fredag, februar 12, 2010

Glamorøs fredag


God morgen alle sammen! Denne uka har for min del vært preget av horisontalt leie under pledd, grumsete barytonrøst, nysing i puljer på minst ni-på-rappen, og totalfravær av ytre glamour... men jeg har fine blå knestrømper av myk ull, vakre tulipaner ved min side, te med fersk ingefær og sitron oppi, og alt er svært bra etter omstendighetene. Donald Duck, P2 og Karel Capek underholder meg, ferdigprogrammerte blogginnlegg har jeg heldigvis hatt mange av også. (Men det må jeg si, nå som jeg har tilbragt en del tid med fjernkontrollen i hånda: Hva i all verden er greia med å se uinteressante kjendiser spise middag hos hverandre?! På flere kanaler til samme tid?? Har vi brukt opp alle andre idéer til tv-programmer? Som om ikke vanlige realityserier var ille nok...)

Uansett: På en måte startet glamorøs fredag i går kveld med en privat huskonsert - min elskede gjorde opptak med en av sine jazztrioer nede i underetasjen; fine standardlåter som balsam for kropp og sjel, taffelmusikk til min kveldste. Irving Berlin og Jule Styne. Luksus! Helgefølelsen er her, forkjølelse eller ikke, og den forsterkes av nydelig februarvær (selv om sola rett i fleisen setter i gang nyse-riene igjen), planer om å se en film eller to, og et håp om å bli frisk nok til å gå på kino på søndag. Og å kanskje få igjen luktesansen snart, så jeg kan nyte en parfyme igjen.

Herved setter jeg strek for sykdomsprat i denne bloggen! Ha en strålende fredag, kjære venner!

Mvh eders Glamourbibliotekar


p.s. Og hvis noen er på leilighetsjakt i Oslo - ta en titt på denne koselige toromsen som har visning i helgen.

34 kommentarer:

frk. Frydefull sa...

Oi, førstemann i dag! Nydelig fredag her lengst sør - sol og snø gjør at det kan bli tid til en skitur eller to i helgen. Har vært hektiske jobb-uker i det siste og helgene er etterlengtet. En god rødvin og musikk i kveld i alle fall.

Fredagsglamouren er ivaretatt med TSH belte på jumpsuite og farmors gamle halskjede med stor lilla sten og duft av Chanel. Gleder meg allerede til hjemvei/omvei fra jobb med innkjøp av noen godbiter til i kveld samt nye tulipaner og kanskje en kopp kaffe-. Men før den tid, mer jobb og feiring av en kollega som har bursdag.

Ønsker alle, Glamourbibliotekaren spesielt, en god og nysefri helg : )

HildeSofie sa...

Endelig helg! Ihvertfall snart, må bare få gjort unna en arbeidsdag først :)

Dagens glamoureffekter er foreløpig Chanel Chance, et fint skjerf med rosa blomster rundt halsen og Maybellines Raspberry Sorbet på leppene. Antrekket er ellers sort, mykt og varmt. NRK er som alltid på radioen, Kjære har enda ikke stått opp, og snart skal jeg spise frokost og lese dagens aviser.

Og det beste av alt er at helgen byr utelukkende på fine ting! Ikveld blir det middag med mine gamle jentekolleger fra den tiden da jeg jobbet på en særdeles mannsdominert arbeidsplass. Imorgen og søndag blir det rolige hjemmedager, med litt trening, en lang tur ut i deilig vær som nesten gir påskestemning, lage god middag til Kjære som skal jobbe begge dagene, finne frem noen gamle filmer (kjøpte en samleboks med gamle Katharine Hepburn-filmer for noen uker siden), og ikke minst: bake fastelavnsboller!

Ha en fortreffelig helg - og god bedring til Glamourbibliotekaren!

glamouringeniøren sa...

Krya på deg som de sier våre gode naboer! Høres ut som om du har tatt godt vare på kroppen, minner meg på at jeg må kjøpe ingefær, det er så godt i tekoppen!

Her er det glamorøs fredag, ingen reising denne helga så det skal bli godt. Har en konsert planlagt i morgen, ellers blir det det slækking. God mat hadde vært hyggelig.

Den ytre glamouren består i dag av mørke-blå jeans, svart skjorte, grå dressjakke og et litt spesielt silkeskjerf i halsen. Et Hermes Plisse, veldig spesielt og veldig mange moro effekter man kan få ut av det :) Neglene er bare og svært slitne, fysj! Øynene rammet inn med favoritten Chocolate Lustre fra Cinique og jeg dufter Hermes Rose Ikebana.

