fredag, september 23, 2011

Glamorøs fredag


God morgen!

SOm dend Gyldne Sool frembryder Giennem dend kulsorte Sky* - jammen er det deilig med sol om morgenen! (*= det er ikke mine skrivefeil, det er Kingos) Høstfargene er så vakre nå, ta det inn! Håper det er finvær over hele landet! Og hvis det er regn noen steder, kan jo det være fint også - det har vi snakket om mange ganger før.

Dagens duft er den nydelige Noa Noa fra Otto Kern, long gone dessverre, og en tynn kasjmirjakke fra Uniqlo i SoHo er helt perfekt som lag-på-lag-plagg på denne tiden. Et ikke tidligere utgitt verk av Gabriel Fauré strømmer ut av høyttalerne her på kontoret, og arbeidsdagen blir kort og effektiv. Fredagens første tekopp blir Twinings Apple, Cinnamon & Raisin.

Ha en fin dag alle sammen!


P.s. Osloboere; husk All about Eve og Breakfast at Tiffany's på Cinemateket i helgen da.

26 kommentarer:

Mynte sa...

Dagen starta med en varm dusj, så ble det god frokost med kaffe og aviser på kjøkkenet. I dag bestemte jeg meg for å ta en t-bane senere enn vanlig. Deilig å ha litt mer ro med avisene om morgenen når huset er helt stille.

Jeg har på meg litt Dior Addict, vinterparfymen min, ny høstjakke og en knallrosa kardigan inni. Jeg blir glad av farger.

Godt med sol og høstfarger.
Her blir det en litt kortere arbeidsdag enn vanlig, for vi reiser ut på bygda i ettermiddag.

God helg!

Nanne sa...

Nå er det kjempelenge siden jeg har kommentert på Glamorøs fredag, så nå er det vel på tide:) Er nettopp kommet hjem fra 3 herlige uker i Hellas og er ikke helt akklimatisert til Nordnorsk høstvær ennå, men lang, kamelfarget strikkegenser, smale sorte bukser og knehøye støvletter føles passelig høstglamorøst, sammen med lett sminke og selvgjort fransk manikyr på neglene. Ha en super helg:)

Alt godt sa...

God morgon! Det Fauré-verket gler eg meg til å høye. Siterer han seg sjølv? Eit Brahms-verk vart funne for ein del år sidan, og der siterte han seg sjølv flittig. Morsomt!

Her i huset skin også sola, det er det mest glamorøse i dag. Eg er framleis ganske forkjøla og sliten etter ei heftig signeringsreise for kokeboka mi til Sunnmøre. Men å få kome heim til verdas beste kjæreste fiksar det meste.

Dagens duft blir nok Philosykos, og antrekket er enkelt, svart og jeans. I kveld skal vi på middag til nokre gamle vennar, og på vegen dit skal vi stoppe innom bunadskreddaren min, som har tilpassa bunaden til dei kiloa eg har fått dei siste åra. Endeleg kan eg og ha bunad på 17. mai, og samtidig få puste!

Eg ynskjer alle som er innom, og bibliotekaren især, ei fin og solfylt helg.

Anonym sa...

Jeg våknet smilende, som vel er det mest glamorøse man kan gjøre på en fredag :) Og det skyldes mange ting, men blant annet en fin Elvelangs-opplevelse i går, og blå himmel utenfor.

Kjører sober stil i dag, men Chance eau Fraiche funker uansett.

Akkurat nå drikker jeg kaffe og gleder meg til å ta tidlig helg, feire bursdagen min i morgen (ja, selv i min alder er det stas med bursdag) og til 10 for Grete på søndag. Eller - jeg gleder meg til å bli ferdig...!

Ønsker alle en strålende helg, uansett værforhold!

Mari sa...

Jeg er enehersker i biblioteket i dag! Og veldig fornøyd med parfymevalget: Visa Perfume by Robert Piguet.

Til lykke med behagelig bunad, Alt godt - og takk for påminnelsen. Jeg trenger også en avtale med en bunadskredder i vinter.

God fredag til alle!

Anonym sa...

God glamorøs fredag!

Nydelig vær i hovedstaden i dag, og første dagen med ullvottene på. Deilig glamorøst å ha gode varme fingre i den friske høstluften.

Nå drikker jeg en god kopp kaffe på jobb, har booket meg selv i kalenderen frem til lunsj for å få unna en del jobb.

I dag har jeg prøvd å høyne den ytre glamouren med å bytte ut den vanlige øyenskyggen med en som skimrer litt ekstra, tatt på meg en fin dressjakke med puffermer og i går lakket jeg neglene i Chanel Particuliere. Duften er Estee Lauder Bronze Goddess (hodet er dessverre litt tungt).

I helgen har jeg fine planer med fine jenter! Bytur med bestis i morn, vi planla en kinotur som avslutning. Og grusomt mange kafebesøk mens vi slentrer innom en og annen butikk. Søndag er jeg invitert på fårikål sammen med 3 andre venniner fra gymnas-tiden. Det skal bli stas! Både med kål og jenteprat!

Så i kveld blir det jeg og hunden, og helt sikkert noe godis.

