torsdag, juni 24, 2010

Glamourbibliotekaren turnerer sørlandet

I dag har vi roadtrippet oss gjennom sørlandsbyene og lunsjet litt her og der. Eller, fikat. (finnes det et bra ord på norsk?)

Her er vi på konditori i Kristiansand. Jeg spiser eplemuffins og drikker eple/kanel-te, han spiser et eller annet jeg ikke vet hva heter.



Her er vi i Grimstad. Bringebærmuffins og Earl Grey.
Muffinsen var så fin at den må få et eget nærbilde. Som et lite dyr med hode som stikker opp?

(Ingen bilder fra Arendal, da jeg nærmest gikk i svart da jeg kom over en butikk som solgte ut Origins-hudpleie til 49 kroner stykket. Altså. Tidenes kupp!)


Og dette er fra blomsterenga rett ved der vi bor.

Observasjon: Ting som koster hundrevis av kroner på loppis i Oslo, retrogreier fra Egersund, Figgjo og Stavangerflint, koster nesten ingenting her på sørlandet.

Forøvrig har jeg et gavekort pålydende kr 100,- fra bokbyen Tvedestrand, som jeg ikke får brukt. Hvis noen skal dit i sommer og har tenkt å kjøpe bøker (hvilket man selvfølgelig gjør når man er i en bokby!) - send meg en mail! Førstemann til mølla får gavekortet.

11 kommentarer:

Glamoursjefen sa...

Takk for fin stemningsrapport fra Sørlandet. Det ser ut som om han spiser hva jeg er opplært til å kalle en "Jakob". Vet ikke hvorfor den heter det...

Et godt norsk ord for fika som jeg har innført i hjemmet mitt, er å "gresse"... Man småspiser (smaker) seg gjennom ulike ting. Kanskje du kan bruk det? :)

Margit sa...

Hei du! Kvar skal ein sende mail? Er det eg som er litt treig og ikkje ser det?
Skal til Vegårshei i sumar, og då er Tvedestrand nær og bra og nødvendig å besøke!

Glamourbibliotekaren sa...

glamourbibliotekaren@yahoo.com - står under "kontakt glamourhjelpen" til høyre :)

Janne sa...

Kommentar både til ditt forrige innlegg og dette:
Att angöra en brygga er en av mine absolutte favorittmelodier. Av en eller annen grunn har jeg aldri hatt anledning til å se hele filmen. Kanskje denne sommeren...
For øvrig er jeg evig takknemlig for å være innbygger av en av innlandets minste og nyeste byer når jeg handler norsk steintøy fra 50-70-tallet. På loppemarked for to uker siden gav jeg 15 kroner for 7 Turi Design-asjetter. Ikke per stykk, men til sammen!

Hun med hatten sa...

Jacobs heter muffinsen i metallfolie. Tror det er noe med rosinene og den folien som forvandler den fra en muffin til en «Jacob».

Vi trenger virkelig en fornorskning av «fika». Kanskje «fike» enkelt og greit kan duge?

HildeSofie sa...

Ahh, deilige Sørlandet!
Gleder meg vilt til å komme meg "hjem" på sommerferie senere i sommer!
Hadde tenkt å maile om det gavekortet, men ser det er flere som skal til Vegårshei, så Margit får kose seg med gavekort! :)

Glamourbibliotekaren sa...

Ingen mail har foreløbig kommet inn, så det er fritt fram :)

HildeSofie sa...

Hurra! Mail sendt! :)

Ine sa...

Hihi, te- og muffinsturné, så koselig :) Og fika er et så fint ord. Jeg vil ha et norsk som gjør samme nytten! Forresten hadde vi det supert i Göteborg, mye takket være dine gode tips! God helg!

Anonym sa...

mmm... Jacob er en favoritt!

Wannabe sa...

Nå gleder jeg meg enda mer til ferien. Sørlandsferie på oss også i år - vi skal til Mandal. :)

Populære innlegg