I anledning lønningsdag skal det handles inn tulipaner og godt brød på veien hjem i dag. Små ting, store gleder!

Ha ei strålende helg alle sammen!

Fornuftig forsker sa...

Jamen er det godt med helg snart. Jeg har hjemmekontor idag, og glamouren består da først og fremst av å fyre i ovnen, lese fagbøker (altså ikke skrive) og tenke passe langsomt og ekstra grundig. Jeg har tenkt å ta på meg parfyme, sannsynligvis Le premier figuier, og smøre hendene rikelig med sheasmør som dufter deilig - duften heter Sea Mist. Jeg synes ikke navnet passer helt, men det dufter skjønt av sommer!
God helg til alle og god bedring til Glamourbibliotekaren.

Alt godt sa...

God morgon!

Ei hektisk veke går mot slutten, i kveld skal eg på konsert med mitt fadderbarn, som har konsert mer musikklassa si på vidaregåande skule.

I morgon blir det husrydding og pakking, han eg har vore saman med i femten år og gift med i tolv flyttar ut. Det er vemodig, men også gledefylt å skulle byrje på ein ny del av livet.

Dagens glamour består av nyinnkjøpt Estée Lauder Jasmin white Moss frå Gimle, ei kjølig, grøn og nydeleg duft. Antrekket er svart, lang chiffontunika over jeans og boots. Dagen i dag byrjar med møte i banken om huslån og det eine og det tredje, og så skal koret mitt synge midt på dagen på eit arrangement på jobben.

Eg ynskjer alle, og bibliotekaren i sær, ei god helg!

Anaruh sa...

I natt sov jeg mer enn fire timer sammenhengende uten amming for første gang denne uka - luksus! Har hatt en deilig morgen med havregrøt og mine to søte små.

Eldstemann er levert i barnehagen (som serverer fastelavnsboller ved henting!) og veslejenta sover. Jeg koser meg med bloggen din og pynter fastelavnsris.

Antrekksglamouren er så som så, det går mest i "leketøy" for tiden. Men parfymen er på (Miracle fra Lancome) og litt mascare ble det også.

Helgens planer består i å gå på ski med mann og barn, en kjærestekveld med Love Story på film og fastelavnsbollebaking (og spising!)

God helg!

Johanne sa...

O, vemod. Her nytes mammapermisjonens siste fredag til fulle. Kaffe og aviser mens lille datter sover. Solen skinner inn gjennom (overraskende møkkete) vinduer, Mozart og Madonna på P2. Er passelig hjemmekosglamorøst kledd i nye, grå jeans (salg på little miss t!!) kjøpt inn til min gjeninntreden i arbeidslivet, grå ulltrøye og grå kasjmircardigan. Null sminke eller parfyme, men nydusjet og frisk.

Senere i dag venter lunsjbesøk fra svigerinne og lille fetter. Siste sjans til slik luksus på hverdager...

Helgen lover på hjemmekos med god mat og litt vin, kanskje en rusletur med kjæresten og babyen i solen, og pokerkveld (hups, må repetere regler og pokerfjes..) med jentene på lørdag.

Ønsker alle en strålende helg!

Anonym sa...

Denne fredagen har ordna glamouren selv, med strålende vintervær i hovedstaden! Selv har jeg ny grå genser med paljetter (fra Staff), og en dæsj Beat fra Burberry skaper godlukt rundt meg. Og i kveld skal jeg ut å spise sushi. En herlig dag!

S sa...

Fortsatt lite ytre fredagsglamour her - kulden gjør at det blir kjedelige ullgensere og dongeri. Men den indre fredagsglamouren er absolutt til stede, da bestillingen av nytt kjøkken gjennomføres i dag. Og når arbeidsdagen er over blir det fyr i ovnen, god middag og litt vin. I morgen er vi bedt i middagsselskap, og søndag satser vi på en skitur hele familien.

God bedring til glamourbibliotekaren, og god helg til alle!

Koristen sa...

Fredag og vakkert vær! Antrekk dongeri og lys og fager tunika, Chanel på halsen, litt gull på fingeren og i ørene. Diskret sminke. Litt støl i armene etter trening igår, det betyr at neste uke må det trenes mer!

