fredag, desember 17, 2010

Glamorøs fredag



Glamourbibliotekaren hilser eder på årets siste ordinære glamorøse fredag! Her brygges lusse-te fra Göteborg til vemodige toner fra King's Singers (Peter Warlocks "Bethlehem down"), dagens parfyme er ikke overraskende Boucheron, og hodet er en kombinasjon av helt tomt og sprengfullt. Veldig merkelig. Jeg skylder på travel innspurt av 2010 samtidig som 2011 må forberedes. Også blir det helomvending i stemning og stressnivå når man småløper hjem fra butikken fordi man måtte kjøpe mel, og plutselig står ansikt til ansikt med et nydelig rådyr... og vi står helt stille og kikker hverandre inn i øynene - inntil en bil suser forbi og dyret bykser grasiøst inn blant trærne igjen.


Ha en fin dag alle sammen!

17 kommentarer:

Alt godt sa...

God morgon! Dette er min siste arbeidsdag før jul, og i romjula blir det berre eitt par rolege kosedagar med fire timar på jobb, så no er det verste for i år over.

I går gjorde eg ferdig to store, viktige ting, så dagen i dag går med til å arkivere, rydde i papir og spise pepparkaker med fine kollegaer.

Antrekket er raudt og beige og dagens duft er B by Bucheron (vinkar til bibliotekaren, nesten dufttvillingar). Den viktigaste glamoureffekten er at når eg kjem heim er huset vaska, sengetøy skifta, fjortisen på veg til Trysil med fritidsklubben og tolvåringen på veg til overnattingsbesøk. Tid, altså. Det er min viktigaste glamoureffekt i dag. Den planlegg eg å bruke saman med verdas beste kjæreste, som kjem hit og hentar meg med på quiz i kveld.

I morgon blir det julegåveinnpakking, julekortskriving og generell kos, ja og så ein tur på førpremiére på Megahjerne, til glede for tolvåringen. Søndag er det tradisjonelt juleselskap hos fine kusine, med overrekking av gåver, gløgg og alt som er fint.

Eg ynskjer alle, og bibliotekaren især, ei fin helg!

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!
Den startet allerede i går, da jeg tok langhelg med en herlig time pilates etter jobb. Nå sitter jeg i sofaen, med mac'en i fanget, godt inntullet i ullpledd, etter å ha spist frokost. Skal bli her i et par timer til, mens hunden snorker på gulvet. Så bærer det ut i kulda og vinden med oss, da vi har planer med en vennine, vi skal ut på tur!
Hjem igjen for mer sofa og oppvarming av kalde lemmer med te tipper jeg det blir, før det i kveld blir venninemiddag/"julebord" på restaurant. En riktig så lyxig fredag i min verden :)

Resten av helga er fri for planer, tror kanskje jeg skal vaske litt, og tirsdag ettermiddag tar jeg juleferie som varer helt til 3. januar, så livet er herlig.

Ønsker alle en riktig god helg!

Jenny B sa...

God morgon! Jag skall strax gå iväg till julfrukosten som mitt trevliga företag bjuder på, så jag har inte målat läpparna röda än. Däremot doftar jag varmt och gott av Givenchy Hot Couture, och har en mörkblå manchesterkavaj med lappar på ärmarna som jag tycker att jag ser både smart och kramgo' ut i. :)

Det blir inget särskilt glamouröst liv i helgen; jag har en tenta i ryska imorgon som jag behöver plugga på ikväll. Men jag behöver också nya vantar, så jag tänker leta efter ett par rosa. Har de en fin färg blir jag både varm och glad när jag tar på mig dem!

Trevlig helg!

Glamoursangerinnen sa...

God morgen!
Dagen i dag - og i morgen - skal fylles med julegaveinnkjøp, henting av pakker på posten, og mange andre småting som skal fikses, ordnes og avtales før juleferien setter inn for fullt fra tirsdag. Søndag er det pepperkakebakst i huset og det er alltid koselig.

