onsdag, oktober 10, 2012

Fem ting på en onsdagskveld

Noen av de mange




1. ...lager jeg endelig en ordentlig oversikt over hvilke innspillinger jeg har av Bach-kantatene. Noen har jeg flere av, noen mangler jeg - men nå blir det orden i sakene, for jeg har fått et ordentlig fint mangesiders skjema av en kollega som har systematisert alle kantatene med komposisjonsår, anledning, tekstforfatter og besetning. Perfekt for en Bach-nerd som meg.

2. ....leser jeg noveller av Joyce Carol Oates.

3. ...hører jeg på Chaka Khan og gleder meg til konserten på mandag.

4. ...grubler jeg på om jeg skal investere i Kusmi Prince Vladimir når lønna kommer, selv om jeg har mer enn nok te for et helt liv.

 

5. ...snuser jeg på disse. 


Hva gjør dere i kveld?



9 kommentarer:

Beady sa...

Glem Prince Vladimir, gå for Imperial Label istedet. Perfekt barnene høstte :-)

Beady sa...

(Varmende! Ikke barnene.)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for tips! Vladimir først, så tester jeg andre! :)

anemari sa...

Jeg er også opptatt med Bach-relatert business: Gjør research på forbindelsen mellom BWV 140 og BWV 645. Har akkurat hørt en snodig data-synth versjon av koralen som er basis for begge på en engelsk koral-nettside. Nå over til Gardiner og de engelske barokksolistene :)

Maren sa...

En finfin kveld! Jeg leser, og drikker Kusmi sin grønne te med sitron og ingefær. Dessuten har jeg akkurat kjøpt et nytt skjørt fra Mango, som er akkurat sånn jeg har ønska meg så lenge. Bra kveld!

Regnboge sa...

I kveld har eg fine (og kanskje litt djupe?) Facebook-samtaler innimellom pedagogikk-oppgåveskriving.

Erteblomane var skikkeleg vakre!

Glamourbibliotekaren sa...

Anemari: Ja nettopp, de fleste kantatene er basert omkring en koral/salme, og mange av disse har han i tillegg gjort koralbearbeidelser av og samlet i egne utgivelser for orgel. Det er så mange fine koraler!

Maren: Høres veldig koselig ut!

Regnboge: Og gjett om de dufter godt!

Stine Arkeologine sa...

Har prøvd å finne ut av min nye telefon, men la den fra meg da stresshormonene steg fra null til hundre på fem minutter.. Nå drikker jeg kakao med krem, hører på Vivaldis "Ercole" og kikker på favorittblogger isteden. Skal snart til sengs med "Lark Rise to Candleford" (boka). Mye bedre!

barnebibliotekaren sa...

I kveld tok jeg med kjæresten og datteren på konsert med Tord Gustavsen Quartet. Glitrende musikere gjorde det til en magisk kveld. Og den musikkstuderende datteren satt foroverlent og analyserte og bakoverlent og lyttet... Nå er det te i koppen og lys på bordet. Herlig!

Populære innlegg