber i. En trivelig og svært takknemlig helgesyssel. Og imorgen kveld blir det konsert på Rockefeller, jeg har (igjen) vunnet billetter :)

Ønsker alle en riktig strålende helg!

frk. Frydefull sa...

God fredag, Glamourbibliotekar og andre! Dagens glamour er myk rosa genser fra Line of Oslo og matchende ring med røde og rosa steiner. Også Coco Madamoiselle. Glamourøst var det også å finne to gode biter sjokolade gjemt på pulten min … Ser ut til at jeg har en (hemmelig) beundrer her … *spennende*** Inne-på-kontoret-dag for denne unge designeren.. Teen er snart på plass - vi skal ta den helt ut med en kinesisk bloomingte. I kveld tar Mannen meg med ut på Bølgen & Moi for vinsmaking og kanskje blir det et godt måltid. Skitur kan det bli her også - det er mye snø aller lengst sør i landet og skiene er hentet ned fra fjellet.

En annen bibliotekar sa...

God morgen.

Etter uker med altfor mange minusgrader ble det i dag endelig anledning til kjole på en glamourøs fredag. Så antrekket er jeanskjole og ull innerst, selvfølgelig. I ørene har jeg nydelig øredobber fra epla.no. Kvelden skal tilbringes i godt selskap med en kjær vennine. Resten av helgen skal tilbringes med min kjære samboer. Foreløpig plan er mye god mat, vin, bøker og kanskje en god film eller to.

God helg!

glamourlegen sa...

Endelig fredag! Bare 20 timer igjen på jobb før det blir helg på meg også :)

Litt slækk i formen denne fredagen, forloveden (hurra! Nok en gang!) og jeg feiret oss selv på deilig nabolagsrestaurant med 5 retter og tilhørende vinmeny...men med hvileretter var vel oppe i 8, og rullet i seng altfor sent. Håret er likevel satt opp i fredagsfrisyre, og litt diskret sminke skal på før hektisk vakt med fine kollegaer og sikkert mye fine pasienter. Ofte er jeg drittlei av jobben, men det er så givende og flott også. Ikke sjelden det blir en god klem, gåsehud og litt tårer i øyekroken.

Vært en travel men fin uke. Nydelig konsert i Konserthuset på tirsdag med Carmina Burana og Schuberts ufullendte. Jobb-jobb-jobb. Og superkoselig venninnelunsj midt på blanke formiddagen en hverdag.

Håper alle får en deilig helg med intensiv batterilading og mye kos!

Jenny B sa...

Äntligen fredag! Jag har varit trött hela veckan men ändå jobbat bra, så jag känner mig nöjd.

Idag har jag en fin rosa-lila topp med gula blommor på, jeans och stövlar, och en snygg purpurröd sammetskavaj som är ett kärt fynd från januari-rean. Jag tog fram en gammal ögonskugge-kvintett från Dior med snygga rosa och lila färger, och doftar härligt av L'Artisan Parfumeur Piment Brûlant.

Ikväll skall jag på opera, och i helgen på bio, konsert och en norsk dansteaterföreställning! Ha en fin helg, allesammans!

Marte sa...

God fredag! Dagens glamour består av grå kjole, strømpebukser med blomstermønster og gullring med elefanter. Dufter av min nye favoritt Chanel No. 19.

Helgen skal brukes til planlegging av ny leilighet :)

Frøken Hamilton sa...

Mitt glamorøse innslag er en ullgenser, som er blitt et av mine kjæreste plagg! Offwhite, med blått og rosa mønster rundt brystet. Kjøpt på bruktbutikk i Malmø, for 30 SEK. God helg til alle :-)

slikejenter sa...

Herlige fredag! Jeg feirer den med mac-sminke og Hermès, har bytta ut monstervinterstøvlene med mer vårlige hæler. Og et skjørt min kollega påpekte ikke var "gammelt" (min forklaring), men "oowiiintaaasj". hihi!

I helga har jeg tenkt å være uansvarlig & utsvevende ;) Ha en fin helg!

Glamouroversetteren sa...