Jenteklubb i kveld, imorgen besøk hos mor, forhåpentligvis fortsetter det vakre vinterværet. God helg til alle, god bedring til Glamourbibliotekaren og eventuelle andre serienysere :-)

Frøkna sa...

Idag hadde jeg faktisk glemt av glamorøs fredag, men det hjelper med etterlengtet hjemmekontordag (så mye man får gjort!), med telys, god Pukka-te i ny favoritt av en termokopp, rosebukett som synger på siste verset og masse planer om en sosial og glad helg. Litt ekstra glamour blir det i kveld med middag på cafe med venninner, og da skal jeg ta frem litt ekstra god parfyme og sminke. Jeg gleder meg til helg!

God helg!

Germanisten sa...

Helga vart i bunn og grunn innvia i går kveld, med tapas og drinkar på byen med gode venninnner! Difor tok eg meg og friheten til ein sein frukost i dag. Planen for helga dreier seg om lesing, lesing og atter lesing. Likevel skal eg få smette inn ein treningstur og nokre spaserturar i sola! Kanskje blir det ein tur på kino og baking av fastelavnsboller på søndag.

Då eg uansett må innom universitetet i løpet av dagen for å hente nokre bøker, blir det gjerne kjøp av ein bukett tulipanar og litt god sjokolade også. Både eg og min kjære har heimekontor i dag, så då tenkte eg eg skulle overraske min kjære med litt ekstra.

Grå ullcardigan med perleknappar, kvit bomullstrøye og svarte jeans utgjer antrekket for i dag. Litt fleire perler og chanel kjem på om litt.

Ynskjer alle og ein kvar, "Alt Godt" og Glambibliotekaren især, ei kjempe fin februar-helg!

peanut sa...

Solen skinner utenfor kontorvinduet og halsonden er borte etter en ukes pine, deilig! Holder varmen med trøye og mamelukker fra Vera & William, under nye mammabukser fra JBrand mama, t-shirt fra Think Geek og en diger, grå ullgenser på toppen av den igjen. De neste dagene skal tilbringes med å bake fastelavnsboller og spille strategispill med samboer og junior :) God helg!

Jenny B sa...

Arbetsdagen började litet senare på grund av signalfel och stopp i tunnelbanan, men då fick jag ju litet mer tid till att läsa morgontidningen. Nu är jag på jobbet i ljusblå topp och mörkblå kavaj, med vackert mörkrosa läppstift och den fina doften Les Fleurs et Ailleurs som jag köpt på Heaven Scent i Oslo!

Ikväll skall jag på en jätteintressant teaterpjäs av Joyce Carol Oates tillsammans med en väninna jag inte har träffat på länge. På söndag skall jag se en pjäs där en vän är statist. Däremellan skall jag träna och läsa och ta det lugnt.

Trevlig helg!

glamourlegen sa...

Etter litt marital discord i går kveld over dumme ting ble ikke starten på dagen så bra, men dette er ting som går over. Prøvde å sove lenge med tanke på nattevakt som begynner kl fem i ettermiddag, men det gikk dårlig. Trøsten er likevel gedigen og oppmuntrende: i natt er aller siste vakt på sykehus, fra og med mandag blir det allmennpraksis med normale arbeidstider og normalt tempo, og JEG SKAL FÅ LIVET MITT TILBAKE! Har ikke hatt mulighet til å gjøre noe som helst sosialt med andre enn min kjære samboer siden jeg hadde bursdagsfest i midten av januar, men nå skal det bli andre boller. I lange baner.

Ingen ytre glamour enda, men har bestilt rollasoles i sølv på nettet som skal plukkes opp på vei til jobb og beundres gjenntatte ganger på toget, tenker meg en liten tur innom GlasMagasinet for å se om den nye Estee Lauder-kolleksjonen har kommet (leppestift!), og det fine orange skjerfet (som loer like there´s no tomorrow) jeg har brukt de siste dagene byttes ut med et i bomull fra Designers Remix (måtte bare kjempe hardt med en lofjerner på den svarte kåpen min først).

God helg, og god fredag!

Og Alt Godt - lykke til!

Glamouroversetteren sa...

Forkjølelse og virus er noe herk. Men det virker jo som om du kan kunsten å hygge deg midt i elendigheten. Ingefær, tulipaner, ullstrømper og huskonsert lyder slett ikke verst. God bedring.

Hvis man er litt mote og glamourinteressert legger det en demper på glamoureffekten at Alexander McQueen er død. Trist.