Ha en flott helg alle sammen!

glamouringeniøren sa...

Og den som plutselig ble anonym er da glamouringeniøren :)

barnebibliotekaren sa...

Her startet dagen med lett frysing og nysing, men det hjelper med en kopp te...
Jobbehelg gjør at arbeidsdagen blir litt lenger enn ellers, men fint høstvær og blide lånere høyner humøret. Antrekket er i bruntoner, duften er Lush Vanillary.
Utover jobbing blir helgen fylt med skysstjeneste for unger som skal i bursdager her og der, og forhåpentligvis også mye kos.
God septemberhelg til alle!

Jenny B sa...

God morgon! Vi har vacker sol här idag, så jag passar på att ha en somrig kjol med svängda ränder i rosa, gult och lila, en rosa topp och en Lacroix-scarf i knallrosa och rött. Jag skall på teater både ikväll och imorgon! Och i övrigt skall jag tillbringa mycket av helgen med att läsa i Anna Karenina, helst sittande på en parkbänk i solen.

Trevlig helg, allihopa!

S sa...

Dagen har vært grei så langt, og jeg dufter av The Beat fra Burberry. Har fint høstvær her også, så mulig det blir en tur i skogen i helga. Ellers er de neste dagene herlig fri for planer, og jeg nyter akkurat det.

Ellers er glamorfølelsen toppet av at vekta viste at et nytt mål er nådd i min kamp mot kiloene!

Ha ei trivelig helg!

Line sa...

Her blir det noen timer på jobb før jeg drar hjem og ganske snart videre til bedehuset vårt. Vi skal ha barneleir for 5-8 klasse så jeg ser frem til ei fin og aktiv helg både ute og inne. Det ser ut som været blir bra, det er fint for vi har begrenset med plass til å være inne. Til slutt, søndag kveld, blir det kanskje litt tid å slappe av igjen også. Det er ellers en stille dag på skolebiblioteket, årets første fagdag, så mange av elevene som ellers ville vært her er enten på tur eller permitert. Nå må jeg ordne noen cd'er

Ha ei fin helg alle sammen, spesielt til deg glamourbibliotekar

Elisabeth sa...

God morgen fra Bodø, godtfolk! Her begynte dagen halv seks med å våkne før klokka, og dermed ble det tid til en litt ekstra lang tur med den firbeinte før dusj og frokoskt. Luksus og glamour! Nå nytes dagen på jobb, hvor jeg har mascara og dufter av L'Amoreux fra D&G (en av de 'nummer-parfymene' som kom for ei stund siden). Jeg elsker den!

Hjemme venter eeegentlig endel nødvendig husarbeid. Men det blåser jeg i! Sekken står ferdig pakket, og etter jobb legger jeg veien til høstfjellet. Drøyt 35 km skal tilbakelegges over vakre deler av Saltfjellet i helga, og jeg gleder meg. Nye trekkingsko og ullundertøy skal få sørge for fjellglamour de neste par dagene...

Sangfuglen sa...

Etter en deilig, rolig morgen med kaffe og aviser, suser jeg nå ut i fredagen iført ny, sort blazer, fint ullskjerf, nylakkede negler (rosa) og en liten dråpe Ange ou dèmon (Givenchy) i nakken.

Helgen skal inneholde både bursdager, kafèbesøk og kino med minsten. Det blir fint. Og så skal jeg få hentet meg inn etter en i overkant hektisk uke hvor jeg har arbeidet masse akkompagnert av en kjip forkjølelse. God mat, god vin og god bok i kveld blir topp!

Ønsker alle ei kjempefin høsthelg!

Cecilia sa...

I morges har 14is-sønnen og jeg somla litt og smakt på eplekaken som jeg har med til kollegene til ettermiddagskaffen. Og da jeg kjørte ham til toget, ga han meg en klem i bilen, enda han risikerte at noen så ham! (og nei, han trengte ikke penger eller noe sånt ...) Glamoureffekter ellers er nye røde sko, hjerteøredobber og Be Delicious fra DKNY. I morgen får jeg familiebesøk av mine 2 fortryllende små nieser, og søndag blir det kusinetreff i byen med loppis, kino, restaurant, whatever ;-)
God helg til alle!

Sjokoladepike sa...

For 5 minutter siden sendte jeg inn teorikapittelet jeg har strevd sånn med til veileder, og jeg vurderer å ta resten av dagen fri. Men først skal jeg i dusjen, og så skal jeg finne klær og sko som kan gjøre denne dagen sånn fin fredagsglamorøs. Kanskje jeg til og med lakker neglene rød! En kaffeavtale på Liebling (Oslos fineste kafe!) er allerede i boks, men en tur på høgskolen blir det nok også. Ok, nesten fri resten av dagen...

Helgen er åpen foreløpig og det er digg. Det eneste jeg vet er at jeg skal feire bursdagen til mammaen min med kake i morgen. Ikke den verste planen å ha.

God helg til alle sammen der ute!

Jorunn Alice sa...

God fredag!
Her er det mest glamorøse den kommande ferien som startar på mandag (tjohro!) etterfulgt av ny jobb(hurra)!

