lørdag, september 03, 2011

Te: Twinings Blackcurrant

Denne drikker jeg mye av, både hjemme og på jobb. Primært om høsten. Den er en av mine yndlinger, og har vært det så lenge jeg kan huske. Både denne og Lipton sin solbærte minner meg om uendelig mange liter fortært på folkehøgskole, og enda tidligere - i helger og høstferier på gymnaset tilbrakt i Oslo i forbindelse med diverse konserter som trakk meg til storbyen. Da fikk jeg servert solbærte hos min storesøster. Det finnes mange andre typer også, som Heath&Heather, men de blir altfor intense og fruktige for meg - jeg foretrekker disse svarte teene som er tilsatt litt bærsmak. Frukt- og bærteer som blir mørkerøde i koppen og intenst duftende er virkelig ikke min greie.

Koppen er fra Library Hotel, mitt yndlingshotell i New York som gjør at reisene våre alltid blir dyrere enn de kunne ha vært (og derfor dessverre også sjeldnere. Har man bodd på Library, er det ikke så enkelt å gå ned igjen i kulhet - og dermed pris. Vi er vanedyr, og i slike tilfeller er det egentlig ganske dustete.)



5 kommentarer:

Ine sa...

Mm, blackcurrant-te er veldig godt :) Jeg liker heller ikke så godt sånne rosa, intense fruktteer - jeg synes det smaker så parfymert at jeg nesten blir kvalm. Skrev det sikkert på den forrige te-posten din også, men gleder meg til å få kikke inn i teskapet ditt framover!

Glamourbibliotekaren sa...

Jeg blir også kvalm av dem, bokstavelig talt. Hardt for magen! Flere glimt fra mitt teskap kommer utover høsten!

Maren sa...

Ja, denne er god! Minner meg om høst og fin litteratur på pensum og tjukke skjerf rundt halsen. Og jeg er så enig med deg og dere, denne er fruktig nok, og ikke sånn søt og kunstig som de andre med fruktsmak. God helg!

Stine Arkeologine sa...

Ja blackcurrant-te er godt, og jeg hugser også at det var en av de første tesortene jeg drakk mye av (eller kanskje jeg blander sammen med Lipton solbærte, har de eksistert like lenge?). Mye nostalgi iallefall! Men jeg ble ekstra glad i den etter at niåringen min stolt overleverte fødselsdagsgave til meg i fjor, som han i all hemmelighet hadde vært og kjøpt selv for ukepengene sine: nettopp en pakke Twinings blackcurrant - "for jeg vet at du liker sånn." :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Maren: Det er en høstte, helt klart!

Stine Arkeologine: Så fin presang! Veldig søtt :)

Populære innlegg