I år skal vi reise bort i julen, og det er både litt godt og litt vemodig. Men deilig å komme til dekket julebord på julaften for en gangs skyld :) Romjulen blir bestående av å forberede en plateinnspilling i uke 1, så i år blir det ikke tid til marsipan-og bok-late romjulsdager. Men, men..

Har tente lys, nybrygget kaffe, nyskrelt mandarin og ferske aviser og god tid, så fredagen er ganske så glamorøs så langt. Og årets ønskeliste er overlevert Mannen, så da er det bare å vente :)

God førjulshelg alle!

Sunniva sa...

God morgen! Jeg spiser frokost alene for første gang på en god del måneder da kjæresten har reist hjem til jul. Selv reiser jeg ikke til min familie før den tjueandre. Det er litt rart og litt godt å være alene noen dager. Glamoureffekter i dag er et par blå shorts med matchende blazer over. Samt store åttitallsinspirerte øredobber. Føler meg fin. Perlelringen fra ebay setter prikken over i'en.

S sa...

God fredags morgen! Her blåser det stikker og strå, så det meldte uværet er visst over oss.

Glamoureffektene i dag er nyvasket hår og Magnifique parfyme på halsen. Dagen byr på de vanlige oppgavene, og jeg er allerede godt i gang. I kveld blir et god middag og rødvin med familien. Fikk opp nye gardiner og pynt i kjøkkenvinduet, så jeg gleder meg til å nyte synet i ettermiddag.

Helga byr ellers på noe samvær med familie som er på besøk i byen, noen små ærender i butikker og muligvis litt husvask. Ja, også gaveinnpakning - min "hobby" som jeg koser meg med.

Ha ei riktig fin førjulshelg!

Anette sa...

God morgen!

Etter en uke med vannkopper og forkjølelse i huset skal det bli fint å komme seg ut litt. Helgen skal tilbringes med gode venner og portvin og stilton, og i lutefisklag med familien. Ellers det vanlige; lese, høre god musikk, kanskje til og med se en film. Det blir det altfor lite av for tiden.

Dagens glamour er nye støvletter og de siste dråpene av Terre de Bois fra Miller Harris. Kan ikke huske sist jeg faktisk brukte opp en parfyme(har litt for mange), så denne står på årets ønskeliste.

God helg alle sammen!

Fagbibliotekaren sa...

Dagen er ikke særlig glamourøs for min del. Har fått en kraftig forkjølelse og kjenner at jeg snart forlater arbeidspulten og drar hjem til seng, te og en samboer som kan pusle rundt meg. Dette var da dårlig timing! Forhåpentligvis er jeg frisk til jul, det er jo det viktigste.

Heldigvis er de fleste julegavene i boks, så jeg slipper å stresse med det. Målet er å være frisk til konsert med Sølvguttene på søndag, det har jeg gleda meg til så lenge.

Ønsker alle en riktig god helg, og håper alle er friske og raske :)

HildeSofie sa...

Fredag! Snart juleferie! Hurra!

På radioen surrer Mozart og Madonna, teen i koppen er nettopp drukket opp, og dagens første gjøremål er unnagjort på det nye hjemmekontoret i det nye huset, som har utsikt mot en liten skog.

Antrekket er foreløpig mye sort bukse og varm grå topp og lysegrå strikket jakke utenpå. Duften er svak fra en bodylotion fra Origins, håret er nyklippet, og jeg er klar for juleferie fra litt etter lunsj. Da tar jeg bussen til nærmeste by, utrustet med en detaljert julegaveliste og en god porsjon førjulstålmodighet, og akter å gjøre unna samtlige gaver på én ettermiddag (puh!).

Morgendagen skal brukes til å handle inn noen nødvendige møbler til huset, som salongbord og stereobenk, og på kvelden er det hyggelig 60-årslag hos svigerfar. Søndag brukes til enda mer utpakking, fiksing til jul og litt kakebaking, og mandag forlater jeg det fine lille huset mitt og drar sørover frem til lillejulaften. Dette blir min første hele jul hjemmefra, så familien må besøkes først :)

En riktig god helg til alle!

