søndag, mai 02, 2010

Voi voi!


Min yndlings-radiokanal, NRK Gull, har Melodi Grand Prix som månedens tema nå i mai. Kommende uke sender de den norske finalen i Melodi Grand Prix 1960! Dette var det første året Norge deltok, altså den aller første norske finalen, og det var bare få måneder før NRK TV var i gang - ergo kun sending på radio. Kringkastingsorkesteret, Erik Diesen og Odd Grythe, samt Nora og Grannemann og flere til - jeg skal klistre meg til radioen min selv om jeg vet hvem som kommer til å vinne!




Jeg synes dere også burde få med dere dette, så derfor har jeg vært flink bibliotekar og funnet frem sendetidene:

Mandag kl. 07
Onsdag kl. 20 (r)
Fredag kl. 13 (r)
Søndag kl. 15 (r)

Tre repriser - da skulle de fleste ha muligheten til å få høre det!

NRK Gull finnes på DAB digitalradio, nettradio, eller blant de digitale radiokanalene på ditt eget fjernsynsapparat (alle har vel digital-fjernsyn nu til dags?). Det skal med andre ord godt gjøres å kunne si "Jeg tar ikke inn Gull".


5 kommentarer:

Astrid and Guri sa...

Tusen takk for tipset Glamourbibliotekar! Vi elskar Melodi Grand Prix, så dette må vi få med oss. Ta gjerne ein titt innom bloggen vår for meir MGP-stoff:-) http://goodeveningeurope2010.blogspot.com/

Quizmaster sa...

Supert! Her skal høres og nytes!

Glamourlektoren sa...

Samme her! Takk for suveren bibliotekarservice!

Maria sa...

Dette minner meg om reprisa av den danske serien Krøniken som for tida blir sendt på NRK. Masse flott femtitalsstil og herleg skepsis til det nye massemediet. Det er heldigvis bruk for radio framleis! Men serien er fin, den.

Stian Nordskog sa...

En skam at Nrk gull nå er historie og er "erstattet" av p1 pluss. Savner den virkelig, var stort sett den kanalen jeg hørte på.

Populære innlegg