Ukens beste glamoureffekt var at husets sønn fikk jobb denne uken! Han ble ferdig med utdannelsen sin i høst, og har gått og ventet og lengtet. For øvrig sitter jeg her og gir ville kosedyr kjekke, norske navn og nyter fredagen iført tykk, grå strømpebukse, svart blondeskjørt og en deilig og vamsete strikkejakke fra Max Mara som jeg har hatt en evighet men som bare kan brukes når det er kjempeuggent, ellers besvimer man nemlig av varme. Litt Coco i nakken og grå dingleperler i ørene. Funderer litt på å anskaffe Mitsouko, har aldri prøvd den, men kanskje jeg burde?
I kveld blir det jomfruhummer fra Feskekôrka.

Ha en deilig helg!

Mammadamen sa...

Jeg er dessverre innendørs med lungebetennelse på fjerde dagen. Men glamourerer med lavendel kroppskrem, nylaget caffe latte og godtluktende stearingslys. Og Glamoutbibliotekarens blogg:-) God helg!

Alt godt sa...

God føremiddag! Eg har akkurat fullført eit stort prosjekt på jobb, fått skryt og er veldig fornøgd. Glamouren er her i form av ein dråpe Beautiful parfyme (ikkje EdP) bak kvart øyre, det var mi signaturduft på det glade åttitalet.

I tillegg er eg glamorøs på beina, dei har måka såpass rundt her at eg har på meg mine høge og spisse Peter Kaiser-støvelettar.

Eg høyrde Carmina Burana og Schubert på radioen i går kveld, flott musikk! Eg har sunge Carmina ein gong, men huskar ikkje kvar. Muligens på Elverum?

Helga blir rolig, med vennemiddag i morgon og litt jobb på søndag som einaste forpliktelse. Ha ei fin helg, alle saman!

U9 sa...

Kan man bli "miljøpåvirket" på 150 mils avstand? Normalt meget uglamorøs, men i dag måtte jeg ha på både øreringer og Rive Gauche for di det er Glamorøs Fredag. Øreringene blir snart plukket av kjenner jeg, for de hekter seg i mitt sølvgrå, florlette angorasjal som henger over lilla Londonkjøpt tunika (presang fra eldstedatteren). Det er nesten så jeg blir litt "forfær" over meg selv :-) Ha en strålende helg alle sammen.

Katrine sa...

Det mest glamorøse med min fredag er at introduksjonen av babygrøt har forlenget morgenluren fra 30 minutter til over to timer, noe som igjen gir meg en rolig frokost med aviser, kaffe og te, og Regina Spektor på spotify, før vi begge tar en tur bort på SATS.

Where the Wild Things Are på kino i kveld med syvåringen, barselbesøk til venner i morgen, og skitur på søndag. Ha en fin helg, alle!

Hanne sa...

Fredag betyr slips for herrene og kjole/skjørt for damene her i mitt kontorfellesskap. Litt glamour i seg selv, det. Og klokka to blir det fredagskaffe med bursdagskake, siden en "kollega" fylte år i går.

Dagens kjole for meg er en grå og utrolig fin hverdagskjole fra Esprit, svarte strømper og svart polo. Pluss lange støvletter med dinglende refleks-snøkrystall.

Den største luksusen er likevel at helgen ligger foran oss - uten avtaler!

God helg!

Elisabeth sa...

Glamorøs fredag - endelig! Jeg er husmorvikar og 'mor' for fire barn i helga, hvorav tre er under fem år, så det mest glamorøse i dag var starten på dagen - ikke en lyd fra ungene før klokka var sju! Nå er to prekevert i barnehagen, en fireogethalvtåring er hjemme med meg og tenåringen er på skolen! Jeg koser meg veldig, men søndag kveld er jeg sikkert veldig klar for å hilse barnas foreldre velkommen hjem fra voksenhelg i Roma!

Her i Bodø er det klar, blå himmel og noen få minusgrader. Forleden kveld var det et heftig nordlysutbrudd, og jeg håper på tilsvarende i kveld. Glamouren består i ull innerst, jeans, tunika, rød ullcardigan og ring fra Tiffany's. Rakk mascara og leppestift (Mac slimshine, ThinkTan) før jeg måtte ut med ungene, og i ettertid har jeg supplert med Chanel Chance på halsen.

