mandag, juli 26, 2010

Glamourbibliotekarens pensjonat

Hvis jeg skulle åpne et pensjonat, skulle det hatt akkurat et sånt vindu i spisestua.



Det skulle stå tebokser i hyllene, fulle av god te i løs vekt.



Det skulle stå kopper og tesiler framme, døgnet rundt, kanskje helst gamle fine porselenskopper av forskjellige serviser (istedetfor Green Gate som er på bildet her).


Sånn at man kunne sitte ved skrivebordet foran vinduet i sitt eget værelse, og lese Jonas Lie og drikke aftenste.

(Sånn var det da jeg var i Bergen forrige helg.)

10 kommentarer:

Kristina sa...

Hvor er dette? Ligner på Allègaten eller der omkring?

Fruen sa...

Si fra når du åpner - jeg sjekker inn med en gang! :-)

koristen sa...

Eg ve te Bergen, ve te Bergen med det sammeeeeee.... Fin by :-)))

Hufsa sa...

Tipper det er Hotel Park på høyden...?

Fantastisk fin by i sommersol :-)

Hege sa...

Jeg elsker å feriere i Dalarne i Sverige, rundt Siljan. Sjekk ut dette pensjonatet: Dala-Floda Värdshus. Så herlig med sin gode økologiske mat. Idyll altså..

Hermia sa...

Ett ställe helt i min smak!

Glamourbibliotekaren sa...

Kristina: Bingo!

Fruen: Ok! Smør deg med tålmodighet, hehe.

Koristen: Veldig fin! Og alle husene er pastellfargede.

Hufsa: Bingo!

Hege: Absolutt - jeg var på et svært SVÆRT romantisk og idyllisk sted ved Dalarna for tre år siden, overnattet i en himmelseng inne i et stabbur, med utsikt over Siljansjøen.

Hermia: Du får reise til Bergen!

Kristina sa...

I knew it ;) Jeg bor like i området, nemlig! Da har du nok gått forbi min lille leilighet.

Glamourbibliotekaren sa...

Aha! :) Veldig fint område.

Merci Beaucoup sa...

Går ofte forbi der når jeg skal på universitetet! Visste ikke at det var såå fint der inne! :)

Populære innlegg