søndag, mai 15, 2011

I dag er dagen.


Ok, her kommer en innrømmelse: Mitt hjemmekontor, et lite rom med stort potensiale, er et eneste kaos. Vi har bodd her i snart to år, men rommets sjel er oversvømt av papirer og rot. Et rom med en printer og en datamaskin i krever alltid litt mer for å få det i orden. Jeg har et kjempestort gammelt fint skrivebord som stammer fra en svensk våpenfabrikk, men utnytter det ikke bra nok. Hva med alt tomrommet bak imac-skjermen?! Hvordan bruke det på best mulig måte? Og hvorfor stapper jeg alle betalte regninger ned i en overfylt skuff istedet for å sette dem sirlig inn i en perm?

I dag er det dagen for endring til det bedre. Kom gjerne med peppende heiarop og motiverende "hvordan rydde i en fei"-nettsider eller noe. Som takk legger jeg ut bilder når det nærmer seg noe.

oppdatering: Ok, jeg er i gang. Rydding går mye lettere når man er iført blomstrete kjole, Chanel No.5 og sandaler! Dessuten fant jeg sjiraffen fra MoMA-butikken. Da ble jeg glad!



11 kommentarer:

KariM sa...

Lykke til! Det finnes jo utrolig mange som har dokumentert sine arbeidsrom der ute på verdensveven. Dette er tre linker som kanskje, kanskje kan være til litt inspirasjon:

http://daintysquid.blogspot.com/2011/05/one-step-at-time.html

http://www.apartmenttherapy.com/chicago/workspace/working-from-home-an-office-tour-145165

http://prydelig.blogspot.com/2011/04/i-dag-litt-av-hvert.html

Jeg digger stilen din, så jeg gleder meg til å se resultatet!

Glam-mamma sa...

Du kunne ikke valgt en bedre dag å ta ryddingen på. I regnet er det deilig å gjøre noe inne.

Premien er å nyte et helt "nytt" rom som bare har et gjemt potensiale. Deilig å få brukt dem man har optimalt.

Blir gøy å få noen glimt:-)

Synne sa...

Heia, heia, heia! Sett på høy musikk og spis sjokolade jevnt gjennom hele prosessen, så går dette som en drøm!

Glamourbibliotekaren sa...

hmmm... har jeg noe sjokolade..? Tenke tenke

Glamourbibliotekaren sa...

KariM: Takk for det! Jeg tenker at det er huset vårt som bestemmer stilen og at min oppgave som ydmyk tjener er å rydde litt nå og da - og det er det jeg må gjøre i dag. Det er ikke noen voldsom makeover som skal til. Men kanskje henge opp de bildene jeg har hatt liggende i ei hylle i snart to år.. hmmm.

Glam-mamma: Jeg elsker regn! Det gjør meg igrunnen kreativ, så det er nok riktig dag, absolutt.

Synne: Jeg gjentar: Har jeg sjokolade? Nei dessverre. Har jeg musikk? Ja. Jeg setter i gang!

Ine sa...

Høres ut som et både tidkrevende og artig prosjekt. Jeg elsker å ordne sånt, i hvert fall når jeg har god tid.

Noen bilder jeg synes er fine, og som jeg tror kanskje du vil synes er fine, fra apartment therapy: http://tinyurl.com/6fx7rey

Heia, heia! Lykke til! Gleder meg til å se hvordan det blir. Husk tepauser (:

Anonym sa...

Å få orden på kontoret høres ut som en god plan. Vi er flere her ute som burde gjøre det samme... Vi har for øvrig begynt å skanne inn regninger, sortert fint på imacen i betalte og ubetalte regninger. Det forutsetter naturligvis at papirutgaven så kastes:-)

Elida sa...

Lykke til med rydding! Og du må gjerne ta før-og-etter-bilder:-)

Sulvis sa...

Fint å se det er flere som bruker regnværsdagen til å rydde og sortere. Mens regnet høljet som verst, sorterte jeg babytøy, og har nå én pose med avlagt babytøy fra midten av 70-tallet til 2011, som skal spares på i nostalgiens navn, samt foreløpig to poser med babytøy i minste størrelser som skal til Fretex eller andre lignende containere.

Får håpe du har en like vellykket opprydding på hjemmekontoret!

Tuva sa...

http://thingsorganizedneatly.tumblr.com/

denne siden snakker til organiseringsautisten i meg.

lykke til!

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Takk! Apartment Therapy ja, der er det lenge siden jeg har vært innom.

Anonym: Evt ha eFaktura - det burde jeg jo gjøre!

Elida: Takk for det!

Sulvis: Det er virkelig hundre ganger lettere å rydde på regnværsdager. Note to self.

Tuva: Takk! Kanskje jeg skal dandere og fotografere, haha.

Populære innlegg