Helgeplaner? Leke masse, oppdatere et par nettsteder, lage pizza for store og små i morgen og ekspedisjon ut av byen med de håpefulle på søndag. God helg, alle sammen :)

Guro sa...

Det kjennes riktig fint at denne fredagen bringer med seg sol *yay* og trivelig besøk av to viktige personer i livet mitt. De ankommer på helgebesøk, så smilet sitter løst i dag, mens jeg teller ivrig ned timene til jeg kan gå hjem og få stuet de inn i min lille leilighet.

Så da blir det med den mentale glamouren i dag, men syns det er helt grei glamour det også.

Ønsker Glamourbibliotekaren og alle leserne en riktig god helg!

Guro

peanut sa...

Ikke mye glamorøst her i dag. Har hjemmekontor og siden jeg kun har 2 bukser som passer over magen for øyeblikket (denne gang kom kulen overraskende fort) så sitter jeg her i joggebukse. Tror jeg skal ta meg i nakken og bestille noen fine maternityjeans fra JBrand, var noen runder i Oslo/Sandvika sist uke men utvalget var dessverre heller labert :\

Oslopiken sa...

God formiddag!
Jeg har en sjelden hjemmekontor-dag og svinser rundt i pysjen og hører på radio, deilig og glamorøst! Og så har jeg endelig mannet meg opp til å bestille tannlegetime for operasjon av visdomstann, er stolt og lettet allerede! (Forhåpentligvis ENDA stoltere når tannen er uke om to ukers tid...)
I ettermiddag skal jeg ut og handle babytøy i usannsynlig liten størrelse, og innom et konditori for å kjøpe macarons (har falt for sjokolademakeriet Sebastian Bruno på Frogner, byens beste macarons!) - deretter skal jeg besøke et splitter nytt lite menneske (og mammaen hennes, da). Kvelden byr ellers på gullrekka og salma-laks, og en meget etterlengtet yogaøkt.
Resten av helgen skal stå i familiens tegn - besøk av lillebror og besøk til mormor. Og kanskje en tur på svømmehallen? Akk, så deilig med fridager!

God helg, alle!

Glamourlektoren sa...

Så mørk vintermorgen gradvis bli til vakker januardag fra en morgenstille svømmehall med fantastisk utsikt ut til snødekte trær i silhuett mot en himmel som hadde ny blåfarge for hver runde. 800 m bryst i mitt eget tempo ble en god start på dagen. Ingen forstyrrende musikk, heller. Er ikke så glad i "oppsøkende" musikk. Nå er det vinterhvit ull, et fint skjerf, plommerødt på leppene og av gårde til venninnelunsj. Nyter fridag i fulle drag. I helgen blir det litt (bare litt!) loppejakt, familiebesøk og korpskonsert. Ikke jobbing. HURRA!

Anna Lovinda sa...

Hurra! Hurra!
I går kveld bestilte venninne og jeg tur til the UK til sommeren.
I dag fikk jeg meget godt resultat på eksamen jeg hadde før jul. Takk til alle som sendte meg gode tanker! Sola skinner inne og ute. :-)
Etter å ha sendt forespørsel til opptil flere om å bli med på Ikea NÅ, men med negativt resultat, fikk jeg plutselig en melding fra venninne om jeg kunne tenke meg å treffe henne der NÅ!
Noen dager går livet glatt! :-)
Jeg nynner en shanti, for å feire meg selv!

Grace sa...

Trass foreløpig uglamorøs påkledning (morgenkåpe med gulp) er glamourfølelsen intakt grunnet verdens fineste 7-ukering som ligger og smiler i søvne ved siden av meg.

I kveld skal vi være barnevakt for min 4 måneder gamle niese, utover det har vi ingen planer i helgen, det er i grunn veldig deilig!

Ønsker alle en riktig god helg!

Kirsten M sa...