Men "the show must go on", så vi forsøker med februarglamour med fine julegaveøreringer i hvitt og gult gull, Chanel i nakken, ull rund baut og deilig fuskeleopardpels aller ytterst.

Matglamour i form av kalaskrans til fredagsfikat og dacapo på skalldyrpasta i kveld etter ønske fra familiens tenåring er alltid hyggelig.

God helg alle sammen.

PS1. Og hvis jeg var singel og på flyttefot til Oslo, så slo jeg til på flekken, den var kjempekoselig.

PS2. Takk for tipset! Glamourbibliotekaren har fått meg til å oppdage Toast, og nå er deilig myk og varm "snood" i lekker "mauve" farge mottatt. Direkte til døren.

Fioljenta sa...

For denne frøkna startet dagen med forsovelse, hvilket vil tilsi en nokså uglamorøs start på dagen. Men til tross for liten tid til morgenpynt rakk jeg å slenge på meg en fin, blå tunika, akkompagnert av yndlingsstøvlettene og min alltid elskede Issey Miake-parfyme. Senere i dag skal den korallfargede leppestiften på, og helgen skal tilbringes ute i solen og foran tv-skjermen. OL er jo så fryktelig gøy!=)

Nå kaller skolens kor meg tilbake til øvelse; ha en herlig dag alle sammen!

Karri sa...

Sit på jobb og gler meg til ei helg fylt med kjekke aktivitetar og noko avslapping. Glamouren i dag består av litt bling, DKNY på kroppen og glamorøs fredag. Gler meg til varmare dagar med tynne toppar og lette sko. Akkurat no føler eg meg som ein yeti.

fru winther sa...

Dette har vært en litt slitsom uke med dårlige nyheter og en god del styr, så at det er fredag er veldig deilig. Og hva gjør man når man føler at man har vært i en tørketrommel (eller lignende) hele uka? Jo, man tar på seg en kjempefin finkjole man bruker altfor sjelden, setter en silkesløyfe i håret, tar på lebestift og en splæsj Chanel no.5, og drar ut for å kjøpe tulipaner. Huset er et komplett oppussingskaos, men en eller annen plass skal blomsten som bringer håp om vår få stå og blomstre. Og så skal min søsters kor ha konsert sammen med Trondheimsolistene i kveld,og det blir stas. Da kommer finkjolen på igjen, sammen med skikkelig upraktiske sko.Ellers: Jobbejobbe,pusse,gnikke-malehelg. God helg alle og god bedring, Glamourbilbiotekar!

Siri sa...

Glamourøs fastelavnsbollebaking tidlig på morgenkvisten, etterfulgt av vellykket salg på kontoret av nevnte boller, til inntekt for britisk Røde Kors' innsats på Haiti.

Syns det er rimelig glamourøst å kunne hjelpe andre på en så enkel måte, særlig når det involverer duften av bollebaking og gledesspreding på jobb :) God helg!

Glamourbibliotekaren sa...

Frk. Frydefull: Nydelig vær her også, for den som kan være ute! :) God helg!

HildeSofie: Høres veldig hyggelig ut! Håper "Desk set" er en av filmene i boksen ;)

Glamouringeniøren: Takk for det! :) Ingefær gjør susen.

Fornuftig forsker: Sommerduft... herlig :)

Alt Godt: Det høres ut som en helg som krever tilstedeværelse og styrke både fysisk og mentalt. Lykke til!

Anaruh: Åh, Miracle og Love Story :) Fint!

Johanne: Nyt dagen! Og snart er det, eh, sommerferie vet du :)

Anonym: Ja, det er en herlig dag! :)

S: Det er den indre glamouren + helgeplanene som teller mest! :)

Koristen: Høres fint ut!

Frøkna: Jeg gleder meg også!

Germanisten: Koselig med hjemmekontor og blomster!

Glamourbibliotekaren sa...

Peanut: Høres godt og varmt ut!

Jenny B: Ah, Les Fleurs og teater - -enjoy!

Glamourlegen: Grattis med normal døgnrytme igjen!

Glamouroversetteren: Så lenge man ikke har høy feber, går det ganske greit :) Grattis med Toast-leveranse! Enig, trist med McQueen!

Fioljenta: Ja, OL! Jeg oppdaget akkurat at åpningsseremonien begynner klokka tre i natt. Hmm.

Karri: Og jeg føler meg som en yak, om det hjelper litt :D

Fru Winther: Det høres ut som en utmerket måte å bekjempe tungsinnet på! Way to go, girl!

