mandag, juni 07, 2010

Slik burde alle søndager være

Gårsdagen var virkelig en vidunderlig dag. Jeg satt ute i hagen og leste Karen Blixens "Den afrikanske farm" i åtte timer, kun avbrutt av små pauser for å hente vann, isbiter, lage middag eller bytte plate. Utpå kvelden satte jeg i gang Mozarts klarinettkonsert, akkurat som Karen og Finch hører på på en gammel grammofon i filmen. Akkurat da kom min elskede hjem fra spillejobb iført hvit skjorte og lys stetsonhatt i beste Redford-stil, som om han visste at jeg akkurat da leste kapittelet om Karen og Finch og flyturene deres. Og helt til slutt: En skogtur med god venninne, der vi fant liljekonvall, bittekonvall og skogstjerne.


Min egen Robert Redford


2.sats fra Mozarts nydelige klarinettkonsert, framført her av Martin Fröst, ingen ringere:




Jeg må se filmen snart igjen. Under femti sider igjen av boka nå.

5 kommentarer:

Smake sa...

Eg ser du har nokre av dei same søndagsstikkorda som meg! Det er jammen meg fint å berre gå rundt å snuse i hagen ein heil søndag.

koristen sa...

For en deilig søndag, og for noen vakre bilder!

Økologisk rock sa...

Elsker boken, Karen og Finch. Høres virkelig ut som den perfekte søndag!

:-)

Fruen sa...

Åh! Liljekonvall! *lengte*

Glamourbibliotekaren sa...

Smake: Syrinduften kommer med vinden, helt vidunderlig!

Koristen: Takk, ja, deilig!

Økologisk rock: Kjempefin bok! Skal lese den ferdig nå i kveld.

Fruen: Ja! Jeg har snust meg fram til liljekonvall de siste ukene når jeg har gått kveldstur. Av og til kjenner man bare lukta, uten å finne dem.

Populære innlegg