..."Disse bloggene jeg her takker er blogger som inspirerte meg til selv å begynne å blogge. Dette var blogger jeg gledet meg til å klikke meg inn i over en kopp kaffe. Jeg satt trøtt, sliten, men lykkelig og leste ved kjøkkenbordet. Morgener som begynte ved 5 tiden på grunn av baby som var morgenfugl. Disse bloggene var vinduet ut mot verden som jeg kunne titte ut av - og speile meg i.
Jeg benytter derfor anledningen til å takke og gi pris til tidligere prisvinnere; flimre, aroundbooks, asfaltblome, glamourbibliotekaren, Geir Isaxen og ikke minst knirk!"...

glamouringeniøren sa...

Det var veldig glamorøst å tilbringe noen dager i Oslo, selv om det var mye jobb og lite pleasure. Ikke fullt så glamorøst med tåke i Tromsø i går, som gjorde at jeg fikk en ekstra natt på et flyplasshotell rett ved en motorvei ute i skauen. Takker meg selv for at jeg er en flink pakker og at sov-i-ro er en del av standardutstyret.

Føltes litt glamorøst å sjekke om Glamorøs Fredag var kommet på vår kjære vertinnes blogg på min iPhone rundt 07 tiden i dag, mens andre travle Gardermoere sprang rundt meg. Koste meg i alle fall med gamle innlegg jeg hadde gått glipp av og en kopp kaffe.

Ankomst Tromsø, taxi rett på jobb og her sitter jeg. Sola har jeg i alle fall sett, solboller skal snart spises i anledning soldagen (egentlig den 21.) og så er det hjem. Der tror jeg jaggu at jeg blir, i pysjen og gjør ingenting!

Ha ei strålende helg alle sammen!

Anonym sa...

Gledelig fredag! Jeg har et spørsmål jeg har fundert lenge på! Hvorfor fins det så utrolig (tusenvis) av bilder av Audrey Hepurne? Og i alle type situasjoner etc. Er det bilder tatt fra filmene hun var med i, eller poserte hun i hvert enkelt tilfelle? Hilsen Stine

Kaisa sa...

Ullcardigan med fuskepels over auberginefarget topp over sort skjørt med kule detaljer over sorte støvletter.

Helgen skal tilbringes sammen med nesten alt av hunnkjønn på min fars side av familien. Vi skal nemlig ha syhelg! Vi blir vel 10 stk hos tante. Jeg har med overlock-maskinen min som jeg skal vise frem, og får vel ikke brukt den noe særlig selv, tenker jeg. Blir god mat og kos hele helga.

Fornuftig forsker sa...

God kveld! En ganske uglamorøs og rolig fredag hjemme med sykt barn (omgangssyke). Mannen på reise, kommer hjem snart. Men sykt-barn-glamour finnes også: 4 runder med Pingu på DVD, kaffe og te fra finkoppene i kjempetynt porselen, fyr i ovnen og lesning av fag foran Pingu. Sykt barn har bestemt at vi ikke kan ha lysene tent, så nå er det slutt på lesning og dermed bare sløving. Og når mannen kommer hjem, kommer parfymen på også. Kanskje noe spennende jeg ellers ikke pleier å ha? Kanskje 154 fra Jo Malone eller Origins' Ginger Essence? Tiden får vise. God helg til alle!

fru winther sa...

Mine helger er veldig forutsigbare. Oppussing. I morgen er det vanlig jobbedag i tillegg. Men fredagen gjorde jeg glamorøs likevel, med en bodylotion fra Jo Wood Organics, og te-og skravlebesøk hos min søster. Kos! Dagens duft er Chanel no.19, og ellers er jeg iført myke bukser og en deilig strikkegenser fra Noa Noa. God helg, alle sammen, og "Glæmmis" i sær!

Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Takk for alle rapporter! Og etternølere er hjertelig velkomne til å melde inn sine fredager.

Anna Lovinda: GRATTIS! Ett skritt nærmere bibliotekardrømmen! Velkommen i klanen!

Gjennom ordene: Tusen takk! Veldig hyggelig :)

Stine: Hun var et av de største ungpikeidolene på 50tallet, så det sier igrunnen seg selv :)

God helg til alle sammen!

Populære innlegg