søndag, november 27, 2011

Te: Lussete fra Göteborg

I adventstiden er det gjerne sesongbetonte tetyper som gjelder. Foreløbig har jeg ikke kjøpt inn noen i år, men jeg hadde igjen litt lussete fra i fjor - den har ligget i en tett boks, så den har beholdt duft og smak. Det er en svart te med safran, chili, appelsin og røde rosépepperkorn, og den er en av de beste juleteene jeg vet om! Jeg kjøpte den på tebutikken på Kungsportsplatsen i Göteborg i fjor.

Koppen er fra en diger loppis i Tanum i Sverige. Engelsk porselen.

3 kommentarer:

Lise B sa...

Høres veldig god ut! Tenk om det var noen her som hadde slik te!

Synne sa...

Det lyder veldig godt! Jeg elsker å finne frem igjen te som etter lang tid viser seg å være like god - det er litt som å finne en krøllete femtilapp i en vinterjakke fra i fjor! Så koselige Knøttene-bilder, forresten!

Glamourbibliotekaren sa...

Lise B: Det kan jo hende det er det! Dog vet jeg ikke hvor man skal begynne å lete.

Synne: Man burde begynne å legge penger i vinterjakkene når man henger dem opp på loftet om våren!

Populære innlegg