mandag, mai 30, 2011

Utvikling i hagen



Men hva skuer mine øyne? En peon på vei ut?? Det er bittelitt juks, for dette er en av de jeg kjøpte for noen uker siden - med knopper på. Sarah Bernhardt.



De andre peonene mine ser omtrent sånn ut, alle sammen. Men de er store og kraftige - og mange - så jeg gleder meg til blomstring.




Se på valmuesøsteren! Denne fikk jeg i fjor, og i år blomstrer den så vakkert.



Rhododendronen også. Bitteliten foreløbig, men det gjør ingenting så lenge den blomstrer!




5 kommentarer:

Hermia Says sa...

Nämen har de redan slagit ut!? Jättefina! Det är lycka med en egen liten hage.

Har du någon idé till växter som passar/trivs i solljus invid husvägg? De som hade huset innan oss provade med rosor, det fungerar inte..

Stine Arkeologine sa...

Ja, Ingrid Espelid Hovigs kjøkkenfilosofi må kunne gjelde for hagen også: det er lov å jukse litt, når resultatet blir så hyggelig! Så kan du kose deg med alle de nesten sprekkeferdige knoppene samtidig, de er også vakre.

Anonym sa...

Hei,
har vært innom bloggen din! Kunne du tenke deg å vurdere/anmelde en av bøkene våre på bloggen din? Boken vi har lyst å sende deg heter [geim] av Anders de La Motte.
Kort om boken:
[geim] er en aktuell bokthriller om informasjonsmisbruk på nett. Boken tar utgangspunkt i et mobiltelefonspill som begynner å styre hovedkarakterenes liv. Geim har høyt tempo og et språk som skiller seg fra bøker i samme sjanger.
Geim vant Svenska Deckarakademins debutantpris tidligere i år. Kommer oversatt til norsk 1. juni.

http://www.youtube.com/watch?v=Jjyb0l2OYfo

For mer info, kontakt meg på;
ida@bok-forlaget.no

koristen sa...

Peoner er nydelige! Har fått en bukett med mørk rødrosa eksemplarer i gave, og de lyser opp i stua :-)

Britt Åse sa...

Å, det er så flott! Hage en stor glede :D

Populære innlegg