Siri: VELDIG bra! Å hjelpe andre er noe av det mest glamorøse man kan gjøre :)

Kaisa sa...

God glamorøs fredag! Deilig sol, og det er faktisk lyst hver morgen nå! :)
Etter en del uker som slækker, har jeg i dag slått til med både eyeliner, øyeskygge og rouge. :) Har også brungrønn knappekjole med stort skjørt over brune støvler og en søt strikkejakke med broderte blomster på.
Helgen vil nok tilbringes med å se på OL i opptak. ;) Dvs det er i hvertfall det som kommer til å stå på så lenge min kjære får bestemme.

God bedring til alle som føler seg pjuske, og god helg!

Oslopiken sa...

God fredag, alle!
Dagens fineste glamour-effekt er det strålende påskeværet i hovedstaden som bringer bud om vår i nær fremtid. Deilig! Kake til lunsj pga gode jobbresultater og kjærestejubileum i kveld føles også veldig glamorøst. I helgen blir det forhåpentligvis en solfylt skitur og noen lange timer foran peisen med helgeaviser og helgeradio. Og så må en ordentlig husvask til, som jeg har utsatt litt for lenge. Men det kan jo bli glamorøst det også, med de rette effektene!

God helg til alle, god bedring til bibliotekaren og gode tanker til Alt godt!

Britt Åse sa...

God, glamorøs, gå-tidlig-fra-jobb pga masse til avspasering, og kjøpe tulipaner, og dufte av Rive Gauche, og lage en macciato på den nye Nespressoen, og det er sol - fredag. Det ble litt av en setning, men det er altså veldig deilig.
I helga blir det fest og OL :D

God helg, alle sammen!

Glamourbibliotekaren sa...

Kaisa: Takk i lige måde! Du høres veldig fin ut! :)

Oslopiken: Vårsola varmer mine pysj-kledde ben nå!

Britt Åse: Ah, Rive Gauche, min yndling akkurat midt i februar. Den tror jeg faktisk er såpass intens at jeg kan kjenne et snev av den om jeg forsøker riktig hardt! Jeg prøver!

Spis, løp, les sa...

For en fantastisk leilighet! Jeg er jo på jakt og har bare sett på Sagene og Torshov, men denne må jeg kikke litt på. Tusen takk for tips!
Ellers blir det en glamorøs fredag med fri, sove leeenge, møte gode venner på Sosialen, så jeg tar nok på meg en kjole etterhvert. God helg til deg!

Glamourbibliotekaren sa...

Kamillagorilla: Ja, den er veldig fin! Koselig område, nært t-banen og bare minutter unna sentrum :) Også har den god stemning fordi det er gode mennesker som har bodd der før :)

k sa...

Sol ute og Soir de Lune parfyme = glamour idag, artikkelskriving ferdig, nå kald pils, ellers blir det bollebaking og jentefjas i helgen. God helg til alle!

Glamourlektoren sa...

Har vært litt sånn "hockey mom" i dag og kjørt barn tur - retur skibakke i anledning skidag. Har også fått plass til 1000 m i svømmehallen og frisørbesøk, samt litt etterlengtet parfymerishopping i anledning lønningsdag. Vips - så var den dagen gått, og alle pene planer om noen timer over rettebunkene er gjort til skamme. Vel, så blir det helgejobbing, men det er denne dagen i grunnen verdt!

I helgen blir det ellers femtiårsmingling og besøk hos min mor i anledning morsdagen. Og fastelavensboller og tulipaner - deilige vårtegn i ti minus! God helg og god bedring til glamourbibliotekaren og andre som ikke er helt i form!

Glamourbibliotekaren sa...

K: Enjoy!

Glamourlektoren: Høres ut som en bra dag! Noen parfymefangst?

Glamourlektoren sa...

Bare litt sniffing - dette med parfyme er jeg ikke så god på! Har noen få yndlingsparfymer som jeg vender tilbake til igjen og igjen. Men det ble Biotherms store, deilige flaske med bodylotion med diskret og behagelig sitrusduft, samt Cliniques Superdefense fuktighetskrem.

Spis, løp, les sa...

Den var så fin, jeg drømte om den i natt :-) Håper den blir min!

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourlektoren: Ja, den lotionen dufter fint! Jeg liker den oransje også.

Kamillagorilla: Krysser fingrene! :)

Populære innlegg