lørdag, desember 31, 2011

Årskavalkade 2011: Januar - juni

Den årlige nyttårskavalkaden står for tur! 
2011 handlet mye om blomster og hage. Her kommer første del: 


I januar gjorde jeg knapt annet enn å se alle Oscarnominerte filmer, drikke te og lese bøker. Januar er måneden for å gå i hi, og det gjør jeg hvert eneste år. 


Også inviterer jeg gode venninner til teselskap en søndags formiddag hver januar. Det er alltid like hyggelig! Ikke minst fordi det er dagslys.




I februar hørte jeg aller siste sending av Englefjes mens jeg rørte bringebær og blåbær. 


Dessuten frydet jeg meg over sol inn i stua og tulipaner hver helg. Og over at NRK valgte å sende Oscar direkte i år også.  


I mars ble det mer fart i sakene. Vi oppsøkte nok en gang våren i New York, gikk i operaen og leste bøker i solvarmen i Central Park


Dessuten snublet jeg over mine helter i 30 Rock som spilte inn en episode utenfor Rockefeller Center. Tina Fey i grålilla lue og svart jakke. 

Her hjemme hadde det kommet kattepoteknopper på magnoliaen. Men snøen lå lenge. 


I april plukket jeg disse tre sortene for første gang på én og samme helg. Sa jeg sen vår?


Til gjengjeld oppdaget vi dette havet, hvor vi dro annenhver kveld for å plukke. 

Og i botanisk hage blomstret endelig magnoliaen

I mai blomstret mitt fine morelltre! Vi tilbragte mange timer ute i hagen med spade og spett, og tok saftpauser på benken under treet. 

Og magnoliaen min blomstret! 

17. mai dro vi opp i skogen

... og vi spiste is ved den blomstrende syrinen


I juni var jeg såpass nær en av mine store helter - en ekte Beatle! Ringo Starr spilte i Frognerbadet

Dessuten kjøpte jeg ny platespiller. Den gamle var helt utslitt og ihjelspilt. 

Peonene gjorde meg mo i knærne, og hver søndag spiste vi frokost i hagen


Og den siste uka i juni dro vi til Risør på kammermusikkfestival


5 kommentarer:

Synne sa...

Koselig oppsummering! Det har vært fint å følge med her inne i 2011. Godt nytt år!

Jenny B sa...

Hurra, 30 Rock! Den 24 januari offentliggör de vilka filmer som är Oscarsnominerade, så då blir det rusch till bion igen. :)

Skönt att se de vackra blomsterbilderna och komma ihåg att våren kommer tillbaka en gång!

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: Takk det samme! Del 2 av kavalkaden kommer i morgen.

Jenny B: Ja, 30 Rock! En av tidenes morsomste serier! Jeg ser fram til Oscar-sesongen! I år skal jeg prøve å være LITT i forkant.. kanskje se et par-tre typiske kandidater nå i januar. Og som du sier - våren kommer tilbake!

Henriettes blogg sa...

Hei!

Jeg har in lengre tid vært en "lurker" på bloggen din. Liker veldig godt oppsummeringene dine! Jeg blir alltid litt melankolsk når jula er over, men nå begynte jeg plutselig å glede meg til våren!

Bare et spørsmål: hva slags platespiller kjøpte du? Er nemlig på jakt etter en å bytte ut 80-talls spilleren med...

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Jeg kjøpte en Argon TT-1 V2 fra HiFi-klubben! :)

Populære innlegg