HildeSofie sa...

*myk* skulle det stå. Mye sort bukse, haha :D

Line sa...

Hei alle
Glamouren på skolebiblioteket består for øyeblikket av å ikke ha elever her! De er på time alle som en og jeg kan høre nitimen her jeg sitter i skranken. Høstterminen går gradvis mot slutten, det er bare to dager igjen, mandag med pynting av kantine og innebandy-turninering og tirsdag med vår tradisjonelle juleavslutning.
Helgas glamour blir bytur imorgen hvor det vikigste er et besøk hos gode sommernaboer som bor i byen ellers i året. Det gleder jeg meg til. Jeg er ferdig med det meste av julegaver og sånn så jeg kan bare tusle rundt og kikke i butikker istedet for å stresse vilt. Ellers skal jeg bruke helga til å rydde og stelle i leiligheta mi, og kanskje snakke med noen på skype.
Kos dere i helga alle sammen, Glamourbibliotekaren spesielt

koristen sa...

Å, så fint møte med naturen midt i julestria, og så deilig å bo slik til at det kan skje :-)

Koristen har svart antrekk med rødt og julete sjal idag. Fin og rød skinnveske har jeg også. Den skal være med på julehandel etter jobb, og etter det på indisk restaurant med venninner. Gleder meg!

Morgen dagen skal brukes til intens juleglamourifisering av heimen. Søndagen blir preget av korets julekonsert. Tradisjonen tro har jeg litt sår hals og kråkeaktig stemme. Det bør gå over før den vanvittige diskantstemmen på norsk versjon av "Adeste Fideles"... Jeg anbefaler alle å støtte opp om lokale kor ved å gå på julekonsert. Julekoselig og stemningsfullt. Husk lommetørkle hvis det er barnekor med sier jeg av erfaring :-)

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

trine sa...

En treg start på dagen med hodepine. Håper litt frisk luft hjelper, for jeg skal ut og finne juletre. Ikke noe stort, men et lite som kan stå i en arvet potte i en krok med litt lys og gamle kuler den siste uken før vi reiser på juleferie.

Mannen i huset har laget verdens fineste julekalender til meg, og i dag våknet jeg opp til en liten pakke med en utrolig søt julekule. Gleder meg til å henge den på treet i ettermiddag.

Enkelt antrukket, for her skal det vaskes og støvsuges, så glamouren får komme når jeg kan krype opp i sofaen med et glass vin i kveld.

Ha en god helg, alle sammen!

Anaruh sa...

Hei og god fredag! Her har jeg endelig kommet meg ut av joggebukse og kjipt hjemmetøy og inn i fredagsskjørt. Jeg har spist hjemmebakt krydderkake og drukket te sammen med gulljenta mi på halvannet, og nå sitter jeg og planlegger årest siste julegaveinnkjøp - en gave til min kjære :)

Takk for at du minner oss på å være litt glamorøse og gode mot båed oss elsv og andre i en travel førjulstid. Ha en strålenge helg!

Forresten, leser du gjennom ALLE kommentarer du får?

Glamourbibliotekaren sa...

Anaruh: Jeg leser alle, men har ikke alltid tid til å svare på alt dessverre - i allefall ikke i arbeidstida :)

Ingvild S L sa...

Denne fredagen blir tilbragt i et sete på Bergensbanen til Hønefoss. Bok, glansede magasiner og deilig hjemmelaget matpakke.
Familielunsj i morgen med utveksling av gulegaver :D

Elisabeth sa...

Goood glamorøs fredag! Litt sent, men veldig godt - for meg, i alle fall. Dagens glamour: En hel dag ved Saltstraumen; på brua da straumen var som sterkest, ved vannkanten etterhvert, og til sist: grillmiddag i gapahuken. Dagens duft: Bål. Dagens antrekk: Boblebukse, dunjakke og varme sko. Dagens tilbehør: To amerikanere og en firbeint alaskahusky

Helga: Utendørsliv, jobb, forsinka julepostskriving. God glamorøs HELG til alle sammen :-D

Populære innlegg