søndag, september 19, 2010

Glamourspørsmål fra leser: Shopping i London

(Jeg overlater dette glamourspørsmålet til leserne - det er så lenge siden jeg har shoppet klær i London.)


Kjære glamourbibliotekar,

Om noen uker skal jeg på jobbtur til London, og har i den anledning satt av en dag til shopping. Garderoben trenger sårt fornyelse, så jeg håper å finne både trench coat, vinterkåpe, kontorskjørt eller kontorkjole, og draktjakke. Akademisk med snert er ønsket stil, og gjerne noe man ikke får her hjemme. :-)

Jeg har planlagt besøk på Dorothy Perkins, Anthropologie, White stuff og Toast, men hvis du har noen flere tips tar jeg gjerne imot.

Håper ellers du har en fin høst.

Beste hilsen Birgit


Noen som melder seg?

12 kommentarer:

Lene sa...

COS! Håper vi snart får den kjedene her i Norge. Klassiske klær med en snert, og god kvalitet.

Elisabeth sa...

H&M i Recency Street har faktisk endel man ikke forbinder med H&M i det hele tatt, en slags elitevariant av hva de kan prestere og tydelig farget av hvor den ligger. Du finner tidvis fine basisplagg hos M&S, og John Lewis har samme. Zara på Sloane Square har endel fint, pluss at du i smågatene rundt finner endel butikker som har litt srpreg og samtidig stil. Ikke alle er dyre. Omtrent ved HMV på Oxford Street finner du et skilt som viser vei inn i noe som ligner et smug - der inne er St. Christopher's, også et sted det er verdt å få med seg.

Oppover Shaftesbury Avenue (der hvor mange musicaler holder til) finner du en butikk - jeg husker ikke hva den heter, men den ligger på h. side når du kommer fra Piccadilly Circus. Den er i gul mur og ser litt shabby ut, men der inne finner du MASSE fine kjoler og overdeler (skjorte/tunika/topp etc) spesielt.

Kos deg masse, og enjoy the shopping :-D

Beate sa...

I Oxfordstreet ligger Debanhams, Monsoon og BHS. Jeg har riktignok kun kjøpt barneklær her, men tror nok det er mulig å finne noe fint til voksne også.

Henrikka sa...

Hobbs er en av mine desiderte favoritter! Klarer aldri å gå innom uten å komme ut med noe...
http://www.hobbs.co.uk/

ib sa...

Jeg falt for Urban Outfitters når jeg bodde i UK- ligger på Oxford Street.
Ellers er New Look et billig alternatov- litt "ungdomsklær" men masse herlige sko!

Tone sa...

Jigsaw har mye fint:
http://www.jigsaw-online.com/

Ellen* sa...

Ser det er nevnt allerede - men Hobbs syns jeg hadde mye lekkert - i den klassiske gata (men ikke kjedelig) - og på Monsoon hadde de mye fint da jeg var der for noen uker siden:o)

Delirium~ sa...

Man kan ikke være glamorøs uten undertøy som passer perfekt. Bestill deg derfor en "fitting" hos Bravissimo og få hjelp til å finne perfekt undertøy til en fin pris.

Kråke sa...

Japanske Uniqlo anbefales, flere butikker i London, se: http://www.uniqlo.com/uk/store/

Birgit sa...

Takk for masse bra tips. :-)

Anonym sa...

Hei. Jeg har et lignende spørsmål. I høstferien skal jeg til New York og Washington. Jeg har rundt en dag til shopping i New York, og en halv i Washington. Jeg leter mest etter tøy man kan gå med på hverdager (bukse, tunika, trøjer. ), men jeg vil helst at det er unikt, jeg er ikke redd for farger eller klær som er litt annerledes. Jeg er 13 år og 167 høy og har litt problemer med å finne tøy etter som at jeg er mellom voksen og barn.
På forhånd takk.

Hilsen smådjevelen Puck.

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Prøv GAP (finnes litt overalt), Forever 21 (f.eks. på Union Square), Old Navy (34th street ved Macy's) og Urban Outfitters! God tur! :)

Populære innlegg