I helga skal ei fin jente drikkast ut som me sei, men mest av alt blir det ein fin fest for fin jente:)

God helg alle!

Fagbibliotekaren sa...

God formiddag.

En hektisk uke er snart overstått, og helgen skal benyttes til avslapping. Neste uke blir om mulig mer hektisk enn denne, så da må man pent settes i batteriladeren.

Eneste planen jeg har er kinotur med en vennine i morgen. I kveld blir det gullrekka i sofan med kjæresten, og vi satser på å lage italiensk pizza (jeg tror vi er nærme perfeksjon snart) og spise masse sjokolade. Hurra!

Jeg er snart tom for parfyme, men heldigvis venter en tur på taxfree om ikke altfor lenge. Så dagens duft måtte bli med Dior Miss Cherie.

Riktig god helg!

koristen sa...

Glamorøs fredag feires med skjørt og høye hæler, arvebling rundt halsen og nydelige perleøredobber. Glemte å ta på parfyme før jeg gikk hjemmefra, så duften er kontorparfymen min - Moroccan Rose fra Body Shop. Dessuten har jeg en fin, blank og ny REFLEKS. Ikke glem at det blir mørkt om kvelden nå!

Helgen blir innholdsrik med konsert og korseminar, jeg håper det blir litt tid til strikking og lesing, og kanskje en liten tur i skogen.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre :-)

Synne sa...

God fredagsformiddag! Jeg har hvit, pen v-genser og rutete skjørt samt nye, mosegrønne solbriller. Føles bra på en solfylt høstdag som denne! Skulle gjerne sett All about Eve i kveld, men i stedet har jeg planlagt å drikke vin med en venn - ikke dumt, det heller. God, glamorøs helg til alle!

meg sa...

I Bergen er det oppholdsvær, veldig kjekt på en fredag! Dagens glamoreffekt består i nyinnkjøpt strikkajakke i en farge jeg ikke visste at jeg kledde, - i tillegg til smil & godt humør.
I helga blir det en tur innom Bergens første interiørmesse og et bedre måltid sammen med en super kjæreste.
Life`s good!
God helg alle sammen!

Stine Arkeologine sa...

Her begynte dagen litt uglamorøst med snørrete nese og høstforkjølelse, og det var tuuungt å stå opp! Men en stor kopp te og en varm dusj hjalp godt, og med ny, varm ullkjole, et fint ullskjerf, ullstrømpebukser og støvletter med ullsåle ble det nesten OK å gå på jobb. :-) Jeg kjenner det ikke selv, men vet iallefall at jeg har Roma parfyme på (en høstparfyme for meg). Kontoret er lunt og varmt, gjennom vinduet ser jeg sol og vakre høstfarger og halvveis i dagens tredje kopp med solbærte sniker glamourfølelsen seg sakte ut i fingre og tær.

God helg alle sammen. :-)

Pendleren sa...

I dag skal det gjøres en del svært uglamorøse ærend på ulike bilbaserte varehus. For å holde litt på fredagsfølelsen har jeg dusjet meg med Frederic Malle og påført Gurelain med rubinstøv på leppene. Antrekket er av den praktiske sorten, men jeg skal ta fram den mest glamorøse veska jeg eier, selv om den ikke passer aller best til formålet i dag.

Lady B and Little H sa...

Hadde nesten glemt bort Glamorøs fredag og er ganske scruffy siden jeg sitter på hjemmekontor.
Er på vei ut for å kjøpe lunsjkaffe, så har på comfy but chic tykk strikkegenser fra Zara og slitte jeans, glammer opp med oksydert og gull armbånd fra Links og gullfargede sko fra DKNY. Første dag med vinterduft, Dior's Pure Poison, men trenger noe nytt. Noen tips?
God helg!

Emma sa...

Byfredag på reise i solfylte Tromsø, god kaffe i hånden, og handlepose med veldig fin (litt for dyr) kjole og flere fine bøker fra bruktbokbutikk, dette er fredagsglamour på sitt beste!

Kristin sa...

Jeg har gledet meg over endeløs glamour de siste hektiske ukene med jobbreiser til europeiske storbyer, herunder Berlin og Paris.

Jeg har sett etter Peach-teen fra Twinings for deg, o' store glamourbibliotekar, uten hell. Men fortsetter jakten!

Vil også anbefale Uniqlo med det samme. Er du i utlandet nå fremover, let opp en av butikkene deres. Høst/vinterkolleksjonen har fine snitt i god kvalitet - til rimelige priser. De er dessuten rå på basisplagg. Noen av mine absolutt favoritter er herfra.

Ha en fin helg i sola:-)

Britt Åse sa...

God ettermiddag! Denne fredagen startet litt ille med en hodepine str. XXL, som måtte pleies en ekstrastund i senga, og derfor kom jeg seint på jobb. Tåka har imidlertid lettet, og jeg går helgen trøstig i møte i nye høstsko med litt hæl, nyklippet hår og Dior Midnight poison bak øret. I kveld er det vinklubb med de andre fine vinpikene, og ellers er helga helt tom. Ah!
God helg til alle, og til Glambibl. især! :D

Populære innlegg